پارس ناز پورتال

شریک زندگی و جنسی را با هم مد نظر بگیرید

شریک زندگی و جنسی را با هم مد نظر بگیرید

شریک زندگی و جنسی را با هم مد نظر بگیرید 

بسیاری از طلاق های امروزی به دلیل مشکلات جنسی است و متاسفانه چون در ایران صحبت از مسائل جنسی تابو به شمار می آید مشکلات بسیاری گریبانگیر زوج ها شده است. یکی از دلایل ناموفق بودن اکثر ازدواج ها این است که مردم شریک زندگی خود را بر اساس شریک جنسی بودن انتخاب نمیکنند

 

و این باعث شده که تمام کدورت های آن ها از اتاق خواب شروع شود و کم کم شیرازه ی زندگی را از دست آن ها در بیارد. حال سوال اینجاست که در فرهنگ ایرانی چگونه میتوان شریک جنسی مناسب خود را پیدا کرد؟ در ادامه طی یک تعریف آن را به شما بیان خواهیم کرد.

 

تعریف یک رابطه سالم و نقش شریک جنسی در آن چیست ؟
واقعیت اینه که رابطه ، مدل های مختلفی داره ٬ آدم ها با هم فرق می کنند ٬ از محیط های خانوادگی مختلفی میان ٬ گذشته ی خاص خودشونو دارن ٬ تجربیاتشون با هم فرق می کنه و در نتیجه ، یک تعریف ثابت داشتن از رابطه سالم و شریک جنسی ٬ برای خیلی ها ممکنه نه تنها کارایی نداشته باشه بلکه باعث بشه احساس غیر طبیعی بودن بکنند .

 

چیزی که نباید نادیده گرفت اینه که داستان زندگی هر یک از ما ، روی انتخاب شریک زندگیمون بی تاثیر نیست و معمولا کسی رو ما انتخاب میکنیم که بتونه به ما کمک کنه تا نیازها و انتظاراتی رو که در آن برهه ی خاص زندگی داریم برآورده کنه .یعنی اینکه یک چیزی در همسرمون وجود داشته که ما رو ناخود آگاه به سوی خودش جذب کرده . اگه هر کدوم از ما بتونیم از این زاویه به انتخابمون نگاه کنیم ، قدم بزرگی برداشته ایم .

 

به گفته کارشناسان ، آگاه بودن به رفتار و کردارمان خیلی می تونه به ما کمک کنه تا روی کیفیت رفتارمان کار کنیم . در واقع این آگاهی ، آسیب پذیری ما و دیگران رو در روابطمون کاهش می ده و شانس اینکه از روابطمون راضی باشیم و از حمایت نزدیکانمون برخوردار شویم و برای آنها هم شرایط مشابهی ایجاد کنیم رو بیشتر می کنه