پارس ناز پورتال

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکس

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکس

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکس

کوکائین گران ترین ماده مخدر جهان است و کسانی که در قاچاق این مواد مشغول هستند معمولا ثروت های کلان به جیب می زنند. “سلطان کوکائین” فرزند یک کشاورز کلمبیایی بسیار فقیر بود، ولی وقتی به سن ۳۵ سالگی رسید یکی از ثروتمندترین انسان های روی زمین بود. بر خلاف ریشه ی ساده ی اسکوبار او رهبری کارتل Medellín را به عهده داشت

 

که مسئول تهیه ی ۸۰ درصد کوکائین جهان بود. درآمد هفتگی او چیزی در حدود ۴۲۰ میلیون دلار تخمین زده می شود و با وجود اینکه تخمین دارایی های یک قاچاقچی مواد مخدر به خاطر ذات جابجایی پول های مواد مخدر غیر ممکن است ولی دارایی شخصی اسکوبار چیزی در حدود ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکس

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکس

به گزارش پارس ناز اسکوبار از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ و به طور متوالی برای هفت سال در لیست ثروتمندترین مردان جهان قرار گرفت و در سال ۱۹۸۹ به عنوان هفتمین مرد ثروتمند دنیا در این لیست حاضر شد.

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکس

اسکوبار در روز بیش از ۱۵ تن کوکائین را به داخل آمریکا قاچاق می کرد. با توجه به اطلاعاتی که ایون گریلو به دست آورده بود، کارتل Medellín بیشتر کوکائین خود را مستقیما از ساحل فلوریدا وارد می کرده است. به گفته ی او: ” آنها ۹۰۰ مایل از ساحل کلمبیا راه داشتند، قاچاقچیان کلمبیایی محموله ها را به وسیله ی هواپیما در دریا تخلیه می کردند

 

و شرکای آمریکاییشان آنها را با قایق های چند موتورشان به ساحل می بردند. البته در بعضی از موارد محموله ها را در ساحل و زمین های روستایی تخلیه می کردند تا از آنجا توسط ماشین جمع آوری شوند.

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکس

وضعیت مالی اسکوبار به گونه ای بود که گفته می شود در بعضی از معاملات ماهانه ی خود به علت آنکه نمیتوانست سریع پولشوئی کند تا ۲.۱ میلیارد دلار ضرر می کرده است! او برای نجات دارائی خود مجبور بوده تا پول های نقد خود را در زمین های کشاورزی، انبارهای متروکه و حتی دیوارهای خانه ی اعضای باندش جاسازی کند.

 

برادرش روبرتو اسکوبار که حسابدار او نیز محسوب می شده می گوید که پابلو خیلی بیشتر از آنکه می دانست پول داشت و درمی آورد. چون ۱۰ درصد از پول های او به خاطر انبار شدن بر اثر عوامل مختلف از بین می رفت. البته گروه مالی تشکیلات اسکوبار با مشکل دیگری هم دست و پنجه نرم می کردند

 

که شاید تا حد زیادی مضحک به نظر بیاید، میزان پول نقد در دستان این گروه چنان زیاد بوده که ماهانه باید ۲۵۰۰ دلار برای کش های دور اسکناس ها خرج می کردند!در مورد ولخرجی های اسکوبار داستان های زیادی وجود دارد، یکی از این داستان ها مربوط به داستانی است که پسر اسکوبار در سال ۲۰۰۹ برای مجله ی دون خوان تعریف کرده است.

 

او میگوید که در مقطعی آنها باید در مخفی گاهی زندگی می کرده اند و در سرمای این مخفیگاه دختر کوچک اسکوبار دچار تب و لرز می شود، اسکوبار برای گرم کردن دخترش دو میلیون دلار پول نقد را به آتش می کشد! البته این ولخرجی ها برای او لقب رابین هود را به ارمغان آورده بود،

 

او در ابعاد گسترده به فقرا کمک می کرد، برای بی خانمان ها خانه درست می کرد، بیش از ۷۰ زمین فوتبال را تاسیس کرده بود و حتی یک باغ وحش ساخته بود.

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکس

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکس

در مورد ولخرجی های اسکوبار داستان های زیادی وجود دارد، یکی از این داستان ها مربوط به داستانی است که پسر اسکوبار در سال 2009 برای مجله ی دون خوان تعریف کرده است. او میگوید که در مقطعی آنها باید در مخفی گاهی زندگی می کرده اند و در سرمای این مخفیگاه دختر کوچک اسکوبار دچار تب و لرز می شود، اسکوبار برای گرم کردن دخترش دو میلیون دلار پول نقد را به آتش می کشد!

 

به گزارش پارس ناز البته این ولخرجی ها برای او لقب رابین هود را به ارمغان آورده بود، او در ابعاد گسترده به فقرا کمک می کرد، برای بی خانمان ها خانه درست می کرد، بیش از 70 زمین فوتبال را تاسیس کرده بود و حتی یک باغ وحش ساخته بود.در سال ۱۹۹۱ او طی یک توافق با دولت زندانی شد، البته که این زندانی شدن با زندانی شدن بقیه متفاوت بود، او زندانش را خودش تاسیس کرده بود!

 

او اسم زندان را “La Catedral” به معنی کلیسا گذاشته بود، او خود تعیین کرده بود که چه کسانی با او در این زندان زندانی شوند، زندان بان ها را خودش تعیین کرده بود، می توانست با هر کس که می خواهد دیدار داشته باشد و… به گزارش گروه اخبار ،زندان در نزدیکی محل زندگی خانواده اش بود

 

و هر امکاناتی که فکرش را هم بکنید در اختیار داشت ولی عجیب ترین قانون این زندان این بود که هیچکدام از مقامات کلمبیایی حق نداشتند که از سه مایلی این زندان رد شوند!البته تمام این مسائل از وحشتی که در دوران حکمرانی این خلافکار بر بازار مواد مخدر وجود داشت کم نمی کند،

 

به خاطر درگیری های قاچاق های او چیزی در حدود ۴۰۰۰ نفر کشته شدند. سرانجام اسکوبار توسط ارتش کلمبیا و در سال ۱۹۹۳ کشته شد.

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکستنها باری دستگیر شد

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکسیادبود اسکوبار

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکساسکوبار در کنار بهترین آدم کشش، Popeye، در زندان خود ساخته اش La Catedral

سلطان کوکائین جهان را بشناسید +عکساسکوبار و پسرش در کنار کاخ سفید