پارس ناز پورتال

سرورهای شبکه موبایلی تلگرام به ایران منتقل می شود

سرورهای شبکه موبایلی تلگرام به ایران منتقل می شود

سرورهای شبکه موبایلی تلگرام به ایران منتقل می شود 

از آنجا که مخاطبان ایرانی جزء برترین مخاطبان تلگرام در جهان هستند مدیران تلگرام با انتقال سرورهای تلگرام به ایران موافقت کردند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرورهای شبکه اجتماعی تلگرام به ایران انتقال می یابد.

 

به گزارش صدا و سیما، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد، با اشاره به پروژه انتقال سرورهای شبکه اجتماعی تلگرام به داخل کشور گفت: سیاست دولت و شورای عالی فضای مجازی این است که اهتمام ویژه‌ای به این مساله قائل شویم که مردم اطمینان داشته باشند، اطلاعات حریم شخصی آنها حفظ شود.

 

محمود واعظی در ادامه افزود: موضوع انتقال سرورهای شبکه اجتماعی تلگرام، در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده است و معمولا نوعی ارتباط بین‌المللی بین وزارت ارتباطات و افرادی که به نوعی در حوزه سایبر فعالیت دارند، وجود دارد.

 

وی در خصوص مطرح شدن شایعه طبقه‌بندی شدن کاربران شبکه اجتماعی تلگرام توسط این وزارتخانه اظهار داشت: چنین ایده‌ای تاکنون مطرح نشده است.

 

واعظی اذعان کرد: این اطمینان در مورد شبکه‌های اجتماعی که سرورشان در خارج از کشور هستند، وجود ندارد و لذا در دولت تصمیم بر این گرفته شده که از شبکه‌های اجتماعی داخل کشور حمایت داشته باشیم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به موضوع افشای اطلاعات شخصی کاربران ایرانسل بیان کرد: در تعهداتی که هنگام اخذ قرارداد با اپراتورها منعقد می‌شود، موضوع امنیت اطلاعات کاربران مورد تأکید جدی قرار لذا اطمینان وجود دارد که در تمام بخش‌های این اپراتورها امنیت بالایی باشد و دسترسی به آنها از طریق هک کردن ممکن نیست.