پارس ناز پورتال

برای سلامتی روده این نوشیدنی را میل کنید

مجموعه : رژیم و تغذیه
برای سلامتی روده این نوشیدنی را میل کنید

برای سلامتی روده این نوشیدنی را میل کنید 

روده کار جذب مواد لازم از غذاها را بر عهده دارد و این عمل در بدن بسیار مهم و حیاتی است. پس چه بهتر که عملکرد روده را تقویت کنیم.سلامتی از روده آغاز می شود. این جمله در جنبش های سلامتی بسیار معروف است. باکتری های موجود در روده ۱۰ برابر تمام سلول های بدن هستند.

 

این باکتری ها به عملکرد نرمال دستگاه گوارش کمک می کنند، ما را از التهابات حفظ می کنند، سیستم سوخت وساز بدن را تنظیم می کنند و ۷۵ درصد سیستم ایمنی بدن را تامین می کنند.خوردن سبزیجات و میوه های تازه باعث تغذیه و رشد باکتری های خوب روده می شوند.

 

نوشیدنی که در زیر آمده است می تواند روده را تسکین و درمان کند. این نوشیدنی حاوی موادی با فواید گوارشی عالی و منحصر به فرد می باشد:

 

آناناس: حاوی بروملین می باشد. مرکز آناناس حاوی آنزیم های هضم کننده پروتئین می باشد که فواید سلامتی بروملین را جذب می کرده و به هضم دستگاه گوارش کمک می کند.

 

گلابی: گلابی باعث ترشح مایع گوارشی می شود. بنابراین غذاها آسان تر در سیستم گوارشی حرکت می کنند. فیبر گلابی سموم را از روده بزرگ رفع می کند، حرکات روده را تنظیم می کند و مانع احتباس آب و ایجاد گاز معده می شود.

 

خیار: در بردارنده ۲ ماده اصلی برای گوارش و هضم سالم است: آب و فیبر. این ترکیب در خارج کردن سموم از سیستم گوارشی بسیار موثر است و کمک زیادی به هضم غذا می کند.

 

زنجبیل: زنجبیل به هضم غذا، ایجاد بزاق و دیگر مایعات گوارشی کمک بزرگی می کند. از فواید دیگر آن از بین بردن سوءهاضمه و نشانه های دیگری چون نفخ و باد شکم می باشد.

 

نعناع: نعناع در موارد سوءهاضمه و التهاب، شکم را تسکین می دهد. رایحه نعناع غدد بزاقی دهان را همانند غدد ترشح کننده آنزیم های هضم کننده تحریک می کند و در نتیجه هضم غذا را آسان می کند.

 

مواد لازم

۱ عدد آناناس

۳ عدد گلابی

۱ عدد خیار

زنجبیل تازه به اندازه انگشت شست

یک مشت برگ نعناع

تمام مواد را در مخلوط کن مخلوط کرده میل کنید.