پارس ناز پورتال

طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده

مجموعه : دکوراسیون
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده

طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده 

نمای بیرونی یک ساختمان می تواند تاثیر زیادی در زیبایی کل بنا داشته باشد. برخی افراد با ایجاد نماهای عالی و ابتکاری،طرح های بسیار زیبایی را به نمایش می گذارند. امروزه طراحی و اجرای نمای ساختمان ها مقوله ای مهم تلقی می شود و بسیاری از مردم برای ساختمان های خود، به دنبال نماهای جدید و شیک هستند. لذا همواره برای ایجاد طرحی جدید، نیاز به خلاقیت است.

 

معمولا نماهای ساختمانی که تاکنون مشاهده کرده اید به ندرت هیجان انگیز بوده تا شمارا از دیدن آن متحیر سازد. اما این موضوع در موارد زیر صدق نمی کند چرا که بسیار خلاقانه طراحی شده اند،

 

1. موزه جنگل زیر در سوئد، که در نمای آن با توجه به کاربری اش از چوب استفاده شده است.طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده2. نمای خانه ای در لندن که به طرز خلاقانه ای با 4080 ماژول فلزی و با طرح برگ مزین شده است. 
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده3. در نمای بیرونی این ساختمان از پوسته ای سفید رنگ استفاده شده که علاوه بر جنبه ی زیبایی، موجب حفاظت از نور مستقیم خورشید به داخل می شود.
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده

طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده

طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده4. نمای موزه ی زیر با پوسته ی فلزی ضد زنگ و با طرح گل رز پوشیده شده که در منطقه بسیار منحصر به فرد نمایان می شود.
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده5. استفاده از پوسته ی منحنی با طرح گل روی نمای این ساختمان موجب ایجاد ظاهری متفاوت در منطقه شده است.
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده6. همانطور که مشاهده می شود در نمای این پاویون از درب های چوبی بازیافتی استفاده شده که این تفکر خلاقانه باعث بهینه سازی در مصرف متریال و همچنین هزینه گشته است.
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده7. استفاده از زنجیر های رنگی در نمای ساختمان به گونه ای بوده که نقوشی را خلق کرده و این طرح با الهام از منسوجات سنتی منطقه صورت گرفته است.
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده8. در نمای خارجی این ساختمان نیز به طرز خلاقانه ای از کاشی های شکسته رنگی استفاده شده است.
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده9. در اینجا با توجه به کاربری ساختمان که یک طلافروشی می باشد، از پانل های مثلثی طلایی و با زاویه های مختلف استفاده شده است.

طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده10. در نمای بیرونی این غرفه از 1200 لوله های برنجی استفاده شده که با الهام گیری از چمن بوده و با تغییر فصل، رنگ آنها نیز تغییر می کند.
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده11. نمای این دانشگاه مهندسی با پوسته آلومینیومی پوشیده شده که با الهام از کلیساهای اطراف بوده است و یک ساختار سلولی را نمایش می دهد.
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده12. نمای منحصر به فرد منزلی با چوب های منحنی
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده13. ظاهر زیبای این نمایشگاه از تایل های چوبی نسبتا بزرگ و اشکال مختلف تشکیل شده است.

طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده14. بهتر است نمای ساختمان به گونه ای طراحی شود که کاربری آن را به نوعی به نمایش گذارد، برای نمونه در نمای ساختمان مدرسه زیر از پوسته ای با تایپوگرافی های حروف الفبا مزین شده است.
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده15. در ادامه می توان به نمای بیرونی سالن تئاتری اشاره نمود که از شبکه های رنگی روی ساختمان استفاده شده است.
طراحی نمای بیرونی خاص و فوق العاده

 

سایت معماری آرل