پارس ناز پورتال

شوهرها حواستان به این نکات باشد

شوهرها حواستان به این نکات باشد

شوهرها حواستان به این نکات باشد 

دیدگاه زن ها و مردان درباره مسائل مختلف متفاوت است و مردان باید برای ادامه زندگی خوب و عالی این مسائل را بدانند و درک کنند. به طور طبیعی مردان و زنان با هم تفاوت‌هایی دارند كه درك این تفاوت‌ها و شناخت خصوصیات اخلاقی طرف مقابل می‌تواند كلید حل همه مشكلات و موانع میان زوج‌ها باشد.

 

از او انتقاد نكنید

 وقتی شما از همسرتان انتقاد می‌كنید، او احساس ناامنی كرده و احساس می‌كند موقعیت زندگی خانوادگی‌اش به خطر افتاده است. برخی از شوهر‌ها فكر می‌كنند اگر مدام از كارهای همسرشان ایراد بگیرند و كارهای نادرست او را به رخش بكشند، باعث رشد شخصیت او می‌شوند؛ ولی این فرضیه كاملا نادرست است.

 

شما با این كار فقط او را دلخور و رنجیده و روحش را سركوب می‌كنید. به این ترتیب انتظار نداشته باشید كه زندگی‌تان زیاد دوام بیاورد. اگر موقعیتی پیش آمده كه باید حتما درباره‌اش بحث شود، به ملایمت با هم صحبت كنید و كاری نكنید كه حس كند به او حمله كرده‌اید و در لاك دفاعی‌‌اش فرو رود.

 

مسائل را با بی‌طرفی بررسی كنید و حتی اگر او باعث پیشامد ناگواری شده یا رفتارش اوضاع را بدتر كرده است، سعی كنید خشم‌تان را كنترل كنید؛ چرا كه داد و فریاد و متهم كردن یكدیگر به سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی فقط اوضاع را بدتر می‌كند. مراقب باشید كه درباره رفتارها حرف بزنید و به شخصیت او كاری نداشته باشید.

 

گفتن اینكه: «تو زن بی فكری هستی» یا: «خیلی بی‌مبالاتی» هیچ مشكلی را حل نمی‌كند. اینكه زنان واقعا چه انتظاری از شوهران خود دارند، سوال بسیار سختی است. از طرفی پاسخ به این سوال كه مردان از همسران خود چه می‌خواهند هم سخت است؛ ولی درك خواسته‌های زنان به مراتب سخت‌تر است، زیرا آنها اتفاقات و احساسات را مانند مردان پردازش نمی‌كنند.

 

در ادامه مواردی كه در بالا گفته شد، می‌توان چند خواسته اصلی زنان از مردان را به ترتیب زیر مطرح كرد:

 

 – زن دوست دارد شوهرش با اعتماد به نفس باشد.

 

– زن از اینكه شوهرش روحیه طنز داشته باشد و او را بخنداند، خوشش می‌آید.

 

– زن دوست دارد شوهرش پول كافی داشته باشد تا بتواند نیازهای خانواده و او را برآورده و امنیت مالی خانواده را تامین كند.

 

– زن شوهری را می‌پسندد كه قوی باشد و بتواند از او حمایت كند.

 

شما باید از خود اعتماد به نفس نشان دهید. برخلاف تصور، زنان از مردانی كه مدام برای هركاری عذرخواهی می‌كنند و از آنها اجازه می‌گیرند، خوش‌شان نمی‌آید. خودتان باشید. زن دوست دارد شوهرش از او حمایت كند.

 

وقتی شما در خرید و حمل بارهای سنگین به او كمك می‌كنید، وقتی سردش است كت‌تان را روی شانه‌اش می‌اندازید و زمانی كه خسته از سر كار برمی‌گردد می‌بیند كه ظرف‌ها را شسته‌اید و به تكالیف بچه‌ها رسیدگی كرده‌اید، روحیه می‌گیرد و با خود می‌گوید شوهر خوبی دارم كه من و خستگی‌ها و مشكلاتم برایش مهم هستیم.

 

 به حرف‌های همسر‌تان گوش كنید

 او دوست دارد درباره اتفاقات تلخ و شیرین روز با شما حرف بزند و هنگامی كه از مشكلاتش می‌گوید، منتظر شنیدن پند و اندرز نیست؛ بلكه فقط می‌خواهد تخلیه شود و از زیر بار فشار روانی كه اتفاقات روز بر او تحمیل كرده‌اند، خلاص شود.

 

گاهی اوقات این كار برای مردان راحت نیست؛ چون مثلا در همان لحظه تلویزیون مسابقه فوتبال نشان می‌دهد یا برنامه طنز مورد علاقه‌شان شروع شده است! یادتان باشد كه هیچ چیز مهم‌تر از رابطه شما در زندگی مشترك نیست و یك سر این رابطه شما هستید كه باید برای دوام و بهبودش بكوشید.

 

وقتی همسر‌تان حرف می‌زند، با دقت به حرف‌هایش گوش كنید و به آنها علاقه نشان دهید. وسط حرف او نپرید و یادتان باشد كه هیچ وقت قضاوت نكنید و دنبال مقصر نگردید و  او را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نكنید.

 

او نمی‌خواهد كسی درباره‌اش قضاوت كند چون به قدر كافی از رفتار كسانی كه او را متهم كرده‌اند، ناراضی هست؛ شما دیگر این حس را تشدید نكنید.

 

سر تكان دهید و با جملاتی تعجب یا تحسین خود را نشان دهید. نشان دهید كه حرف‌هایش برای شما مهم هستند و خشم یا ناراحتی او را درك می‌كنید. بدانید كه او در آن لحظه به همدلی احتیاج دارد.