پارس ناز پورتال

در صورتی که آب نخوریم چه اتفاقی برای ما می افتد؟

در صورتی که آب نخوریم چه اتفاقی برای ما می افتد؟

در صورتی که آب نخوریم چه اتفاقی برای ما می افتد؟ 

اب مایه حیات است و دو سوم بدن ما را آب فراگرفته است اما اگر این آب به بدن ما نرسد از نظر فیزیولوژیکی چه اتفاقی می افتد؟ما دوست نداریم حرف تکراری بزنیم، اما آب واقعا برای سلامتی شما ضروری است. از آنجایی که بدن ما از 65% آب تشکیل شده است، شما باید دیوانه وار آب بنوشید تا سیستم بدن شما به درستی کار کند.

 

از جلوگیری از نفخ معده گرفته تا مبارزه با بیماری ها، نوشیدن آب یکی از مهم ترین کارهایی است که میتوانید انجام دهید.

 

اما بعضی افراد به ندرت آب مینوشند. اصلا فکر نکنید که این افراد در بیابان های آریزونا گیر افتاده اند.

 

این ها افرادی هستند که عادت دارند آبمیوه، نوشابه، سودا یا قهوه بنوشند، یعنی هر چیزی به جز H2Oی خالص! بله، درست است که با نوشیدن اینها شما مقداری آب وارد بدن خود میکنید و این هم درست است که در غذاهایی که میخوریم هم مقداری آب وجود دارد،اما زندگی بدون H2O بسیار ترسناک خواهد بود.

 

اینکه شما با ننوشیدن آب دچار احتباس آب و ورم میشوید شاید در نگاه اول صحبت متناقضی باشد، اما بدانید که حذف آب خالص از برنامه ی غذایی باعث تجمع آب در بدن و افزایش وزن میشود. دکتر ابی شارپ، رژیم درمان، میگوید: وقتی شما به اندازه کافی آب نمی نوشید،

 

بدن شما احساس خطر میکند و در نتیجه، قطره به قطره ی آبی که وارد بدنتان میشود را در خود نگه میدارد.نوشیدنی های کافئین دار را کنار گذاشته و به جایش آب بنوشید.دکتر ارین پالینسکی (رژیم درمان) در این باره میگوید: ” شما باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

در صورتی که آب نخوریم چه اتفاقی برای ما می افتد؟در واقع حتی کم آبی خیلی سطحی و کم هم میتواند تا حد زیادی انرژی شما را بگیرد و شما را خسته کند.”مغز شما که عنصر اساسی برای یافتن بهترین ایده ها در زندگی است هم به آب زیاد احتیاج دارد. توانایی و عملکرد مغز شما (که از 80% آب تشکیل شده است) نیز به مقدار آبی که مینوشید بستگی دارد.

 

حتی کوچکترین کم آبی که در بدن رخ بدهد، عملکرد درست آن را مختل میکند. اما طبق یک مطالعه ی انجام شده در انگلیس، اگر آب کافی به بدن برسانید، انعطاف پذیری ذهن شما، خود به خود، 14% افزایش می یابد.

 

بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام گرفته، گزارش شده است که کم آبی نه تنها دوره ی بهبودی بعد از سکته را طولانی تر میکند،بلکه میتواند خود سکته را نیز تشدید کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمیتوانید حجم زیادی آب خالص بنوشید، میتوانید با مواد طبیعی مثل لیمو ترش، آب را طعم دار کنید.

 

فراموش کردن H2O میتواند به این حالت شما دامن بزند. در دو مطالعه که در دانشگاه کانتیکت انجام شد،تست های شناختی مختلفی را روی مردان و زنان انجام دادند و مشاهده کردند که حتی کم آبی خفیف هم بر مود آن ها تاثیر گذار بوده و باعث ایجاد خستگی و سردرد میشود.

در صورتی که آب نخوریم چه اتفاقی برای ما می افتد؟معمولا این اتفاق زیاد می افتد که افراد حس گرسنگی و تشنگی را باهم اشتباه میگیرند. اگر شکم شما صدا میدهد،بهترین کاری که میتوانید بکنید نوشیدن آب است. ایمی شاپیرو (متخصص تغذیه) میگوید: “بهتر است وقتی تصمیم به خوردن یک میان وعده میگیرید، اول آب بنوشید و 20 دقیقه بعد به سراغ آن خوراکی بروید.

 

دکتر شاپیرو در تحقیقات اخیر خود به دنبال راه حل هایی است که به کمک آن بتواند آب خالص را جایگزین نوشیدنی های شیرین مثل سودا،نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا بکند.

 

یکی از مطالعات چاپ شده در مجله ی Clinical Endocrinology and Metabolism گزارش کرده است که کاهش مصرف آب میتواند به شدت برنامه های رژیمی شما را بهم بریزد. بعد از نوشیدن حدودا 17 انس آب (حدود 2 لیوان بلند)،سرعت متابولیسم افراد شرکت کننده در این تحقیق تقریبا 30% افزایش یافت.

 

محققان تخمین زده اند که مصرف 1.5 لیتر آب در روز (حدود 6 فنجان) میتواند 17400 کالری بیشتر در یک سال بسوزاند- یعنی معادل 5 پوند کاهش وزن!وقتی سرتان درد میگیرد، قبل از اینکه به سراغ مسکن بروید، نوشیدن آب را امتحان کنید.

 

در مطالعه ای که در بالا اشاره کردیم،که کم آبی میتواند باعث ایجاد سردرد نیز بشود.آب کمک میکند تا پوستی شاداب داشته باشید، پس تصور کنید که کم آبی چه بلایی سر پوست می آورد. وقتی آب کافی مصرف نمی کنید، رشته های کلاژنی از هم باز میشوند و به هم میچسبند و باعث میشوند که خط و خطوط صورت عمیق تر شود.

 

ما به نوشیدن آب نیاز داریم تا بتوانیم آبرسانی مناسبی به اعضای داخلی بدن داشته باشیم. پس وقتی آب نمیخورید، انتظار این را هم داشته باشید که دهان، پوست و هر چیز دیگری در بدن خشک شود.