پارس ناز پورتال

طب سوزنی و درمان درد زانو

طب سوزنی و درمان درد زانو

طب سوزنی و درمان درد زانو 

طب سوزنی را می توان برای آرام کردن درد زانو به کار برد.درد زانو در جامعه امروزی به خصوص در خانم ها بسیار رایج است. درد زانو انجام دادن کارهای روزمره از جمله راه رفتن یا بالا رفتن از پله‌ را بسیار دشوار می کند اما، علاوه بر استراحت ، ورزش زانو برای قوی نگه‌ داشتن استخوان‌ها و عضلات نیز بسیار مهم است و درد زانو را رفع می کند. درمانی که می‌تواند در این زمینه موثر باشد، طب فشاری است.

 

در این مطلب به نقل از سایت هلث نیوز به چند راهکار طب فشاری برای رفع درد اشاره‌ شده است.

 

*قبل از شروع به این نکته توجه کنید

اگر بیماری جدی یا تهدیدکننده‌ای دارید مانند سرطان یا بیماری قلبی، بهتر است قبل از انجام دادن طب فشاری با یک متخصص مشورت کنید. بعد از ماساژ مصرف آب گرم فراوان کمک می کند تا مواد سمی از بدن دفع شود.

 

*نقطهA

این نقطه درست در قسمت تورفتگی بیرونی قرار دارد. ماساژ دادن این نقطه، زانو درد و خشکی زانو، ورم و روماتیسم کف پا را برطرف می‌کند.

 

*نقطهB

این نقطه در قسمت خارج و پایین پا و بالای استخوان ساق پا قرار می‌گیرد. ماساژ دادن این نقطه درد بیش‌ ازحد زانو، درد عضلانی و کوفتگی را رفع می‌کند.

 

* نقطهC

چهار انگشت پایین‌تر از سر زانو در قسمت خارج از استخوان ساق پا قرار دارد. اعمال فشار به این نقطه تمام بدن و عضلات را تقویت می کند و زانو درد را نیز تسکین خواهد داد.

 

*نقطهD

قسمت بیرونی زانو را که خم می‌شود و چین به انتها می رسد، کمی فشار دهید تا زانو درد و خشکی زانو رفع شود.

 

* نقطهE

فشار دادن گوشه داخلی زانو و درد تو رفتگی بین دو تاندون ، درد زانو را برطرف می‌کند.

 

*نقطهF

این نقطه در داخل زانو است، جایی که هنگام خم کردن زانو خطی به وجود می‌آید. فشار دادن این نقطه، زانو درد و ورم زانو را تسکین می‌دهد.

 

*نقطهG

این نقطه واقع در داخل زانو، بالای استخوان ساق پاست. ماساژ دادن این نقطه مشکلات زانو، ورم ،واریس، احتباس آب و گرفتگی عضلات را برطرف می‌کند.

 

*نقطهH

این نقطه در پشت زانو قرار دارد. ماساژ دادن این نقطه کمک می‌کند تا زانو درد ، خشکی مفاصل، کمردرد و سیاتیک برطرف شود.