پارس ناز پورتال

شهرهای هوشمند چین را بشناسید

شهرهای هوشمند چین را بشناسید

شهرهای هوشمند چین را بشناسید 

به کار گرفتن تکنولوژی و فناوری در شهرهای چین,بستر هوشمند و پیشرفته عالی را برای شهروندان فراهم کرده است. شهر هایی که از زیرساخت های فناوری محور به ویژه در زمینه اینترنت برخوردار هستند، می توانند اتمسفری تسهیل شده برای استفاده از خدمات حمل و نقل را نیز ایجاد کنند.

 

این زیرساخت ها و توسعه آن ها در خدمات حمل و نقل در بسیاری از شهر های چین، روند رو به رشد مناسبی را طی می کند که اخیرا توسط توسط کمپانی ناوبری و ارائه سرویس های ناوبری هوشمندAutonavi Holdings Ltd مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در گزارش هایی که توسط این کمپانی چینی ارائه شده ، سه شاخص اصلی مورد توجه قرار گرفته اند؛ سفر هوشمند، حمل و نقل هوشمند و تاثیر و نفوذ دولت. البته 27 شاخص دسته بندی شده دیگر نیز در این تحقیق نقش داشتند که با استفاده از مجموع آن ها، سطح توسعه زیرساخت های فناوری اینترنتی در بهبود استفاده از خدمات حمل و نقل، در 62 شهر مختلف چین مورد سنجش قرار گرفت.

 

سفر هوشمند شامل برخورداری از نقشه های تلفن همراه و همچنین سیستم های آنلاین خدمات حمل و نقل می شود. حمل و نقل هوشمند هم نوآوری و خلاقیت در زمینه سیستم های نوین حمل و نقل را در بر می گیرد. تاثیرات دولت بر رسانه های اجتماعی و وب سایت های حمل و نقل نیز آشکار است. اکنون به معرفی برترین شهر های چین از این منظر می پردازیم.

 

شماره 10؛ Xi’an

شاخص: 46.43

شهرهای هوشمند چین را بشناسیدشماره 9؛ Chongqing

شاخص: 48.11

شهرهای هوشمند چین را بشناسیدشماره 8؛ Chengdu

شاخص: 49.78

شهرهای هوشمند چین را بشناسیدشماره 7؛ Ningbo

شاخص: 52.07

شهرهای هوشمند چین را بشناسیدشماره 6؛ Tianjin

شاخص: 54.94

شهرهای هوشمند چین را بشناسیدشماره 5؛ Shanghai

شاخص: 59.84

شهرهای هوشمند چین را بشناسیدشماره 4؛ Wuhan

شاخص: 68.23

شهرهای هوشمند چین را بشناسیدشماره 3؛ Shenzhen

شاخص: 71.78

شهرهای هوشمند چین را بشناسیدشماره 2؛ Guangzhou

شاخص: 80.32

شهرهای هوشمند چین را بشناسیدشماره 1؛ Beijing

شاخص: 87.91

شهرهای هوشمند چین را بشناسید