پارس ناز پورتال

سفر و برنامه ریزی صحیح برای آن

سفر و برنامه ریزی صحیح برای آن

سفر و برنامه ریزی صحیح برای آن 

سفر برای ساخته شدن و روبرو شدن انسان با حقایق دنیا لازم و مفید است.کسانی که سفر می کنند انسان های پخته و با فهم بالایی هستند.سفر و برنامه ریزی برای آن امر مهمی است. همه ما اوقاتی از سال را به مسافرت می‌‌رویم تا خستگی ماه‌ها کار و تلاش را از تن به در کنیم و با روحیه‌ای تازه به منزل و سرکار خود برگریدم.

 

اما هر سفری برنامه‌ریزی دقیقی می‌‌خواهد تا لذت بخش باشد. در اینجا در این خصوص توصیه‌‌هایی شده است که می‌‌تواند به شما در داشتن سفری مطلوب کمک کند.

 

برنامه پیش از سفر

1- برنامه‌ریزی

اگر می‌‌خواهید مسافرت خوب و لذت بخشی داشته باشید از قبل به خوبی برنامه‌ریزی کنید. از چند روز قبل از سفر برای مسیری که می‌‌خواهید بروید برنامه‌ای صحیح پیش بینی کنید، به ویژه اگر می‌‌خواهید به مکانی بروید که تاکنون آنجا را ندیده‌اید.

 

فهرستی از چیزهایی که در سفر لازم دارید تهیه کنید.

سفر و برنامه ریزی صحیح برای آن

2- لوازم ضروری

در سفر هیچ چیز بدتر از جابه‌جا کردن چندین ساک و چمدان نیست. بنابراین تا آنجا که می‌‌توانید سبک سفر کنید و فقط لوازم ضروری را با خود ببرید.

 

3- همراه مناسب

مسافرت درکنار خانواده بسیار لذت بخش است. شما با هم می‌‌توانید لحظات بسیار خوشی را تجربه کنید اما اگر به هر دلیلی تنها زندگی می‌‌کنید بهتر است به دوستان‌تان – البته آنهایی که خوش سفر هستند – پیشنهاد همراهی دهید.

 

هر کس فکر و عقیده‌ای دارد که می‌‌تواند در جالب کردن سفر موثر باشد.

 

4- وقت و هزینه

پیش از آغاز سفر باید بدانید سفرتان چند روزه خواهد بود و هزینه‌‌های مربوط به آن را تخمین بزنید. در غیر اینصورت ممکن است در میانه راه با کم پولی مواجه شوید و مجبور شوید بازگردید و خاطره بد از سفر در ذهن‌تان باقی بماند.

 

در حقیقت پیش از سفر هزینه‌‌های مربوط به فعالیت‌‌هایی که می‌‌خواهید انجام دهید را پیش بینی کنید و بخشی هم به موضوعات غیرمترقبه اختصاص دهید.

 

هنگام  سفر

1- ماجراجویی

اگر حقیقتا می‌‌خواهید از سفرتان لذت ببرید باید کاری کنید که با روزهای معمولی تان فرق داشته باشد. زیرا همیشه نمی توانید به سفر بروید . پس کاری کنید که روزهای مسافرت تان با روزهای عادی زندگی تان فرق داشته باشد.

 

یعنی اینکه باید اندکی از منطقه امن و آرامش خود بیرون آمده و دست به ماجراجویی بزنید. داشتن تجربه‌‌های غیر معمول باعث هیجان در وجودتان می‌‌شود. سفر به ناشناخته‌‌ها در شما شور و شوقی وصف ناپذیر ایجاد می‌‌کند.

 

2- حذف محدودیت‌‌ها

مسافرت زمانی است که می‌‌توانید تا حدی محدودیت‌‌ها را کنار گذاشته و از زندگی‌تان به معنای واقعی لذت ببرید. مثلا هرگز به گذر زمان توجه نکنید، لباس رسمی نپوشید و یا همچون کودکان بازی کنید.

 

کاری که اکثر بزرگسال‌‌ها به فراموشی سپرده‌اند. البته توصیه می‌‌کنیم به سراغ بازی‌‌های دیجیتالی نروید چرا که این نوع بازی‌‌ها هر زمان که بخواهید در اختیارتان هست. بیشتر از بازی و سرگرمی‌‌های فیزیکی استقبال کنید.

 

 

3- امنیت

به امنیت خود توجه کردن کاری هوشمندانه است. فرقی نمی‌کند که دست به چه تفریحی می‌‌زنید از کوهنوردی گرفته تا اسکیت و یا حتی پیاده‌روی ساده در جنگل، باید به موارد ایمنی کاملا توجه کنید.

 

در هر منطقه ای که هستید به هشدارهای مسئولان توجه نشان دهید و خود را در معرض خطراتی که می‌‌تواند لذت سفر را در شما از بین ببرد قرار ندهید. همچنین مراقب کمین دزدها باشید و در مناطق ناآشنا و خلوت تنها نمانید.

 

4- راهنما

وقتی وارد منطقه ای جدید و ناآشنا می‌‌شوید حتما از مسئولان آن منطقه راهنمایی گرفته و همچنین نقشه آنجا را خریداری کنید. با این کار علاوه براینکه از مکان‌‌های تفریحی آنجا مطلع می‌‌شوید، احتمال گم کردن راه‌تان را نیز به حداقل می‌‌رسانید.

 

5- ارتباط با محلی‌‌ها

وارد هرمنطقه ای که شدید – چه شهری دیگر از کشور خودتان و چه شهری از یک کشور دیگر – سعی کنید با افراد بومی آن منطقه ارتباط برقرار کنید و با آنها به احوالپرسی بپردازید.البته احتمال دارد برخی از افراد از صحبت با شما استقبال نکنند اما بیشتر محلی‌‌ها از اینکه با مسافران گفتگو کنند لذت می‌‌برند. در گفتگوهایتان سعی کنید در مورد نوع زندگی و فرهنگ‌شان پرس‌وجو کنید.

 

با این کار علاوه بر اینکه با فرهنگ‌‌های دیگر آشنایی پیدا می‌‌کنید بلکه ممکن است دوستان خوبی هم پیدا کنید و اگر قصد دارید باقی تعطیلات‌تان را در آن منطقه بگذرانید از سفرتان لذت بیشتری می‌‌برید.

 

همچنین از غذاها و خوراکی‌‌های خاص آن منطقه حتما بچشید. برخی از خوراکی‌‌ها مخصوص مناطق مربوط به خودشان هستند و امتحان نکردن آنها از دست دادن لذتی فوق‌العاده در سفر است.