پارس ناز پورتال

سفر به سردترین شهر جهان در روسیه

سفر به سردترین شهر جهان در روسیه

سفر به سردترین شهر جهان در روسیه 

سردترین شهر جهان که در کشور روسیه واقع شده است و همیشه هم هوای سردی دارد،مردم این شهر چهره های خاصی دارند. انسان ها مخلوقات سخت کوش و انعطاف پذیری هستند. شاید هیچ جای دنیا سرد تر از روستای Oymyakon در روسیه وجود نداشته باشد. میانگین دمای هوای این روستا در زمستان ۵۸- درجه فارنهایت می باشد

 

و در سال ۱۹۲۴ با دمای ۹۶- درجه رکورد سردترین منطقه روی کره زمین را زده است. عکاس و ماجراجویی به نام Amos Chapple به این روستا و چندین شهر نزدیک آن سفر کرده است. او ۵ هفته در این منطقه مانده و تصاویری از مردم و زندگی روزمره آن فراهم کرده است.

سفر به سردترین شهر جهان در روسیهچاپل سفرش را از یاکوتسک که در شمال شرق روسیه قرار دارد شروع کرده است. این شهر به سرد ترین شهر دنیا معروف است.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهجمعیت این شهر ۳۰۰ هزار نفر است و درروزهای زمستان دمای آن به ۳۰- درجه فارنهایت می رسد.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهبه گفته چاپل ساکنان این شهر بسیار خاکی و صمیمی هستند و نوع لباس پوشیدنشان عالی است.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهاما بومیان این منطقه چگونه با سرمای آن کنار می آیند؟ آنها چای به نام Russki chai دارند که در روزهای سرد زمستان می نوشند.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهچاپل قبل از این که با بومیان این منطقه روابط دوستانه برقرار کند و به خانه های شان دعوت شود در مهمانخانه کوچکی ساکن شده بود. او می گوید: بارها تصمیم داشتم برای سپاسگذاری برای شان غذا درست کنم اما به سختی می توان یک بشقاب چیپس در این منطقه درست کرد.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهتجارت الماس اقتصاد سالمی برای این شهر فراهم کرده است.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهآثار جنک سرد در این مناطق بسیار کم احساس می شود زیرا قومیان یاکوتسک جدای از روس ها هستند و تعصبی بر امپراطوری و فروپاشی آن ندارند.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهیاکوتسک دروازه ای به روستای اویمیاکون سرد ترین روستای جهان است که تا آن جا ۲ روز راه است.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهایستگاه های پمپ گاز ۲۴ ساعته باز هستند چون ماشین ها باید در این هوا مدام روشن باشند. کارگران پمپ گاز دو هفته در میان مرخص هستند.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهچاپل به مدت ۲ روز در کافه ای که در مسیر بین جاده قرار دارد گیر افتاد و تا زمانی که ماشینی پیدا شود و او را از آن جا بیرون ببرد با چای و سوپ گوزن خودش را نجات داد.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیه

سفر به سردترین شهر جهان در روسیهیک بنای تاریخی در ورودی شهر وجود دارد که که دمای رکوردشکن ۹۶- درجه را ثبت کرده است و روی آن نوشته شده “اویماکون، قطب سرما”
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهاویماکون در زبان مردم سیبری به معنی آب یخ زده می باشد.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهچاپل می گوید هوای این شهر به قدری سرد است که هر لحظه امکان داشت بزاق دهانم یخ بزند.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهعکاسی در این منطقه بسیار سخت است و به خاطر بخاری که از دهان خارج می شود مجبور بودم نفسم را هنگام عکاسی حبس کنم.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهزمین های یخ زده باعث شده کشیدن لوله های آب به خانه ها غیر ممکن شود بنابراین دسشویی بیرون از خانه ها قرار دارد و رفتن به توالت عذاب آور است.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهدفن کردن مرده ها به خاطر زمین های یخ زده بسیار سخت و مشکل است. بنابراین قبل از مراسم خاکسپاری روی زمین آتش روشن می کنند تا خاک گرم شود.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهچاپل تصور می کرد مردم از دیدن آدم های جدید شگفت زده شوند اما به سختی میشد مردم این شهر را ملاقات کرد.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهبه دلیل زمین های یخ زده، کشاورزی در این منطقه غیرممکن است و مردم با دامداری و کارهای مربوط به شهرداری کسب درآمد می کنند.
سفر به سردترین شهر جهان در روسیهغذاهایی که می خورند وابسته به شرایط آن هاست. ساکنان این شهر بیشتر ماهی یخ زده و سوپ گوشت می خورند.