پارس ناز پورتال

طرز تهیه املت سیب زمینی خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه املت سیب زمینی خوشمزه و عالی

طرز تهیه املت سیب زمینی خوشمزه و عالی 

املت سیب زمینی غذای مناسبی برای وعده های روزانه میباشد. این غذا از تکه های سیب زمینی در تخم مرغ تهیه میشود و با اسفناج و پنیر نیز طعم عالی به خود میگیرد. 

 

مواد لازم جهت تهیه املت سیب زمینی :

1. کره : 75 گرم
2. سیب زمینی , نگینی خرد شده : 6 عدد
3. سیر , له شده : 3 حبه
4. پودر فلفل پاپریکا : 1 قاشق چای خوری
5. گوجه فرنگی بدون پوست و هسته , نگینی خرد شده : 2 عدد
6. تخم مرغ : 12 عدد
7. فلفل : مقداری
8. برگ اسفناج جوان و ریز : 225 گرم
9. تخم رازیانه : 1 قاشق چای خوری
10. پنیر فتا , نگینی خرد شده : 125 گرم
11. ماست ساده ( شیرین نشده ) : 4 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه املت سیب زمینی :

1. 25 گرم یا 2 قاشق غذاخوری از کره را در یک ماهیتابه گرم نمایید و به مدت 7 تا 10 دقیقه سیب زمینی ها را روی حرارت کم , تفت دهید تا سطح آن ها طلایی شود . در طول پخت مرتب آن ها را هم بزنید . سپس داخل یک کاسه بریزید .

 

2. فلفل , سیر و گوجه فرنگی را به ماهیتابه اضافه نمایید و به مدت 2 دقیقه دیگر تفت دهید .

 

3. تخم مرغ ها را با همزن دستی خوب بزنید و به آن فلفل بیافزایید و آن ها را روی سیب زمینی ها بریزید و خوب با هم ترکیب نمایید .

 

4. اسفناج ها را 1 دقیقه داخل آب جوش بریزید تا کمی نرم شوند , سپس آن ها را آبکش نمایید و زیر آب سرد بگیرید تا دوباره تازه و طراوت شوند . آن ها را با دستمال مخصوص آشپزخانه خشک نموده و پنیر فتا , تخم رازیانه و ماست به آن بیافزایید .

 

5. 1/4 از کره باقی مانده را در یک ماهیتابه به قطر 15 سانتیمتر گرم نمایید . با یک ملاقه 1/4 از مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ را داخل تابه بریزید و هر طرف آن را به مدت 2 دقیقه بپزید تا سفت شود .

 

6. املت سیب زمینی را به بشقاب مخصوص پذیرایی منتقل نمایید . 1/4 از مخلوط اسفناج را روی آن بریزید . سپس املت سیب زمینی را از وسط تا نمایید تا مواد داخل آن جای بگیرند . این کار را برای تمام مواد تکرار نمایید تا 4 املت سیب زمینی آماده شود .

 

توصیه سرآشپز جهت تهیه املت سیب زمینی :

جهت تهیه املت سیب زمینی از انواع پنیر از جمله پنیر بلوچیز می توان استفاده نمود , همچنین می توانید کلم بروکلی را جایگزین اسفناج نمایید .