پارس ناز پورتال

سم زدایی بدن در 7 روز با این رژیم

سم زدایی بدن در 7 روز با این رژیم

سم زدایی بدن در 7 روز با این رژیم 

سبک زندگی و تغذیه در دنیای امروز سبب می شود تا انسان ها مواد خطرناک و مضر زیادی در بدن خود داشته باشند. آنچه تا به حال درباره رژیم‌های غذایی سم‌زدا شنیده‌اید فراموش کنید. این نسخه از سم‌زدایی یک برنامه غذایی لذیذ دارد که بعد از یک دوره تغذیه ناسالم بسیار برایتان مفید خواهد بود.

 

آنچه تا به حال درباره رژیم‌های غذایی سم‌زدا شنیده‌اید فراموش کنید. این نسخه از سم‌زدایی یک برنامه غذایی لذیذ دارد که بعد از یک دوره تغذیه ناسالم بسیار برایتان مفید خواهد بود.در این رژیم غذایی جایی برای قند افزودنی، مواد غذایی فرآوری‌شده، لبنیات، گندم و گلوتن وجود ندارد.

 

در مقابل، سرشار از مواد مغذی و سیرکننده از جمله سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان، میوه، پروتئین گیاهی، نوشیدنی‌های سم‌زدا و غذاهای سرشار از پروبیوتیک است. اغلب معتقدند که تاکید بر یافتن غذاهای کامل در این روش باعث شده آنها به دنبال دستورالعمل‌های جدید غذایی بیشتری بروند و انرژی و تمرکز بیشتری داشته باشند.

 

۱٫ قبل از شروع رژیم

چند غذاو نوشیدنی خاص مانند قهوه و شکر به طور معمول قبل از شروع رژیم از برنامه غذایی کنار گذاشته می‌شوند. سپس وارد فاز دوم می‌شویم.

 

۲٫ غذاهایی که باید بخورید

غذاهای زیادی هستند که می‌توانید در طول این ۷ روز بخورید. انواع میوه، سبزیجات، حبوبات، دانه‌ها، روغن‌ها و نوشیدنی‎‌های بدون شکر برای شما مناسب هستند. شما می‌توانید از همان مواد اولیه مورد علاقه‌تان استفاده کنید یا دستورهای جدید را برای تهیه غذا به کار ببندید.

 

۳٫ غذاهایی که نباید بخورید

تخم‌مرغ، شیر، پنیر کره، سس مایونز، ماکارونی، نان شیرینی و غلات صبحانه از جمله غذاهایی هستند که نباید بخورید. شما می‌توانید از دستورات جدید به عنوان یک راهنما استفاده کنید و با گنجاندن مواد غذایی مورد علاقه خود در آنها یک وعده غذایی خوشمزه تهیه کنید.

 

۴٫ سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به پاسخ برخی از سوالات رایج درباره رژیم‌های غذایی سم‌زدا بپردازیم. توجه داشته باشید که رژیم‌های غذایی دیگری هم برای سم‌زدایی از بدن وجود دارند. یک رژیم مایعات ۳ روزه کمک می‌کند که بدن‌تان را از انواع آلودگی‌ها پاکسازی کنید. ممکن است اعمال یک تغییر بزرگ وسوسه‌انگیز باشد،

 

اما گاهی یک تغییر کوچک نیز موثر واقع می‌شود. بعضا نوشیدن مایعات بیشتر یا خوردن سبزیجات بیشتر تاثیر قابل‌توجهی بر خلق و خوی فرد می‌گذارد. مهم این است که رژیم غذایی انتخابی شما با نیازهای مربوط به سلامتی، انرژی و سبک زندگی‌تان سازگار باشد.

 

۵٫ وظایف روزانه

• وعده‌هایی بخورید که شما را سیر نگه دارند. برای این کار می‌توانید وعده‌های غذایی خود را از قبل آماده کنید.

 

• هیدراته بمانید. آب و آب‌لیموی زیاد بنوشید و از نوشیدنی‌های سم‌زدا استفاده کنید.

 

• استراحت کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی می‌خوابید.

 

• نفس بکشید و ریلکس کنید. استرس می‌تواند آثار وسیعی برسلامت شما بگذارد. علاوه بر نفس عمیق، راه‌های دیگری هم برای شل کردن عضلات و ریلکس کردن وجود دارد. مدیتیشن، یوگا، گوش دادن به موسیقی، پیاده‌روی و دوری از تلفن همراه و لوازم جانبی دیگر از جمله مواردی هستند که به کسب آرامش کمک می‌کنند.

 

• فعال باشید. ورزش سبک می‌تواند در طولانی‌مدت اثربخش باشد؛ حتی اگر شده روزی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید یا در مسیر خانه فعال باشید. همچنین می‌توانید در خانه یوگا کنید. بلند شدن و راه رفتن در محل کار نیز به این امر کمک می‌کند.

 

رژیم غذایی تنها بخشی از یک برنامه سم‌زدایی خوب است. علاوه بر برنامه تغذیه، مسائل دیگری هم وجود دارد که باید در طول یک دوره پاکسازی به آنها توجه کنید.

 

۱) قبل از حمام پوستتان را کیسه بکشید تا لایه‌های مرده از سطح پوست جدا شوند.

 

۲) سرما/گرما درمانی. این کار معمولا در حمام انجام می‌شود. قرار گرفتن زیر دوش آب گرم و سپس دوش آب سرد به افزایش گردش خون در بدن کمک می‌کند.

 

۳) هدف این است که راحت‌تر اجابت مزاج کنید. وقتی سموم موجود در سلول‌های بدن به حرکت در می‌آیند، ممکن است وارد جریان خون شوند. از این رو، باید هرچه سریع‌تر آنها را از طریق ادرار، مدفوع و یا عرق کردن از بدن خارج کنید. اگر عرق نکنید، این امکان وجود دارد که سموم دوباره جذب بدن شوند. مواد غذایی دارای فیبر نیز خاصیت سم‌زدایی دارند. سعی کنید غذاهایی بخورید که دچار یبوست نشوید.

 

۴) ماساژ را امتحان کنید. اگر وقت و بودجه کافی دارید، ماساژدرمانی را امتحان کنید.

 

۵) پروبیوتیک‌ها را فراموش نکنید. پروبیوتیک‌هابه طور طبیعی در مواد غذایی تخمیر شده و همچنین ماست و کفیر یافت می‌شوند؛ این ترکیبات همان باکتری‌های مفید روده هستند که باکتری‌های مضر را تحت نظر می‌گیرند. باکتری‌های به اصطلاح بد با تولید سموم در بدن به مخاط روده آسیب می‌زنند.

 

این سموم ممکن است وارد جریان خون شده و غشای سلولی را نیز مختل کنند. پروبیوتیک‌ها در شکل مکمل نیز عرضه می‌شوند.