پارس ناز پورتال

چگونه سنگ کلیه را بصورت طبیعی دفع کنیم؟

چگونه سنگ کلیه را بصورت طبیعی دفع کنیم؟

چگونه سنگ کلیه را بصورت طبیعی دفع کنیم؟ 

سنگ کلیه را میتوان بصورت طبیعی هم دفع کرد . کسانی هستند که کلیه شان مدام سنگ میگیرد و آنها هم عادت کرده اند که همیشه از طریق طبیعی سنگ ها را دفع کنند . سنگ کلیه بسیار دردناک است، به ویژه اگر سنگ در لوله‌هایی که از کلیه به مثانه راه دارند، گیر بیفتد.

 

زمانی که سنگ به مثانه رسید، باید از طریق مجرای ادرار از بدن خارج شود. طبیعتاً مردان، مجرای ادرار بلندتری دارند و به همین دلیل دفع سنگ کلیه برایشان دشوارتر است. برخی از متخصصین این فرآیند را در مردان همانند زایمان در زنان می‌دانند.

 

اگر تاکنون دچار سنگ کلیه شده‌ باشید، می‌دانید که این سنگ‌ها چقدر دردناک هستند. با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های درمانی طبیعی برای این مشکل را با شما در میان بگذاریم.

 

سنگ کلیه دقیقاً چیست؟
سنگ‌هایی که در کلیه به وجود می‌آیند، از رسوبات مواد معدنی تشکیل شده‌اند. مواد معدنی مختلفی ممکن است در ایجاد سنگ کلیه نقش داشته باشند؛ اما بیشتر این سنگ‌ها از نوعی کلسیم به نام اکسالیت کلسیم ساخته شده‌اند.

 

مصرف بیش از اندازه کلسیم یا اکسالیت باعث تجمع آن‌ها در کلیه می‌شود. سنگ‌ها ممکن است تا چندین هفته، ماه و حتی سال بدون هیچ نشانه‌ای در کلیه باقی بمانند. با این حال، سنگ ممکن است در هر جایی گیر کند. فرد ممکن است در قسمت کمر یا پهلو درد شدیدی داشته باشد.

 

بیشتر پزشکان یک سری مسکن به همراه میزان زیادی آب برای شما تجویز می‌کنند تا سنگ به صورت طبیعی دفع شود. با این حال، برخی سنگ‌ها بزرگ هستند و نمی‌توانند از طریق ادرار دفع شوند. به همین دلیل باید سریعاً از طریق جراحی خارج شوند.

 

چند روش خانگی و طبیعی برای دفع سنگ کلیه وجود دارد که در ادامه آورده شده است.

1. شیره درخت افرا و روغن‌زیتون
مصرف میزان زیادی مرکبات، یک روش عالی برای دفع سنگ کلیه است؛ زیرا مرکبات، میزان اسید ادرار را افزایش داده و کلسیم سنگ را حل می‌کند. جعفری نیز یک ادرارآور طبیعی است که به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

 

مواد لازم
۱ فنجان شیره درخت افرا
۲۵۰ گرم روغن‌زیتون خالص
۲۵۰ گرم لیموی طبیعی با پوست
۲۵۰ گرم جعفری
۲۵۰ گرم عسل خام و طبیعی

 

لیمو را با پوست به قطعات کوچک تقسیم کنید. آن را در مخلوط‌کن گذاشته و کاملاً مخلوط کنید.
جعفری را بشویید و خرد کنید. آن را به لیمو اضافه نمایید و با هم بزنید.
باقی مواد اولیه را نیز به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. این مایع را داخل یک بطری شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.

 

هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از این مایع را با شکم خالی میل کنید. به خاطر داشته باشید که روزانه ۸ لیوان آب میل نمایید.

 

2. چای ریحان
چای ریحان معمولاً به عنوان یک نیروبخش برای کلیه‌ها توصیه می‌شود. شما می‌توانید در حالت عادی و به منظور حفظ سلامت کلیه‌ها، چای ریحان را چند بار در روز بنوشید. اگر دچار سنگ کلیه هستید، یک قاشق چای‌خوری عصاره ریحان را با یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی مخلوط کرده و هر روز صبح آن را میل کنید تا سنگ کلیه دفع شود.

 

3. مکمل منیزیم
تحقیقات متعددی نشان دادند افرادی که همواره دچار سنگ کلیه می‌شوند، اگر روزانه یک مکمل منیزیم مصرف کنند، ۹۲ درصد بهبود می‌یابند. مصرف ۳۰۰ میلی‌گرم مکمل منیزیم در هر روز، تعداد دفعات سنگ کلیه را کاهش داده و از ایجاد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

 

4. آب انار
حتماً شنیده‌اید که آب انار مزایای زیادی به همراه دارد؛ اما احتمالاً نمی‌دانید که آب انار یک روش طبیعی برای از بین بردن سنگ کلیه است. این موضوع احتمالاً به دلیل خاصیت اسیدی و محتویات قابض آب انار است. سعی کنید از آب انارهای تازه و طبیعی استفاده کنید.

 

5. مخلوط آب‌لیمو و سرکه سیب
این گزینه یکی از مؤثرترین روش‌های طبیعی برای دفع سنگ کلیه است. به هنگام مشاهده اولین نشانه‌های درد یا زمانی که پزشک به شما گفته است سنگ کلیه دارید، ۵۵ گرم روغن‌زیتون خالص را با ۵۵ گرم آب لیموی طبیعی مخلوط کنید. این دو ماده را به خوبی با یکدیگر هم بزنید و بنوشید. سپس ۳۰۰ میلی‌لیتر آب خالی بنوشید و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید.

 

سپس آب نیمی از یک لیمو را بگیرید و آن را به همراه ۱ قاشق چای‌خوری سرکه سیب داخل حدود ۳۰۰ میلی‌لیتر آب بریزید و میل کنید. ۳۰ دقیقه دیگر منتظر بمانید.تا زمانی که دردتان کم شود یا سنگ دفع شود، این مخلوط‌ها را هر یک ساعت بنوشید.

 

6. تنباکوی کینیکینیک
تنباکوی کینیکینیک نوعی گیاه است که از زمان قدیم برای درمان سنگ کلیه به کار رفته است. این گیاه با عفونت کلیه‌ها مقابله می‌کند و درد را کاهش می‌دهد. روزانه ۳ بار و هر بار ۵۰۰ میلی‌گرم از این گیاه را مصرف کنید.

 

7. ریشه قاصدک
این هم یک گزینه خانگی دیگر برای درمان سنگ کلیه است. ریشه قاصدک از صدها سال پیش به عنوان روشی درمانی برای دفع سنگ کلیه به کار رفته است. روزانه ۲ بار و هر بار ۵۰۰ میلی‌گرم از این گیاه را استفاده کنید.

 

8. گیاه دم‌اسب
دم‌اسب یک روش مؤثر برای دفع سنگ کلیه محسوب می‌شود. تا زمانی که سنگ دفع شود، روزانه ۳ الی ۴ فنجان دم‌نوش این گیاه را بنوشید یا روزانه یک کپسول ۲ گرمی مصرف کنید.