پارس ناز پورتال

سلامت و زیبایی پوست به سبک ژاپنی ها

سلامت و زیبایی پوست به سبک ژاپنی ها

سلامت و زیبایی پوست به سبک ژاپنی ها 

اگر می خواهید پوست زیبا و شفاف و زیبایی داشته باشید می توانید سراغ بانوان ژاپنی بروید که در دنیا به خاطر زیبایی پوستشان معروف هستند. امروزه روش نگهداری از پوست به سبک کره ای ها در جهان بسیار معروف شده است چرا که پوست صورت آنها بسیار صاف و بدون نقص است. در این مبحث 10 روشی که کره ای ها به کار می برند و به این نتیجه عالی می رسند، ارائه شده است.

 

مراقبت از پوست بخش مهمی از سبک زندگی مردم کره – صرفنظر از سن و جنسیت آنها – به شمار می رود. کودکان از همان کودکی یاد می گیرند که با استفاده از ضد آفتاب، پوست خود را از اشعه های مضر خورشید محفوظ نگه دارند.

 

کره ای ها برای روشن شدن پوست شان مرتب لایه برداری می کنند و هرگز از خانه بدون استفاده از مرطوب کننده مناسب بیرون نمی روند. در ضمن مراقب هستند که رطوبت پوست در طول روز از بین نرود و مرطوب کننده را چند بار تمدید می کنند. اگر می خواهید شما هم پوستی روشن و شفاف و بدون نقص داشته باشید، تمام مراحل زیر را هر روز انجام دهید و به زودی نتیجه خوب آن را ببینید.

 

1. پاکسازی

پیش از هر کاری باید پوست صورت را کاملا تمیز کنید. کره ای ها از پاک کننده های روغنی استفاده می کنند، زیرا قدرت پک کنندگی این مواد بسیار بالاست. البته روغن پاک کننده حاوی آنزیم و ویتامین B نیز برای تمیز کردن صورت – از چرک و آلودگی و کرم و ضد آفتاب – بسیار مناسب است.
سلامت و زیبایی پوست به سبک ژاپنی ها2. دوباره پاکسازی

پاکسازی صورت در روش اول ممکن است نتواند پوست تان را کاملا از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب پاک کند، بنابراین یک بار دیگر صورت تان را تمیز کنید اما این بار از پاک کننده های حاوی آب استفاده کنید. این روشی است که کره ای ها به کار می برند. پوست پس از این که کاملا تمیز شد، می تواند هر چه که به آن می زنید، به سرعت به خود جذب کند.

 

3. لایه برداری

لایه برداری، کاری است که در دنیای غرب چندان معمول نمی باشد اما در روش های مراقبت از پوست به سبک کره بسیار مهم است. لایه برداری می تواند سلول های مرده پوست را برداشته و دیگر سلول های پوست را فعال کند و مواد ترمیم کننده پوست بهتر در منافذ نفوذ کنند.

 

4. تونر پوست

اگرچه بیشتر ما، تونر را به عنوان یکی از محصولات مراقبت از پوست نمی دانیم اما تونر برای مردم کره بسیار مهم است. این محصول به حفظ تعادل پوست و PH آن کمک کرده و برای پوست، مواد مرطوب کننده فراهم می کند و آن را صاف و نرم می کند. از تونر با کیفیت استفاده کنید تا فرآیند پاکسازی پوست و صاف کردن آن را به خوبی انجام دهد.

 

5. اسانس

اسانس، شاید مرموزترین بخش مراقبت روزمره پوست کره ای هاست. این اسانس، تونر و یا مرطوب کننده نیست اما پوست را به خوبی آبرسانی می کند. اسانس های مورد استفاده کره ای ها معمولا از فرمول های سبکی آماده می شوند. این اسانس ها معمولا نوعی مایع مغذی هستند که با استفاده از یک اسپری روی صورت و گردن زده می شوند و با این کار پوست سفت و روشن می شود.
سلامت و زیبایی پوست به سبک ژاپنی ها6. تقویت کننده ها

تزریق ها، سرم ها و هر تقویت کننده دیگری که فرمولاسیون مناسبی برای درمان پوست های خاص باشد، چیزی است که کره ای ها به آن توجه بسیاری نشان می دهند. معمولا این درمان ها جلوی مشکلات خاص پوست ها را می گیرند. محصولات با کیفیتی از این تقویت کننده ها در بازار پیدا می شود.

 

7. ماسک ورقه ای

وقتی سخن از روش های مراقبت از پوست به وسیله کره ای ها به میان می آید، نباید ماسک های ورقه ای شان را فراموش کرد. اگرچه ممکن است موقع استفاده از آن، صورت کمی ترسناک به نظر آید اما به زحمت آن می ارزد. این ماسک ها نه تنها حاوی تقویت کننده های آبرسان مانند اسید هیالوونیک اند، بلکه حاوی مواد مغذی فعال هم هستند.

 

این ماسک را معمولا 20 دقیقه روی صورت می گذارند تا تمام مواد مغذی مفید آن جذب پوست شود. وقتی از این نوع ماسک درست کنید و درون یخچال گذاشته و سپس حداقل سه بار در هفته روی پوست تان بمالید، پوست تان لطافت خوبی پیدا می کند. مضاف بر اینکه در روزهای گرم تابستان احساس بسیار خوبی به پوست تشنه تان می دهد و آن را آرام می کند.

 

8. کرم دور چشم

اگرچه مردم سراسر دنیا به کرم های دور چشم اهمیت می دهند اما این کرم برای کره ای ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا جایی که حتی کره ای های جوان هم روزانه از کرم دور چشم برای محافظت از پوست شان استفاده می کنند. بدین ترتیب آنها پوست اطراف چشم را آبرسانی کرده و به خوبی مرطوب نگه می دارند و از ایجاد خطوط نازک روی اطراف چشم و پلک جلوگیری می کنند.
سلامت و زیبایی پوست به سبک ژاپنی ها9. مرطوب کننده

کره ای ها عاشق پوست مرطوب و درخشان هستند و به همین دلیل مدام در حال مرطوب نگه داشتن پوست شان هستند. بنابراین از محصولات با کیفیت گرفته تا ماسک های مرطوب کننده خانگی به فراوانی استفاده می کنند.

 

10. ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب یکی از معمولی ترین کارهایی است که کره ای ها انجام می دهند. تشعشعات ماوراء بنفش به شدت روند پیری پوست را سرعت می دهد و کره ای ها با پشتکار ویژه ای از پوست شان در برابر این اشعه محافظت می کنند. در واقع همین مراقبت از پوست را در خصوص پوست باقی بدن شان مانند گردن و دست ها نیز انجام می دهند.

 

این هم دلیل دیگری است که چرا کره ای ها پوست روشن و درخشانی دارند. اگر در برابر تشعشعات نور خورشید بدون محافظ باقی بمانید، علاوه بر زود چروک شدن پوست، نقاط قهوه ای بسیاری روی پوست بدن تان پدیدار می شود.