پارس ناز پورتال

سوپ کلم و تاثیر در کاهش وزن افراد

مجموعه : رژیم و تغذیه
سوپ کلم و تاثیر در کاهش وزن افراد

سوپ کلم و تاثیر در کاهش وزن افراد 

برای رژیم ها همیشه سوپ های چربی سوز هم پیشنهاد میگردند مانند سوپ کلم. اما آیا واقعا این سوپ ها تاثیر گذار هستند؟ آیا دستور تهیه یک سوپ ساده واقعا میتواند بشما کمک کند کـه چربی‌هایتان را آب کنید؟ سوپ چربی سوز کـه بـه سوپ کلم نیز مشهور اسـت، تا چندی پیش یک رژیم مد «fad» بود.

 

پذیرندگان اولیه می گویند کـه این یک راه عالی برای کاهش چند کیلو گرم اسـت. اما انجمن قلب ایالات امریکا هشدار میدهد کـه چنین رژیم‌هایي میتوانند باعث کمبود مواد مغذی شوند اما باوجود این هشدارها، این سوپ چربی سوز همان‌ گونه یکی از محبوب‌ترین رژیم‌هاي مد موجود اسـت.

 

درست کردن این سوپ چربی سوز، ساده اسـت. شـما فقط باید کلم رابا پیاز، فلفل دلمه‌اي، گوجه فرنگی، کرفس و مقدار زیادی آب دریک قابلمه بریزید. آن‌ها را حداقل بـه مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید، بـه آن نمک و فلفل بزنید و نوش جان کنید. بعضی‌ها می گویند کـه این سوپ، سوخت و ساز بدن را فعال میکند.

 

هم چنین سیستم گوارش را پاک‌سازی کرده و بـه کاهش وزن کمک میکند. هر چند ساعت یک بار، این سوپ را بخورید تا در عرض یک هفته نتیجه را ببینید.با گذشت سالها این سوپ چربی سوز دچار تغییرات مختلفی شد. اما همه ی آن‌ها حاوی کلم هستند زیرا کلم، ماده‌ي تشکیل دهنده‌ي اصلی اسـت.

 

بقیه بجای آب ساده از مخلوط سوپ پیاز خشک استفاده میکنند. بعضی از رژیم گیرنده‌ها این اجازه رابه خودشان میدهند کـه مواد تشکیل دهنده اصلی را تغییر دهند. تا آن‌جا کـه بـه ادویه مربوط می شود، از ادویه‌ي کمی استفاده کنید.

 

رژیم غذایی سوپ کلم، ۷ روز طول میکشد. در طول این مدت، شـما میتوانید هر چقدر کـه میخواهید سوپ بخورید. هم چنین میتوانید با استفاده از این سوپ، از ترکیبات غذایی مختلف استفاده کنید.

 

اما آیا واقعا مؤثر اسـت؟

کسانی کـه از این برنامه رژیمی حمایت میکنند، در مورد مؤثر بودن آن سوگند می خورند. برخی ادعا می کنند کـه تنها در ۷ روز دنبال کردن این رژیم، ۷ کیلو گرم وزن از دست داده‌اند. اما افرادی کـه با این رژیم مخالف هستند میگویند کـه این کاهش وزن بخاطر سوپ نیست، بلکه بعلت محدودیت کالری اسـت.

 

عده اي از کارشناسان سلامتی هم نظرند کـه این سوپ، هیچگونه خواص ویژه‌اي ندارد کـه منجر بـه کاهش وزن سریع‌تر شود. ازآن‌جا کـه رژیم سوپ چربی سوز در هرروز تنها ۵۰۰ کالری بـه بدن میرساند، بعنوان یک رژیم غذایی قحطی یا crash diet درنظر گرفته میشود.

 

مزایای رژیم سوپ چربی سوز

اگر میخواهید در مدت زمان کوتاهی وزن کم کنید، رژیم سوپ چربی سوز را امتحان کنید. این رژیم بـه بدن کمک می کند تا از شر وزن آب خلاص شود. بعنوان مثال اگر میخواهید ۲ هفته بعد دریک عروسی شرکت کنید، این رژیم را امتحان کنید. شـما درست بـه موقع وزن کم خواهید کرد و لباس‌تان اندازه‌تان خواهد شد.

 

مهیا کردن رژیم سوپ چربی سوز نیز راحت اسـت. مواد تشکیل دهنده‌ي آن، بسیار مقرون بصرفه هستند. بعضی از دستورالعمل‌ها بـه موادی نیاز دارند کـه شـما در حال حاضر در آشپزخانه‌تان دارید.

 

معایب رژیم سوپ چربی سوز

این رژیم، یک رژیم غذایی بسیار محدود کننده اسـت و برای افراد کم جرأت مناسب نیست. هم چنین رژیم سوپ چربی سوز، بـه کمبودهای تغذیه‌اي منجر می شود. یک تغییر قابل ملاحظه در رژیم غذایی شـما برای دستگاه گوارش‌تان نیز خوب نیست. در ابتدا، شـما دچار مشکلات معده و تغییر در اجابت مزاج میشوید. اما همانگونه کـه این رژیم را دنبال میکنید، این علائم بـه خودی خود برطرف خواهند شد.

 

در پایان، رژیم سوپ چربی سوز بشما نتایج طولانی مدت نخواهد داد. هر قدر وزن کـه از طریق این رژیم از دست بدهید، با نوشیدن آب دوباره بـه دست خواهید آورد. دلیلش این اسـت کـه این رژیم بـه ورزش نیاز ندارد. شـما فقط وزن آب بدن را از دست میدهید، نه چربی را. قبل از امتحان کردن این رژیم، توصیه می کنیم کـه در مورد خطرات بالفعل آن با یک متخصص تغذیه واجد شرایط صحبت کنید.