پارس ناز پورتال

ضبط بدون اجازه اطلاعات تماس کاربران اپل

ضبط بدون اجازه اطلاعات تماس کاربران اپل

ضبط بدون اجازه اطلاعات تماس کاربران اپل 

شرکت اپل اخیرا مورد یک اتهام قرار گرفته است مبنی بر این که اطلاعات تماس کاربران را در آی کلود ذخیره می کند. شرکت روسی که نرم‌‏افزار هک آی‌فون را تولید می‏‌کند، اوایل این هفته اعلام کرد که شرکت اپل بدون اطلاع‌رسانی اطلاعات تماس کاربران از جمله تماس‌‏های صوتی و تماس‏‌های تصویری «FaceTime» را روی اکانت «iCloud» کاربران ذخیره می‏‌کند.

 

حالا معلوم شده که این ویژگی که در سیستم‌عامل جدید «ios» و «macOS» هم وجود دارد، برای رفاه و سهولت کاربران ساخته شده‏ است. پس هیچ دلیلی برای ترس و وحشت وجود ندارد ولی اپل مطمئنا می‏‌توانست در مورد این مساله کاربرانش را خیلی بهتر آگاه کند.

 

اگر «iCloud» را روی دستگاهتان فعال کرده‌‏اید، که البته اکثرا این کار را می‌‏کنند، اپل تمام تماس‌‏های شما از جمله تماس‌‏های صوتی، «FaceTime»، «Skype»، «What`sApp»، «Viber» و دیگر برنامه‌‏ها را ذخیره خواهد کرد. همه اطلاعات به اکانت «iCloud» شما انتقال پیدا خواهد کرد، ازجمله شماره، تاریخ، زمان و مدت تماس.

 

دلیل این کار نیز خیلی ساده است. اپل با این کار شما را قادر می‌‏سازد که به تماس‌‏های قدیمی یا از دست رفته تمامی دستگاه‏‌هایتان دسترسی کامل داشته باشید. این کار در واقع بخشی از امکانات Continuity است که اپل با اجرای آن به کاربر امکان می‌‏دهد که در دستگاه‏‌های مختلف به اطلاعات تماس دسترسی داشته باشد.

 

بنابر اعلام دنیای اقتصاد، برای از بین بردن این اطلاعات تماس، باید آنها را از روی دستگاهتان پاک کنید، در غیر این صورت اطلاعات تا ۴ ماه روی «iCloud» باقی خواهد ماند. تماس‌‏های «FaceTime» نیز حداکثر ۳۰ روز باقی خواهد ماند.سخنگوی اپل درباره این

 

مساله گفت: «ما همگام‏سازی تماس‏‌ها را برای رفاه کاربران تعبیه کردیم تا بتوانند تماس‏‌های از دست رفته را از طریق دیگر دستگاه‌‏های متصل به همان اکانت «iCloud» پاسخ دهند.» او در ادامه گفت: اطلاعات تماس با وارد کردن رمز عبور کاربران قابل دسترسی است و دسترسی به اطلاعات «iCloud»

 

از جمله بک‏آپ‌ها با وارد کردن اپل آی‏دی و کلمه عبور کاربران قابل دسترسی خواهد بود. اپل توصیه کرده که کاربران از رمزهای عبور سخت و پیچیده و تاییدیه‌‏های دو قسمتی استفاده کنند.