پارس ناز پورتال

شکلات های رنگارنگ را در خانه درست کنیم

شکلات های رنگارنگ را در خانه درست کنیم

شکلات های رنگارنگ را در خانه درست کنیم 

انواع شکلات های خوشمزه و رنگارنگ که می توانیم آن ها را بصورت خانگی هم درست کنیم و برای بچه ها این یک سورپرایز یه حساب می آید. با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم چگونه می‌توانید به آسانی ده مدل فاج (شکلات دست ساز) خوشمزه درست کنید و آن را با وسایل در دسترس و رنگین، تزیین و هوس‌انگیز کنید.

 

6. فاج با طعم باسلوق و عطر نارگیل

فاج پایه + یک سوم پیمانه نارگیل تازه (رنده شده) + 100 گرم باسلوق با رویه شکلاتی

فاج را که طبق دستور درست کردید و در قالب ریختید، روی آن را با تکه‌های باسلوق که قبلا خرد کرده‌اید و نارگیل تازه رنده شده بپوشانید و پس پوشاندن روی قالب در یخچال بگذارید. بعد از 4 ساعت که شکلات سفت شد، برش بزنید و سرو کنید.

 

7. فاج با شکلات‌های پرتقالی توپی

فاج پایه + نصف پیمانه شکلات‌های پرتقالی توپی روکش‌دار

شکلات را به روش توضیح داده شده در دستور تهیه فاج پایه آماده کنید، در قالب روی کاغذ روغنی بریزید و صاف و یکنواخت کنید. سپس شکلات‌های پرتقالی توپی را خرد کنید و روی فاج بریزید. حالا روی قالب را بپوشانید و به مدت 4 ساعت در یخچال بگذارید. بعد برش بزنید.
شکلات های رنگارنگ را در خانه درست کنیم8. شکلات خانگی با رویه پاستیل

فاج پایه + 200 گرم انواع پاستیل

فاج آماده شده را که در قالب ریختید، پاستیل ها را ریز کرده ،سطح شکلات را با آنها تزیین کنید. حال بعد از 4 ساعت برش بزنید.

 

9. فاج آجیلی میوه‌ای

فاج پایه + یک پیمانه مارشمالوی خرد شده + 2 قاشق سوپخوری بادام‌زمینی نمکی خرد شده + یک چهارم پیمانه گیلاس یا آلبالوی خشک براق

 

مایه آماده شده فاج را در قالب روی کاغذ روغنی بریزید و با ارتفاع یکسان پهن کنید. مارشمالو، بادام‌زمینی و خشکبار دلخواه را روی شکلات بریزید و در یخچال بگذارید. بعد از 4 ساعت برش بزنید و در ظرف دلخواه بچینید.

 

10. فاج با شکلات سفید و برگه زردآلو

فاج پایه + یک چهارم پیمانه چیپس شکلات سفید + یک سوم پیمانه برگه زردآلو یا قیسی خرد شده

فاج را طبق دستور آماده کنید، در قالب بریزید و پهن و یکنواخت کنید. زردآلوی خشک خرد شده و چیپس شکلاتی را مخلوط و روی شکلات را با آنها تزیین کنید. بعد از اینکه شکلات را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دادید، آن را برش بزنید و سرو کنید.

 

روش تهیه شربت غلیظ

400 گرم شکر دانه‌ریز را با 200 میلی‌لیتر آب داخل یک قابلمه که بهتر است آلومینیومی یا آهنی نباشد بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید. شکر که در آب حل شد 50 میلی‌لیتر آب لیموی تازه و صاف شده به آن اضافه کنید. بعد از ۳۰ دقیقه جوشیدن مواد روی حرارت ملایم وقتی رنگ مواد شروع کرد به قرمز- قهوه‌ای شدن،

 

10 دقیقه دیگر صبر کنید، بعد مواد را از روی حرارت بردارید. حالا مواد را در ظرفی شیشه‌ای و دردار بریزید و بعد از خنک شدن در یخچال نگه‌داری کنید. این شربت بعد از ۲ تا ۳ روز طعم بهتری پیدا می‌کند.

 

فوت‌وفن

مایه فاج آنقدر باید حرارت ببیند تا کاملا غلیظ شود.

کف قابلمه‌ای را که برای فاج درست کردن انتخاب می‌کنید نباید نازک باشد.لازم به یادآوری است هنگام تهیه فاج وقتی ظرف حاوی مواد روی حرارت است دائم به آن سر بزنید و مواظب باشید نجوشد.

 

اگر دیدید در جال جوشیدن است، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کمی صبر کنید تا از حرارت بیفتد بعد دوباره روی اجاق بگذارید.فاج شکلاتی تزیین شده و برش‌خورده به شرط نگهداری در ظرف در بسته در یخچال تا یک هفته قابل مصرف است.