پارس ناز پورتال

طرز تهیه اسنک به سبک فرانسوی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه اسنک به سبک فرانسوی

طرز تهیه اسنک به سبک فرانسوی 

شما می توانید برای یک صبحانه عالی سراغ درست کردن اسنک بروید آن هم به سبک فرانسوی که بسیار خوشمزه است. این مینی کیش یا اسنک ها را می توانید بعنوان صبحانه میل کنید و روزی پرانرژی و پر انگیزه را آغاز کنید.

 

مواد لازم:

نشاسته ذرت 1/4 فنجان
شیر 1 و 1/4 فنجان
تخم مرغ 2 عدد
سفیده تخم مرغ 2 عدد
خامه 1 فنجان
نمک 3/4 قاشق چایخوری
جوز هندی 1/8 قاشق چایخوری
روغن کمی برای تفت دادن
روغن زیتون 1 قاشق
سیر رنده شده 3 حبه
موسیر رنده شده 2 عدد
کدو سبز درشت رنده شده 2 عدد
پنیر پارمزان رنده شده 1/4 فنجان
ریحان ریز خرد شده مقداری

طرز تهیه اسنک به سبک فرانسوی

طرز تهیه:

1. فر را تا دمای 230 درجه سانتیگراد گرم کنید.

 

2. برای تهیه خمیر ابتدا نشاسته ذرت را در کاسه ای بریزید. مدام هم بزنید و کم کم نیمی از شیر را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا ترکیب یکدست و روان شود. تخم مرغ ها و سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. همچنان هم بزنید و کم کم نصف باقیمانده شیر،خامه، نمک و جوز هندی را نیز اضافه کنید.

 

3.می توانید این خمیر را بلافاصله استفاده کنید ، یا آنکه در ظرف در بسته ای قرار دهید و در یخچال بگذارید. در اینصورت تا یک روز داخل یخچال قابل نگهداری است. اما دقت داشته باشید که پس از بیرون آوردن از یخچال می بایست مجددا آن را هم بزنید تا یکدست شود.

 

4. در یک ماهیتابه نچسب کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. سیر و موسیر را داخل ماهیتابه بریزید حدود 2 دقیقه تفت دهید تا عطر آن ها بلند شود. کدوی رنده شده را اضافه کنید و 3-4 دقیقه تفت دهید تا نرم شود. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

 

5. داخل قالب های مافین را با روغن زیتون خوب چرب کنید. داخل هر قالب کمی پنیر پارمزان بریزید. سپس یک قاشق چایخوری از مخلوط کدو و بعد مقداری ریحان خرد شده روی آن بریزید.در آخر 1 قاشق غذاخوری از خمیر داخل هر قالب بریزید. قالب را داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت 15- 18 دقیقه بپزید. تا زمانیکه کیش ها کمی پف کنند و طلایی شوند.

 

6. قالب را از فر خارج کنید و ده دقیقه اجازه دهید خنک شود. سپس با یک کاردک پلاستیکی دور تا دور هر کیش را از قالب جدا کنید، و به آرامی هر کدام را خارج کنید و در ظرف بچینید.

 

7. می توانید این مینی کیش های خوشمزه را بلافاصله میل کنید یا آنکه داخل ظرف دردار قرار دهید و داخل فریزر قرار دهید. هر زمان که خواستید آن را سرو کنید به مدت 5 الی 10 دقیقه داخل فری با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید و بعد نوش جان کنید.