پارس ناز پورتال

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید 

فصل پاییز زیبایی هـای خاص خودش را دارد و انواع رنگ هـای طبیعت را می توان در این فصل از سال دید و لذت برد. همه ی ی ی ما خوب میدانیم کـه یکی از بزرگ ترین لذت هـای زندگی، سفر کردن است. بـه علت همین لذت ها و کسب تجربه ها بود کـه بسیاری در دنیا شروع بـه سفر کردند و بـه مرور، جهانگردی را در دنیا رسمی کردند.

 

بـه طوری کـه در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۱۹۷۰ میلادی، اساسنامه ی روز جهانی گردشگری بـه تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.در این پست پاییزی می‌خواهیم شما را در سفری رویایی و جذاب، بـه دیدن ۱۰ مکان زیبای پاییزی در دنیا ببریم. از ایالات امریکا و کانادا شروع کنیم و با گذر از کشور کشور آلمان و پرتغال و فرانسه و رومانی، بـه مسکو در روسیه بیاییم و سفرمان را در چین و ژاپن بـه اتمام برسانیم.

 

۱. پاییز Sonoma County در کالیفرنیای ایالات امریکا

بخش سونوما «Sonoma» کـه در کالیفرنیای ایالات امریکا قرار دارد، منظری زیبا و منحصر بـه فرد دارد. در فصل پاییز کـه افتادن شاخ و برگ درختان آغاز میشود و رنگ ها تغییر میکند، باید سوار بر خودرو شد و در طول دره ی سونوما حرکت کرد. در اینجا با دره ای زیبا مواجه می شویم کـه با درختان افرا و بلوط سایه شده است.

 

در ادامه ی مسیر باید از شیار رودخانه ی روسی گذشت، جایی کـه تاکستان هـای زیبا با رنگ آتشین خورشید زمین را بـه زیبایی نقاشی کرده اند.

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

۲. منظره زیبای پاییزی جاده Northern New Mexico در کشور کشور آمریکا

در جاده ی Northern New Mexico گویا تنها یک فصل وجود دارد و آن پاییز است. اینجا جایی است کـه در شمال نیومکزیکو و در کنار کوهستان راکی قرار گرفته است. در طول این مسیر با مناظر زیبای جنگل، رودخانه ی سرخ، دره ی سبز و دریاچه هـای کوهستانی مواجه میشویم کـه در اوایل پاییز، رنگین کمانی از رنگ هـای مختلف است.

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

۳. پاییز در جاده Holmes County در ایالت اهایو کشور کشور آمریکا

از قلب ایالت اهایو جاده ای باریک می گذرد کـه اطراف آن را درخت هـای افرا و بلوط پوشانده اند و کمی آن طرف شاخه هـای ذرت در هوای پاییزی موج میزنند. در جاده Holmes County باید سوار درشکه و اسب شد و زیبایی پاییز را در زیر درختان قرمز و زرد نظاره گر بود و در هنگام خستگی در کنار جاده ایستاد و در مزرعه ی زیبای ذرت بـه استراحت پرداخت.

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

۴. Gaspé Peninsula پاییزی در ایالت Quebec کانادا

در شهر کِبِک کانادا «Quebec»، جاده ای زیبا وجود دارد کـه در پاییز، برگ قرمز درختان افرا بیننده را بـه یاد برگ روی پرچم کشور کانادا می اندازد. در اینجا درختان در زمینه ی آبی دریاچه قرار گرفته اند و فضا را زیبا کرده اند. در کوه هـای اطراف این جاده ی سبز «کوه هـای پارک ملی»، دریاچه ای وجود دارد کـه در آن انواع نهنگ ها موجود میباشد.

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

۵. Douro Valley، دره ای پاییزی در پرتغال

در شمال کشور پرتغال دره ای قرار دارد کـه نام آن دره ی دوورو «Douro Valley» است و رودخانه از میان آن می گذرد. این رودخانه پاییز را درون خود بـه زیبایی منعکس میکند و با کمک درختان و برگ هایشان، بـه رنگ هـای قرمز و نارنجی و زرد در می آید. در اطراف این رودخانه درختان انگور خودنمایی می‌کنند و شما را بـه سفری در آب دعوت می‌کنند تا در طول مسیر رودخانه، از زیبایی هـای اطراف لذت کامل را ببرید.

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

۶. پاییز زیبای کشور کشور آلمان در ایالت Bavaria

 بـه گزارش پارس ناز جنوب کشور کشور کشور آلمان پر از جنگل هـای زمستانی است کـه با رنگ هایی متنوع بـه مخالفت با برف کوه ها برخاسته اند. در طول مسیر حرکت بـه سمت جنوب کشور کشور آلمان، باید از جاده ای زیبا کـه بـه نام جاده ی رمانتیک معروف است بگذریم و شهر هـای تاریخی و مهمی مانند شهر روتنبرگ اُب دِر تاور «Rothenburg ob der Tauber»

 

و شهر دینکلزبول «Dinkelsbühl» در ایالت بایرن یا باواریا «Bavaria» را پشت سر بگذرانیم. این ایالت سرشار از زیبایی هـای پاییزی بی نظیر و مثال زدنی میباشد.

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

۷. پاییز در شهر Transylvania در کشور رومانی

ترانسیلوانیا «Transylvania»؛ شهری کـه در افسانه هـای وحشتناک و عکسهای قلعه هـای قرون وسطایی غرق شده است و با این ها شناخته میشود! اما پاییز توانسته است طلسم دراکولای افسانه ای در ترانسیلوانیا را بشکند! حالا می توان با مناظر زیبای پاییزی و در پیچ و خم جاده هـای زیبا، افسانه ها را بـه دست فراموشی سپرد و با واقعیت زیبا و بی نظیر مناظر پاییزی رو در رو شد و لذت برد.

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

۸. زیبایی کشور روسیه با پاییز Moscow

مسکو «Moscow»، کلان شهری در روسیه کـه در دوران شوروی تصویری کلیشه ای از خود بـه جهانیان عرضه کرده است. شهری کـه حالا با طبیعت زیبایش بـه مقابله با آن تصاویر کلیشه ای پرداخته و با تبدیل املاک تزارهای سابق بـه پارک هـای عمومی، تصویری زیبا و تازه از مسکو ارائه کرده است.

 

بـه عنوان مثال بـه پارک کولومِنسکویه «Kolomenskoye» نگاه کنید کـه در کنار کاخ سفید و آبی و گنبدی بـه شکل پیاز، با یک جنگل از درختان سیب نشانه گذاری شده است و پاییزی فوق العاده زیبا را عرضه می کند.

شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

۹. دره پاییزی Jiuzhaigou در چین

دره جیوژایگو «Jiuzhaigou» در چین، میزبان بسیاری از گیاهان متنوع و جانوران مختلف میباشد. با آمدن فصل پاییز، رقابتی از زیبایی و رنگ بین برگ هـای دراماتیک قرمز – نارنجی، رنگین کمان نشسته بر منظره ی روستای تیبِتَن «Tibetan» و دریاچه ی زمرّدی کم رنگ کـه در مرکز این مناظر قرار دارد آغاز میشود.
شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

۱۰. زیباترین پاییز دنیا در Kyoto ژاپن

در ژاپن کویو «koyo» یک سنت فرهنگی بزرگی است کـه بـه تغییر فصل از تابستان بـه پاییز و تغییر رنگ درختان و برگ ها گفته میشود. در این فص در ژاپن، می‌توان شاهد گل ها و شکوفه هـای گیلاس بود و بهار را در پاییز مشاهده کرد. هر جا کـه پا بگذاری، چه در جنگل چه جاده چه پارک و چه مکان هـای عمومی، می بیني کـه زمین زیر پایت، سراسر از برگ هـای قرمز و نارنجی و زرد و قهوه ای و حتی سبز پوشیده شده است.
شهرهای زیبای پاییزی جهان را بشناسید

یکی از بهترین مکان ها برای فصل koyo «فصل رنگ هـای پاییزی»، کیوتو «Kyoto» می باشد کـه در جزیره ی هونشوو «Honshu» واقع شده است. در اینجا رنگ ها پادشاهی می‌کنند و بـه وضوح تبدیل بـه سقفی برای زمین شده اند. جایی کـه حتی برگ هـای زنده بر روی سقف شیب دار معبد هم جا خوش کرده اند و بقایای قرون امپراطوری شهر هستند.