پارس ناز پورتال

سفر به جزایر هاوایی معجزه طبیعت در کره زمین

سفر به جزایر هاوایی معجزه طبیعت در کره زمین

سفر به جزایر هاوایی معجزه طبیعت در کره زمین 

جزایر هاوایی طبیعت بسیار زیبا و دیدنی دارند که از این لحاظ درجهان نیز مشهور می باشند. برای سفر به این جزایر همراه ما باشید. جزیره های  هاوایی، پنجاهمین ایالت آمریکا، یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. این مجمع‌الجزایر در اقیانوس آرام واقع شده است و زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی دنیا را در بر می‌گیرد. در این مقاله به این جزیره های زیبا سفر می‌کنیم.

 

مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام، پنجاهمین ایالت آمریکا است. مرکز این ایالت شهر هونولولو است. جزایر اوآهو (Oahu)، مائویی (Maui)، کائوآیی (Kauai)، لانایی (Lanai)، مولوکای (Molokai)، نیهاو (Niihau)، کاهولاوی (Kahoolawe) و هاوایی، هشت جزیره‌ی اصلی این مجمع‌الجزایر هستند. جزیره‌ی هاوایی با وسعت ۸۱۵۰ کیلومترمربع،

 

بزرگ‌ترین و جزیره‌ی غیرمسکونی کاهولاوی با ۱۲۵ کیلومترمربع وسعت، کوچک‌ترین آنها است. برای نامیدن جزیره‌ی بزرگ‌تر از عنوان بیگ‌ آیلند  استفاده می‌کنند تا با نام ایالت اشتباه گرفته نشود.در این جزایر زیبا می‌توانید از جذاب‌ترین چشم‌اندازهای طبیعی و ساحلی دیدن کنید، موج‌سواری را امتحان کنید و با فرهنگ بومیان منطقه از نزدیک آشنا شوید. آشپزی منحصربه‌فرد و غذاهای محلی منطقه را به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

 

گردشگران اجازه‌ی ورود به شش جزیره از هشت جزیره‌ی بزرگ هاوایی را دارند. هر کدام از این جزایر تجربه‌ای جذاب و متفاوت برای گردشگران رقم می‌زنند.

سفر به جزایر هاوایی معجزه طبیعت در کره زمین

مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام، پنجاهمین ایالت آمریکا است

 

کدام جزیره‌ی هاوایی را ببینیم؟

هر کدام از جزایر هاوایی که از نظر وسعت و جمعیت، با هم کاملا متفاوت هستند، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارند. جزیره‌ی اوآهو، شلوغ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره و میزبان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایالت یعنی هونولولو است. در این جزیره، تجربیات و فعالیت‌های تفریحی متنوعی در انتظار گردشگران است؛ از ساحل دیدنی و مشهور وایکیکی و بندر پرل هاربر (Pearl Harbour) گرفته تا سواحل شمالی (North Shore).

 

جزیره‌ی مائویی به خاطر چشم‌اندازهای نفس‌گیر ساحلی شهرت دارد. تجربه‌ی فراموش‌نشدنی رانندگی در جاده‌ی  Road to Hana و تماشای طلوع آفتاب بر فراز آتشفشان Haleakala، از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این جزیره هستند. مهم‌ترین شهر توریستی این جزیره، شهر لاهاینا (Lahaina) است.

 

جزیره‌ی کائوآیی مقصدی مناسب برای کسانی است که به دنبال آرامش هستند و می‌خواهند از هیاهو و شلوغی جزایر پرجمعیت اطراف دوری کنند. فعالیت‌های تفریحی جذابی در این جزیره برای گردشگران در نظر گرفته شده است از جمله زیپ‌لاین بر فراز جنگل و قایق‌سواری در کنار صخره‌های زیبای ساحلی.

 

جزیره‌ی هاوایی یا بیگ آیلند (Big Island)، جاذبه‌های طبیعی متنوعی دارد؛ از قله‌های پوشیده در برف گرفته تا پارک ملی کوه‌های آتشفشان.جزیره‌ی کوچک و روستایی لانایی، یک سفر کوتاه با فرابر تا جزیره‌ی مائویی فاصله دارد. در لانایی، لذت زندگی در یک جزیره‌ی کوچک و خاص را تجربه خواهید کرد.

 

بیشتر جمعیت این جزیره را نوادگان کارگرهای کشاورزی تشکیل می‌دهند که با تلاش خود، این جزیره را در اوایل قرن بیستم به بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی آناناس در دنیا تبدیل کرده‌اند.مولوکایی آخرین جزیره‌ی مسکونی هاوایی است که امکانات مدرن اقامتی برای گردشگران ندارد. در این جزیره می‌توانید لذت اقامت در کنار مرتفع‌ترین آب‌سنگ‌های ساحلی هاوایی و بلندترین صخره‌های ساحلی دنیا را تجربه کنید. 

سفر به جزایر هاوایی معجزه طبیعت در کره زمین

هر کدام از جزایر هاوایی از نظر وسعت و جمعیت، با هم کاملا متفاوت هستند

 

کجا ساحل خوب پیدا کنیم؟
همه‌ی گردشگرانی که به هاوایی سفر می‌کنند، به محض ورود، اول از همه سراغ ساحل را می‌گیرند. سواحل متعدد و متنوعی برای گشت‌وگذار در هاوایی وجود دارد؛ از ساحل شلوغ و توریستی وایکیکی گرفته تا سواحل دنج و پناهگاه‌های ساحلی در جزیره‌های کوچک.

 

بازدید از همه‌ی ساحل‌ها برای عموم امکان‌پذیر است. ساحل ماکنا (Makena) در مائویی، ساحل پواپو (Poipu) در کائوآیی، ساحل شنی سیاه پونالو (Punaluu)  در هاوایی و ساحل لانیکای (Lanikai) در اوآهو را از دست ندهید. 

سفر به جزایر هاوایی معجزه طبیعت در کره زمین

هر کدام از جزایر هاوایی، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارند

 

چه فعالیت‌های تفریحی ماجراجویانه‌ای در هاوایی وجود دارد؟

فعالیت‌های ماجراجویانه و ورزش‌های مختلف، چه آبی و چه زمینی، در جزایر هاوایی تنوع زیادی دارند و برای سطح آمادگی بدنی مختلفی طراحی شده‌اند. تقریبا در تمام جزیره‌ها امکان غواصی و موج‌سواری وجود دارد. ساحل شگفت‌انگیز نا پالی (Na Pali) در کائوآیی بهترین مکان برای لذت بردن از انواع ورزش‌های آبی است.

 

موج‌سواران ماجراجو می‌توانند در ساحل شمالی اوآهو، مهارت‌های خود را به رخ بکشند. رقابت‌های موج‌سواری زیادی در این ساحل برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید کمی از ورزش‌های آبی فاصله بگیرید، اسب‌سواری، تورهای آف‌رود یا پیاده‌‌گردی در دیدنی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی دنیا را امتحان کنید. در پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی می‌توانید از آتشفشان‌های خاموش و فعال دیدن کنید.  

سفر به جزایر هاوایی معجزه طبیعت در کره زمین

در  جزایر هاوایی، می‌توانید از جذاب‌ترین چشم‌اندازهای طبیعی و ساحلی دیدن کنید

 

چی بخوریم؟

آشپزی در جزایر هاوایی، ترکیبی از فرهنگ‌های غذایی متفاوت است. مشهورترین غذاهای هاوایی در واقع ترکیبی از آشپزی بومی، چینی، پرتغالی و آمریکایی هستند. بیشتر رستوران‌ها غذاهای دریایی لذیذ و ترکیب چشم‌نوازی از میوه‌های گرمسیری را در کنار سایر غذاها سرو می‌کنند.برای اینکه در مورد محصولات داخلی جزیره یاد بگیرید و از آن‌ها لذت ببرید، می‌توانید به بازارچه‌های کشاورزی Hilo و KCC سر بزنید.

 

یکی از بهترین غذاهایی که در سفر به هاوایی نباید آن را از دست بدهید،  لوکوموکو (loco moco) نام دارد. این غذا برنج سفید است که در کنار همبرگر، نیمرو و آب گوشت سرو می‌شود. غذای مشهور دیگر هاوایی، موسوبی (musubi) نام دارد که گوشت گریل‌شده در کنار جلبک دریایی و برنج است. از دیگر غذاهای محلی هاوایی می‌توان به poke (نوعی غذای دریایی)، kalua pig، و poi اشاره کرد.

سفر به جزایر هاوایی معجزه طبیعت در کره زمین