پارس ناز پورتال

سفر به مشهد هم زیارت هم گردش

سفر به مشهد هم زیارت هم گردش

سفر به مشهد هم زیارت هم گردش 

شهر مشهد جای بارگاه امام هشتم است و برای زیارت زائران را به سوی خود جذب می کند اما زائران بدانند که به جز ملاقات با بارگاه امام رضا می توانند جاهای دیگری را هم ببینند. یكی از مزیت‌های مشهد، برمی‌گردد به اینكه فضاهای توریستی آن، می‌تواند شما را برای یك هفته و حتی بیشتر از آن سرگرم نگه دارد؛ غیر از حرم امام رضا (ع) كه در راس برنامه‌‌های زائران مشهد قرار دارد،

 

در اینجا می‌توانید بخشی از مكان‌های دیدنی شهر را ببینید كه هریك به تنهایی، ارزش گرفتن چندساعتی از وقت شما را دارد. این مكان‌ها ر ا روی نقشه مشهد ببینید و ویژگی‌های هر یك را بخوانید.

 

مدرسه عباسقلیخان
سفر به مشهد هم زیارت هم گردش104 حجره این مدرسه که در ابتدای خیابان نواب صفوی قرار دارد، درکنار قدمت 400 ساله اش، این مجموعه 2 طبقه را دیدنی کرده. این بنا، به سبک و سیاق معماری عصر صفوی ساخته شده است.

 

گنبد سبز
سفر به مشهد هم زیارت هم گردشاین گنبد در خیابان آخوند خراسانی در مركز یك میدان شهری قرار دارد و قبر محمد مومن از علمای قرن نهم است. گنبد سبز، اول در میان باغ و قبرستان بوده، ولی با گسترش شهر و خیابان کشی، در وسط میدان قرار گرفته و معماری آن، برای عصر صفوی است.

 

آرامگاه خواجه ربیع
سفر به مشهد هم زیارت هم گردشبا اینكه تمام زائران، خواجه ربیع را به عنوان یك پارك می شناسند؛ اما اینجا آرامگاه یکی از قدیمی ترین و در عین حال معروف ترین چهره های اسلامی است. ربیع بن خیثم، از یاران امام علی(ع) است و از 8 زاهد معروف تاریخ اسلام هم به حساب میآید. او در زمان خلافت امام علی(ع) حاکم ری و قزوین بود و سال 63 قمری درگذشت.

 

امام رضا(ع) درسفر به مرو، قبر او را زیارت کرده اند. بنای فعلی در دوره شاه عباس اول ساخته شده است.

 

آرامگاه نادرشاه افشار
سفر به مشهد هم زیارت هم گردشبنای آرامگاه نادر در چهارراه شهرداری مشهد را با ساختمان عجیب اش می شناسند؛ مقبره ای كه در ایتالیا ساخته شده. غیر از مقبره نادرشاه، 2 تالار در موزه نادری وجود دارد در یک تالار، سلاح های دوره افشاریه، تابلوهای نقاشی از نادر و صحنه های جنگ و وسایل جنگی مثل 2 شمشیر متعلق به نادر قرارداده شده

 

و درموزه دیگر هم، انواع سكه، ظروف و دیگر اشیای اهدایی از دوره صفویه تا الان. بیرون از موزه هم، یك محوطه سبز وجود دارد كه برای مسافران، حكم یك پارك شهری را دارد.

 

آرامگاه فردوسی
سفر به مشهد هم زیارت هم گردشدر 20 كیلومتری شمال مشهد در مركز یك باغ زیبا، می توانید از مقبره فردوسی دیدن كنید. اولین بنا روی قبر فردوسی، به هزار سال پیش برمی گردد؛ اما بنای فعلی که برگرفته از معماری اشکانیان است، 42 سال پیش ساخته شده. اگر اتومبیل شخصی ندارید، باید برای سفر از مشهد به آرامگاه فردوسی در طوس، 4 هزار تومان پول تاكسی بدهید.

 

گنبد خشتی
سفر به مشهد هم زیارت هم گردشاین گنبد ابتدای خیابان طبرسی قرار دارد و آرامگاه امامزاده سلطان محمد است که با 18 واسطه به امام سجاد (ع) میرسد. این بنا را شاه عباس اول ساخته است.

 

طرقبه
سفر به مشهد هم زیارت هم گردشمشهورترین و پر رفت و آمدترین ییلاق كه برای رفتن به آنجا باید 18 كیلومتری را طی كنید. انواع رستوران ها و پاتوق های خانوادگی، در 2 سمت رودخانه طرقبه وجود دارد. فروشگاه های سوغات فروشی هم در 2 طرف جاده ییلاقی زیاد هستند.

 

گنبد هارونیه
سفر به مشهد هم زیارت هم گردشتنها اثر بر جای مانده از طوس قدیم، این بنای آجری است. مردم می گویند اینجا، زندان هارون الرشید بوده؛ اما این بنا ی 25 متری، یک خانقاه 700 ساله است که در ابتدای جاده مشهد- قوچان قرار دارد.

 

وکیل آبادسفر به مشهد هم زیارت هم گردشمجموعه باغ و باغ وحش و شهربازی مشهد که البته نام باغ وحش آن در ایران شناخته شده است. باغ وحش وکیل آباد، از باغ وحش تهران پربارتر است. شهربازی آن هم که بر فراز تپه ای قرار دارد، از چند کیلومتری قابل رویت است. ورودی آن حدود 300 تومان می شود.

 

كوهسنگی
سفر به مشهد هم زیارت هم گردش2 تپه سنگی در دامنه جنوبی مشهد، زیباترین جاذبه توریستی این شهر را به وجود آورده است؛ پارك كوهسنگی، استخری به ابعاد 100 در 60 متر دارد. همچنین بلواری به عرض 18 متر در مجموعه قرار دارد که درختان در 8 ردیف، در آن کاشته شده اند.

 

شاندیز
سفر به مشهد هم زیارت هم گردششهرت این ییلاق که در 40 کیلومتری شمالغربی مشهد قرار دارد، به خاطر رستوران های تر و تمیز و کباب های شیشلیك آنجاست. یک پیست اسکی جمع و جور هم در این منطقه وجود دارد که این ییلاق را در زمستان هم شلوغ می کند. در یكی، دو سال گذشته با افتتاح ورزشگاه ثامن در این منطقه از مشهد، هواداران ابومسلم هم برای تماشای مسابقات تیم شهرشان راهی این منطقه می شوند.