پارس ناز پورتال

شتاب این قطار به اندازه هواپیما است

شتاب این قطار به اندازه هواپیما است

شتاب این قطار به اندازه هواپیما است 

فرض کنید روی زمین با سرعت 600 کیلومتر در ساعت در حال حرکت هستید. واقعا تجربه جالبی خواهد بود که در کشور ژاپن امکان پذیر است. ژاپن قصد دارد با استفاه از قطار مگلو جدیدِ خود که سال گذشته رکورد سرعت قطار‌ها را شکست و با سرعتی برابر با 602 تا 603 کیلومتر در ساعت حرکت کرد، اعتبار راه‌آهن این کشور را احیا کند.

 

قطارهای مگلو یا ماگلو، قطارهایی هستند که به طور شناور در هوا و با فاصلۀ کمی از ریل، حرکت می‎‌کنند. این قطارها در واقع برای حرکت خود از نیروی الکترومغناطیسی استفاده می‌‎کنند، بنابراین می‌توانند با سرعت‌هایی نزدیک به هواپیما حرکت کنند.

 

براساس گزارش شبکۀ خبری سی‌ان‌ان امریکا در سال 1964 میلادی که ژاپن میزبان مسابقات المپیک تابستانی بود، افتتاح خط راه‌آهن سریع‌السیر شینکانسن که رکوردار سرعت قطارها در دنیا شد، راه‌آهن این کشور را با توجهات بین‌المللی مواجه کرد.

 

توکیو، پایتخت ژاپن، در سال 2020 بار دیگر میزبان مسابقات المپیک تابستانی خواهد بود و به نظر می‌رسد قطار جدید این کشور بار دیگر اعتبار راه‌آهن این کشور را افزایش خواهد داد.
شتاب این قطار به اندازه هواپیما استاین قطار مگلو سال گذشته در نزدیکی کوه فوجی رکورد شکست و 374 مایل (حدود 602 کیلومتر) در ساعت حرکت کرد. این قطار یک هفته پیش از این رکوردشکنی 366 مایل (حدود 589 کیلومتر) در ساعت حرکت کرده‌بود که این سرعت خود رکورد جدیدی بود.در حال حاضر قطارهای مگلو با سرعت‌های پایین‌تری در شهرهای شانگهای و چانگشای چین و اینچئونِ کرۀ جنوبی در حال فعالیت هستند.

 

قرار است خط مگلو چو شینکانسن، توکیو را به شهر جنوبیِ ناگویا متصل کند و سفر در این خط تنها 40 دقیقه به طول بیانجامد.
شتاب این قطار به اندازه هواپیما استبا توجه به فاصلۀ حدود 256 کیلومتری میان این 2 شهر و با درنظر گرفتن زمانی که برای سوار شدن به هواپیما در فرودگاه تلف می‌شود، استفاده از این قطار از سفر با هواپیما سریع‌تر و به‌صرفه‎تر خواهد بود.ژاپن همچنین طرح‌هایی برای گسترش خط مگلو چو شینکانسن تا شهر اوساکا دارد. این قطار با 16 واگن قادر به انتقال یکهزار مسافر است.

شتاب این قطار به اندازه هواپیما است

پروژۀ قطارهای مگلو ژاپن از سال 1997 در حال اجرای آزمایشات مختلف است. ژاپنی‌ها در طی سال‎ها به سرعتی برابر یا 550 کیلومتر رسیده‌بودند، اما اعلام کردند تا زمانی که به امنیت کامل در سفر این‌گونه قطار‌های فوق‌سریع دست‌نیابند، به آزمایش ادامه خواهند‎ داد.