پارس ناز پورتال

سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیم

مجموعه : اخبار سینما
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیم

سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیم 

فیلم سوپرمن طرفداران بسیاری دارد و بدلیل محبوبیت در جهان تاکنون چند سری از این فیلم ساخته شده است.چندی پیش نخستین تصویر از “هنری کاویل” جدیدترین هنرپیشه نقش سوپرمن منتشر شد. ظاهر کاویل واقعاً متفاوت با سوپرمن‌های قبلی است.

 

برای آنکه ذهنیت بهتری پیدا کنید که سری فیلم‌های “زک اسنیدر” از کجا شروع شد، بیایید به سیر تحول لباس این ابر قهرمان در دنیای سینما و تلویزیون نیم نگاهی بیندازیم.در “بت‌من در برابر سوپرمن: سپیده‌دم عدالت” دو ابر قهرمان دنیا با هم سرشاخ می‌شوند، هر چند هیچ کدام از آن دو چندان از این موضوع خوشحال نیستند، معلوم نیست کدامیک از آن‌ها بتوانند از این نبرد سربلند بیرون بیایند.

 

در ادامه قصد داریم نگاهی بیاندازیم به سیر تحول لباس سوپرمن، یکی از مشهورترین ابرقهرمانان سینمای هالیوود. 

 

کمیک استریپ‌های اکشن

سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیمهمه چیز از داستان‌های مصور پرهیجان و جذابی شروع شد؛ نخستین حضور سوپرمن در سری داستان‌های مصور “اکشن کمیک” بود.

 

نخستین شماره از آن در یک مجلد 14 صفحه‌ای در 31 ماه مه 1938 منتشر شد. در این داستان مصور ایده‌ی اولیه‌ی این ابر قهرمان و داستان اصلی‌اش آمده که درون‌مایه آن با داستان تراژیکی که امروزه به نام سوپرمن می‌شناسیم متفاوت است.

 

کارتون‌های سوپرمن محصول استودیو فلیشر
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیممدت زیادی طول نکشید که سوپرمن از سینماها سر درآورد. استودیو فلیشر داستان‌های کوتاهی از سوپرمن را بین سال‌های 1941 تا 42 روانه تالارهای نمایش کرد.

 

آنچه که سری کارتون‌های استودیو فلیشر را سر زبان‌ها انداخت، شعاری بود که همراه با این کارتون پخش می‌شد، “این کار شغل سوپرمن است!”. اگر دوست دارید این فیلم‌های کوتاه کارتونی را تماشا کنید می‌توانید سری به سایت یوتیوب بزنید.

 

سوپرمن و مردان کوتوله
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیمیک دهه بعد، در 1951 نخستین سوپرمن واقعی در قالب فیلمی بلند به سینماها رفت. گرچه نمای رنگی از “جورج ریوز” به نقش سوپرمن بر روی پوسترها جا خوش کرد، اما فیلم تماماً سیاه و سفید بود و هیچ خبری از آن رنگ‌های زیبا و جذاب در تالار نمایش نبود!

 

ماجراهای سوپرمن
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیمحالا که “جورج ریوز” در نقش ابرقهرمان بر پرده‌ی نقره‌ای خوش درخشیده بود، وقتش رسیده بود تا در سریال تلویزیونی “ماجراهای سوپرمن” مهمان خانه‌های مردم شود.

 

در سومین فصل از این سریال، رنگ نیز به فیلم‌برداری اضافه و ظاهر و لباس‌های ابرقهرمان بهتر شد. البته در این سریال تلویزیونی لباس‌های سوپرمن راحت‌تر از ابرقهرمان‌های بعدی به نظر می‌رسید.

 

سوپرمن
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیماین همان سوپرمنی است که پدرهای ما با آن بزرگ شدند. سریال معروف “سوپرمن” با نقش‌آفرینی “کریستوفر ریوز” از 1978 آغاز شد، تحسین همه منتقدان را به همراه داشت، تقریباً نزدیک به چهار فیلم بلند ادامه یافت و در آخر سر هم در 1987 با “در جستجوی صلح” پایان نه چندان خوبی داشت.

 

لباس‌هایی که ریوز در این مجموعه به تن داشت، به خوبی نشان دهنده‌ی یک ابرقهرمان بود. گرچه این لباس‌ها شبیه لباس‌هایی بود که قهرمان داستان‌های مصور به تن می‌کرد، با این حال فاصله معنی‌داری با قهرمان‌های سینما داشت.

 

لویز و کلارک: ماجراهای تازه‌ی سوپرمن
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیمپس از هنرنمایی ریوز در دهه‌ی 80، “دین کین” برای نقش‌آفرینی در سریال تلویزیونی سوپرمن در سال 1993 انتخاب شد، سریالی که چهار فصلی ادامه داشت. ظاهر سوپرمن کین تغییر زیادی نکرده بود، فقط کمی رنگ‌های آن روشن‌تر شده بود و در کل کارتونی‌تر از ریوز به نظر می‌رسید.

 

سریال کارتونی سوپرمن
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیمکمتر از یک دهه بعد از فیلم‌های سوپرمن، این ابرقهرمان دوباره با موفقیت و در قالب یک سریال کارتونی بازگشت. این سریال در میانه‌ی سال‌های 1996 تا 2000 و به همت برخی از افرادی که اکنون درگیر مجموعه “سریال کارتونی بت من” هستند، پخش شد. این سریال حتی توانست در پخش تلویزیونی به موفقیت‌هایی نیز دست پیدا کند.

 

اسمال‌ویل
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیمپیش از آنکه سوپرمن دوباره به صفحه نقره‌ای بازگردد، برای مدت کوتاهی در سال 2001 از تلویزیون سر درآورد. سوپرمن “اسمال‌ویل” کاملاً با آن ابرقهرمانی که ما از سوپرمن می‌شناختیم متفاوت بود، یک قهرمان جوان که همیشه هم آماده پریدن در لباس ابرقهرمان افسانه‌ای نبود.

 

در واقع، هر چند این لباس کلاسیک ابرقهرمان در این سری هم به نمایش درآمد، قهرمان ما “کلارک کنت”ی بود که ژاکت قرمز و تی‌شرت آبی به تن داشت، همین و بس!

 

بازگشت سوپرمن
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیمدر نهایت، سوپرمن در سال 2006 دوباره به تالارهای نمایش برگشت. این بار “برندن روث” هنرمندی بود که نقش سوپرمن را به عهده داشت و برای نخستین بار یکی از جدیدترین لباس‌های ابرقهرمان را بر تن کرد.

 

لباسی که دارای بافت خاصی بود و از مواد ضخیم‌تری تشکیل شده بود. منتقدین از این فیلم به گرمی استقبال کردند، اما در گیشه موفقیتی به همراه نداشت و آخر و عاقبت به خیر نشد!

 

مردی از پولاد
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیم“زاک سیندر” کارگردانی است که سال پیش دوباره سوپرمن را به پرده نقره‌ای برگرداند، فیلمی که موفق‌تر از بسیاری از سوپرمن‌های قبلی بود.

 

او در این فیلم نگاه احساسی‌تری به این ابرقهرمان انداخت – و داستان فیلم رگه‌های مشخصی از “شوالیه تاریکی” کریستوفر نولان را در خود داشت – که نقطه ضعف بزرگی برای کمپانی دی.‌سی کامیک به حساب می‌آمد. در این فیلم “هنری کاویل” نقش ابر مرد قهرمان را به عهده داشت و لباسی که به تن کره بود واقعاً یکی از متفاوت‌ترین لباس‌های سوپرمن بود.

 

این لباس بافت‌های سنگینی داشت و از مواد کاربردی‌تری در ساختش استفاده شده بود.

 

بت من در برابر سوپرمن: سپیده‌دم عدالت
سوپر من قهرمان را در گذر زمان ببینیمسوپرمنی که در سال 2016 به پرده سینماها می‌آید شباهت کمتری به ابرقهرمان‌های قبلی خود دارد، هرچند نمی‌توانیم این موضوع را نقطه ضعفی برایش بدانیم. شاید این‌ بار سوپرمن می‌خواهد برتری خود را نسبت به بت من “بن افلک” که چند ماه پیش عرضه شد، به خوبی نمایش دهد.

 

گرچه هنوز این دو با هم رو در رو نشده‌اند، اما در این مرحله، به نظر می‌رسد که قهرمان‌های دیگری هم به عاقبت آن‌ها چشم دوخته‌اند.

 

برگرفته از : زومیت