پارس ناز پورتال

شیر شتر بخورید و تقویت شوید

شیر شتر بخورید و تقویت شوید

شیر شتر بخورید و تقویت شوید 

بیابان گردها همیشه از شیر شتر تغذیه می‌کنند تا بدن قوی برای مقابله با سختی هـای بیابان داشته باشند. شیر شتر سرشار از ویتامین ها است. شیر شتر، یکی از شیرهایی است که محبوبیت خاصی در برخی نقاط جهان دارد. هر ۲۴۰ میلی‌لیتر از شیر شتر حاوی ۱۰۷ کالری است

شیر شتر بخورید و تقویت شوید

و میزان چربی‌هـای اشباع و کلسترول در آن به‌ترتیب به ۳ گرم و ۱۷ گرم می‌رسد. بعضی افراد تصور می‌کنند که شیر شتر دارای ارزش تغذیه‌ای نیست، اما واقعیت نشان میدهد که این شیر سرشار است از ویتامین‌ها و املاح مختلف.

 

یکی از مطالعات منتشرشده در Comprehensive Reviews in Food Science and Food Safety در سال ۲۰۱۱ میلادی نشان می‌دهد که میزان آهن موجود در شیر شتر، ۱۰ برابر بیشتر از شیر گاو است و میزان ویتامین C آن ۳۵ برابر بیشتر!

 

مطالعات دیگری نشان داده‌اند که استفاده از شیر شتر میتواند برای افراد مبتلا به بیماری دیابت مفید باشد. یکی از مطالعات Journal of Endocrinology and Metabolism در سال ۲۰۱۵ میلادی نشان داده است که نوشیدن شیر شتر در مقایسه با شیر گاو، با افزایش سطح انسولین در بیماران دیابتی مرتبط است.

 

علاوه بر این، شیر شتر حاوی پروبیوتیک‌هـای طبیعی است که می‌توانند نقش موثری در حفظ سلامتی روده‌ها ایفا کنند. البته متخصصان توصیه میکنند که شیر شتر را هرگز قبل از گذراندن فرآیند پاستوریزه شدن مصرف نکنید. بنابراین، در تهیه و مصرف آن حتما دقت کافی داشته باشید.