پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

شخصیت شناسی از روی خودروی شما

شخصیت شناسی از روی خودروی شما

شخصیت شناسی از روی خودروی شما 

خودروها برای مردان مانند یک همدم هستند و مردان با توجه به اصول خاصی خودروی خود را در بازار انتخاب می کنند,پس در این خودروها حرف هایی نهفته است. خودروها نقش مهمی را در زندگی روزمره‌ی ما بازی می‌کنند. شما با خودرو به قرارهای مهم می‌روید، اشیا را حمل می‌کنید و با خانواده رهسپار رویدادهای مهم می‌شوید.

 

شاید هیچ‌گاه به این فکر نکرده‌اید خودرو به عنوان منعکس کننده‌ی شخصیت و هویت شما عمل نماید اما خودرو دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد مخصوصاً اگر شما یک مرد باشید. یکی از مؤسسات آمریکایی مطالعه‌ی 5 ساله‌ی جالبی را دراین‌باره صورت داده است که با دیدن آن شاید شگفت‌زده شوید.

شخصیت شناسی از روی خودروی شمااین مطالعه ویژگی‌های شخصیتی و رفتارهای شخصی و حرفه‌ای 1514 راننده و خودرویشان را بررسی کرده است. آیا اولویت مهم شما ایمنی است یا خودروهایی را ترجیح می‌دهید که در هنگام غرش پیشرانه شما را سر ذوق و هیجان بیاورند؟ آیا خودروهایی کم‌مصرف و اقتصادی را دوست دارید یا عاشق قایق‌های جاده‌ای لوکس همانند ب‌ام‌و سری 7 هستید؟

 

اگر فردی تنها هستید که آزادی جاده‌های پیش رو را دوست دارد شاید یک سوبارو در گاراژ شما پارک شده باشد.

 

افراد تنهای فعال و سرسخت فورد F-150 را خیلی دوست دارند.

شخصیت شناسی از روی خودروی شما

انتخاب‌های مصرف‌کنندگان درباره‌ی خودروها با توجه به دو فاکتور مهم صورت می‌گیرد: ملاحظات مربوط به لذت و خوشی و دیگری ویژگی‌های سودمندگرایی. برای نمونه خودروهای اسپورت و کانورتیبل عموماً بر پایه فاکتورهای لذت‌بخش بنا شده‌اند: ظاهر، قیمت، سرعت، هندلینگ و پرستیژ.

 

از طرف دیگر یک مینی ون اساسا برپایه ی ملاحظات سودمندی ساخته شده‌اند: میزان پیمایش با یک باک سوخت، ایربگ ها، رتبه‌بندی ایمنی و تعداد صندلی‌های در دسترس. این دو فاکتور با هم ترکیب می‌شوند تا خودرویی را بسازند که اولویت‌های شخصی شما را شرح دهند و پنجره‌ای عمیق به روی هویت شما باز نمایند.

شخصیت شناسی از روی خودروی شما

ملاحظات روانشناسی خرید خودرو

طبق آنالیزهای وسیع انجمن مطالعات حمل‌ونقل (PDF) 4 فاکتور شخصیتی پایه وجود دارند که در هنگام خرید یک خودرو خود را نشان می‌دهند: جستجوگر ماجراجو، مؤسس، انزواطلب و شخصیت آرام. اگر خودروها نشان دهنده‌ی هویت‌های ما هستند بنابراین آنالیز مالکان خودروها از روی خودرویشان نسبتاً آسان خواهد بود.

 

خودروی کوچک: مالکان خودروهای کوچک اغلب انزواطلب هستند. این افراد خودروی بزرگی نیاز ندارند تا مردم را در چشم بر هم زدنی جابجا کنند. نگرانی‌های زیست‌محیطی اغلب در صدر لیست اولویت‌های این افراد قرار دارند. این دسته از مالکان عموماً در حالت جستجو نیستند و غالباً عضو خانواده‌های کم‌جمعیت هستند.

 

خودروی کامپکت: همانند راننده‌های خودروهای کوچک، مالکان خودروهای کامپکت نیز از مسافرت شخصی لذت نمی‌برند. بسیاری از این افراد شغل‌های حرفه‌ای دارند.

 

خودروی میدسایز: بانوان احتمالاً بیشتر از مردان صاحب این دسته از خودروها هستند. این دسته از افراد خانواده‌ی بزرگ و درآمد بیش‌ازحد متوسطی دارند.

 

خودروی بزرگ: راننده‌های خودروهای بزرگ درباره‌ی اثرات زیست‌محیطی نگرانی کمتری دارند. مردان، افراد مسن و بازنشسته و شاغلان کارهای پاره‌وقت احتمالاً راننده‌ی این دسته از خودروها هستند. این دسته از افراد معمولاً به خانواده‌هایی با سطح تحصیلات پایین تعلق دارند.

 

خودروی لوکس: مالکان این خودروها علاقه دارند تا جستجوگر و ماجراجو باشند. این افراد فواصل طولانی را با وسایل عادی طی می‌کنند که اغلب هواپیما است. این افراد غالباً تحصیلات و درآمد بالایی دارند.

 

خودروی اسپورت: این افراد ماجراجو بوده و اغلب روحیه‌ای جوان‌پسند دارند.

 

مینی ون: راننده‌های مینی ون‌ها دوست دارند با خودروی شخصی مسافرت کنند. به احتمال زیاد این افراد از جنس مؤنث هستند و سنی بین 41 تا 64 دارند. عموماً این خودروها توسط خانواده‌های پرجمعیتی که بچه دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

پیکاپ: این افراد علاقه‌ی وافری به کار دارند. مالکان پیکاپ ها اکثراً مرد بوده و تحصیلات پایینی دارند.

شخصیت شناسی از روی خودروی شماانواع خودرو:

برخی خودروها نسبت به وسایل نقلیه دیگر حرف‌های زیادی را درباره‌ی شما بازگو می‌کنند. اگر راننده‌ی یکی از این خودروهای محبوب هستید پس در واقع چیزی خاص را راجع به شخصیت خود افشا می‌کنید:

 

هاچبک ها: آگاه به محیط‌زیست، کاربردی
باگ فولکس‌واگن: شخصیت هیپی، دوستدار رنگ‌های روشن و…
موتورسیکلت: ماجراجو، ریسک‌پذیر
شاسی‌بلند: مسافرت راحت، اغلب عضوی از خانواده‌ی بزرگ، آماده‌ی سفر به همه‌جا
کانورتیبل: پول و هوشمندی
خودروی کلاسیک و آنتیک: پول، غالباً سن بالا

شخصیت شناسی از روی خودروی شما

رنگ خودرو چه می‌گوید؟

مرد مشهوری که اولین بار خودرو را به توده‌های مردم معرفی نمود یعنی هنری فورد درباره‌ی رنگ خودروی مدل T این‌گونه می‌گفت: “این خودرو را می‌توانید با هر رنگی سفارش دهید به شرطی که مشکی باشد!”

 

او در ابتدا بر این باور بود که تبلیغ از طریق رنگ غیرضروری است و اگرچه که در نهایت مدل T با دیگر رنگ‌ها نیز قابل سفارش بود اما آقای فورد اگر امروز در قید حیات بود از دیدن رنگ خودروهای امروزی تعجب می‌نمود.

شخصیت شناسی از روی خودروی شما

همانند نوع خودرو، برخی شواهد وجود دارد که پیشنهاد می‌کند رنگ‌های خاصی برای راننده‌های مختلفی جذابیت دارند. هر رنگ معنی خاص خودش را دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

مشکی: قدرت، کلاس، زیبایی
نقره‌ای: تکنولوژی، زیبایی، پرستیژ
سفید: هدایت، تمیزی، ضربه زننده
قرمز: اعتمادبه‌نفس، طرفداری، احساساتی
آبی: خونسردی، آرامش، باوفا

 

خاکستری: کاربردی، آرامش

سبز: بنیانی، توازن، فهمیده
نارنجی: پیچیده، انفرادی
زرد: خوشحال، هیجانی
صورتی: شاد، زنده‌دل
بنفش: منحصربه‌فرد، احساساتی

 

شاید فکر نکنید که خودرویتان انعکاسی بزرگ از شخصیت شما باشد. هرچند افراد دیگر این خصوصیات را درک خواهند کرد. خودروی شما، از مدل گرفته تا نوع رنگ، پیامی واضح را به هر بیننده‌ای می‌فرستد. مطمئن شوید که این همان پیامی است که می‌خواهید به دیگران بفرستید!

شخصیت شناسی از روی خودروی شما

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ