پارس ناز پورتال

سفید کردن دندان ها با این روش ها حتمی است

سفید کردن دندان ها با این روش ها حتمی است

سفید کردن دندان ها با این روش ها حتمی است 

سفید کردن دندان ها آرزوی تعداد زیادی از خانمها و آقایان اسـت چرا کـه دندانهای سفید بـه انسان زیبایی خاصی میبخشد . 

 

خمیر پراکسید هیدروژن و جوش شیرین
کیت آربیتمن، یک دندان پزشک در نیویورک میگوید: جوش شیرین و پراکسید هیدروژن جزء قدیمی ترین راه حل‌هاي خانگی سفید کردن دندانها هستند. مردم از شست و شوی دندانها با پراکسید هیدروژن رقیق بـه مدت چند ثانیه، نتایج خوبی گرفته‌اند.

 

او هم چنین توصیه می کند کـه جوش شیرین و پراکسید هیدروژن رابا هم مخلوط کنید تا بـه شکل خمیر درآید و بـه جای خمیر دندان معمولی، ازآن استفاده کنید. چند قطره از پر اکسید هیدروژن ۳ درصد رابه جوش شیرین ساده اضافه کنید و آنرا مخلوط کنید تا بـه شکل خمیر درآید. سپس روی مسواکتان بمالید و با آن، دندانهایتان را مسواک کنید.

 

جری کوراتولا کـه یک دندان پزشک جوان سازی دندان در نیویورک اسـت می گوید: نباید از این خمیر، هرروز و بـه طور مداوم استفاده کنید زیرا هردو ماده این خمیر، خاصیت سایندگی دارند. او توصیه می کند کـه از این درمان خانگی برای ۳تا ۵روز استفاده کنید و سپس قبل از استفاده مجدد، ۳ تا ۶ ماه صبر کنید.

 

خمیر توت فرنگی
کوراتولا می گوید: توت فرنگی حاوی اسید مالیک اسـت کـه برای پاک کردن لکه‌هاي قهوه، شراب قرمز و چای از روی دندانها، فوق العاده اسـت.

 

یک یا دو عد توت فرنگی را له کنید و حدود یک قاشق چایخوری جوش شیرین بـه آن اضافه کنید. با استفاده از مسواک کودکان «کـه باعث میشود دسترسی بهتری بـه فواصل بین دندانها داشته باشید» این مخلوط را بمدت ۵ تا ۷ دقیقه روی دندانهایتان بمالید «پس از شستشو» با استفاده از نخ دندان، تمام دانه‌هاي توت فرنگی موجود در فواصل بین دندانها را خارج کنید.

 

دراین مورد هم، اگر بیش از حد از این خمیر استفاده کنید، اسید موجود در خمیر می تواند باعث ساییده شدن دندان‌ها شود ودر نهایت انها را بیشتر مستعد لکه شدن کند. بنابر این از این درمان، هرروز استفاده نکنید.

 

مالیدن موز
کوراتولا میگوید: شـما می توانید از قسمت داخلی پوست موز کـه سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر موادمعدنی اسـت، برای سفید کردن دندانهایتان استفاده کنید. این موادمعدنی با ارزش در موز، جذب مینای دندانهای شـما میشوند و اثر سفید کنندگی دارند.

 

او توصیه میکند: بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، یک موز رسیده را پوست بکنید و قسمت داخل پوست رابه مدت ۲ دقیقه روی دندانهایتان بمالید. سپس دهان را بشویید و قبل از خواب نیز اینکار را تکرار کنید.

 

شستشو با سرکه سیب
کوراتولا میگوید کـه سرکه سیب رقیق کمک می کند تا قدرت لکه بری هر خمیر دندانی بیشتر شود. او توصیه می کند کـه سرکه سیب را رقیق کنید یعنی سه قسمت آب رابه یک قسمت سرکه سیب اضافه کنید و سپس آن رابا یک خمیر دندان کاملا طبیعی، مخلوط کنید و معمولاً مسواک بزنید.

 

خمیر روغن نارگیل
شست و شوی دهان با روغن، بـه لطف افراد مشهوری مانند گوئینت پالترو و شایلن وودلی کـه اینکار را انجام می دهند، بسیار متداول شده اسـت.

 

وین پری، مدیر عامل و رئیس توسعه محصول Greensations «برندی کـه فقط محصولات کاملا طبیعی می‌فروشد» میگوید: روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی اسـت کـه وقتی با بزاق انسان تماس پیدا میکنند، بـه آنزیم‌هاي سفید کننده دندان تجزیه میشوند.

 

ترکیب بزاق شـما و این اسیدهای چرب، یک مولکول اکسیژن تولید می کند کـه لکه روی دندان را برطرف میکند. این رادیکال آزاد کـه اکسید شده، یک واکنش شیمیایی ایجاد میکند کـه لکه ها رابا مسواک زدن و شستشو از بین می برد.

 

اما چرخاندن روغن در دهان بمدت ۲۰ دقیقه، برای همه ی خوشایند نیست. پری بـه جای آن یک دستور خمیر روغن نارگیل راکه بسیار هم ساده اسـت پیشنهاد میکند: اول، یک فنجان روغن نارگیل را گرم کنید تا مایع شود سپس دو قاشق چایخوری جوش شیرین و ۵ تا ۱۰ قطره اسانس طبیعی نعناع بـه این مایع اضافه کنید و مخلوط کنید.

 

این نعناع، خاصیت معطر کنندگی و ضد میکروبی دارد و لثه‌هاي شـما را سالم نگه می‌دارد.

 

خمیر زغال چوب
جوزف بنکر، یک دندان پزشک در نیوجرسی میگوید: زغال چوب فعال یکی از جدید ترین اصطلاحات پرسروصدای امروزی اسـت زیرا فواید زهر زدایی دارد. معلوم شده کـه این ماده، یک راه حل خانگی عالی برای سفید کردن دندانها نیز می باشد. او توضیح میدهد کـه این دانه‌ها، بسیار متخلخل هستند و قبل از این کـه باکتری، دندانها را لکه کند بـه باکتری می‌چسبند.

 

او می گوید: زغال چوب رابا مقدار کمی‌آب مخلوط کنید و بـه آرامی‌روی تمام سطوح دندانها بمالید. بگذارید این زغال چوب فعال بمدت ۲دقیقه روی دندانهایتان بماند و سپس تا زمانیکه تمام زغال چوب از دندانها پاک شود، دهان رابا آب بشویید.