پارس ناز پورتال

سرنوشت نامعلوم سریال شهرزاد

مجموعه : اخبار سینما
سرنوشت نامعلوم سریال شهرزاد

سرنوشت نامعلوم سریال شهرزاد 

مجموعه دست اندرکار سریال شهرزاد این روزها حال و روز خوبی ندارند چون تهیه کننده آن ها با مشکل جدی مواجه شده است. فصل دوم سریال حسن فتحی در حالی کلید خورد که خبرهای ضد و نقیضی درباره بازداشت تهیه کننده اش به گوش می رسد. همکاری سید هادی رضوی، سرمایه گذار سریال هم در هاله ای از ابهام است. سرنوشت «شهرزاد» چه خواهدشد؟

 

10 شهریور خبری منتشر شد با این تیتر: «فساد 8 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان.» روز پنجشنبه 15 مهر خبر آمد که میم. الف. تهیه کننده «شهرزاد» به اتهام دخالت در فساد مالی صندوق فرهنگیان بازداشت شده است. تا این لحظه که گزارش را نهایی می کنیم، به هیچ کدام از خبرها نمی توان استناد کرد تا نتیجه گرفت ماجرا چیست.

 

رویکرد این مطلب هم پی گیری سرنوشت میم. الف نیست بلکه هدف اصلی آن بررسی فرجام فصل دوم «شهرزاد» است. نکته ویژه ای که در پی گیری های ما به دست آمد این است که سید هادی رضوی سرمایه گذار فصل اول «شهرزاد» از پروژه جدا شده و این یعنی خطر تعطیلی بیخ گوش سریال محبوب شبکه خانگی.
سرنوشت نامعلوم سریال شهرزادشوک اول: میم. الف بازداشت شد

حسن فتحی روز پنجشنبه فصل دوم سریال «شهرزاد» را کلید زد اما هنوز خبر ارسالی روابط عمومی پروژه به خوبی در سایت ها نچرخیده بود که شوک اول وارد شد: «برخی خبرهای تایید نشده حکایت از بازداشت میم. الف به اتهام دخالت در فساد مالی صندوق فرهنگیان دارد.» کانال سینما دیلی این خبر را نوشت

 

و چند دقیقه بعد نسخه کامل تری مخابره کرد: «فصل دوم سریال «شهرزاد» امروز در غیاب تهیه کننده و با حضور شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، عبدالله اسکندری، مجید میرفخرایی و دیگر عوامل تولید آغاز به کار کرد. در عکس روز اول تصویربرداری هم مشخص است که تهیه کننده «شهرزاد» حضور ندارد.

 

تاکنون هیچ کدام از دست اندرکاران این سریال واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده اند. با این حال عده ای معتقدند میم.الف خارج از کشور به سر می برد.»طولی نکشید که خبر دیگری آمد که حکایت از بازداشت قطعی میم. الف داشت: «خبر بازداشت میم. الف به اتهام دخالت در فساد مالی صندوق فرهنگیان در فضای مجازی به صورت گسترده پخش شد که هیچ کس آن را تایید یا تکذیب نکرد.

 

اما پی گیری خبرنگار سینما نشان می دهد که این تهیه کننده از چند روز قبل در بازداشت به سر می برد و این خبر صحت دارد. عصر تعادل نوشته اتهامات دیگر او پولشویی و رشوه در قالب یک شرکت نفتی است.»

 

بیانیه ای که تکذیب شد.

صبح دیروز بیانیه ای منتسب به پدر میم. الف دست به دست چرخید که بازداشت پسرش را تایید می کرد: «به میم. الف گفتم در این مملکت از بزرگان کسی را نمی گیرند اما اگر بگیرند هم اول اسم شان را می زنند اما اگر ما را بگیرند تمام شجره نامه مان را می زنند.»

 

چیزی نگذشت که پدر میم. الف نامه ای نوشت و نقل قول منتسب به خود را تکذیب کرد: «به دنبال خبرپراکنی های پیوسته درباره میم. الف، متنی مملو از مطالب غیرموثق به اینجانب خطاب به پسرم در رسانه های اجتماعی منتشر شده که کاملا تکذیب می نمایم. خانواده ایشان تاکنون هیچ پیام، نامه یا اظهارنظری نداشته اند و انتشار این اخبار کذب محض می باشد.»

 

ساعتی بعد خبرگزاری صبا با پدر میم. الف مصاحبه کرد و گفت: «من خبر بازداشت پسرم را نه تایید می کنم و نه تکذیب. مادر میم. الف به من گفتند که ایشان به آلمان رفته است.»
سرنوشت نامعلوم سریال شهرزادچرا میم. الف مهم است؟

 به گزارش پارس ناز شاید برای برخی این سوال باشد که چرا حضور میم. الف در پروژه «شهرزاد» مهم است؟ او فقط تهیه کننده سریال نیست بلکه سرمایه پروژه را هم تامین می کند. در فصل یک او و هادی رضوی شرایط مالی ویژه ای برای گروه مهیا کردند تا پروژه بدون هیچ گونه مشکلی به سرانجام برسد.

 

شوک دوم: رضوی هم نیست

در هیاهوی دستگیری یا عدم دستگیری میم.الف کسی گویا حواسش به سرنوشت «شهرزاد» نبود! برای اطلاع از آینده پروژه سراغ چند منبع معتبر رفتیم که هیچ کدام پاسخگو نبودند. در این میان اما متوجه شدیم سید محمدهادی رضوی هم فعلا با «شهرزاد 2» همکاری ندارد. ظاهرا این تصمیم خود میم. الف و حسن فتحی بوده است!

 

چرا رضوی مهم است؟

محمدهادی رضوی و میم. الف سرمایه گذار «شهرزاد 1» بودند که با تزریق بودجه به اندازه کافی اجازه ندادند پروژه در تولید دچار خلل شود. در اهمیت رضوی اجازه دهید بخشی از گزارش سینما ژورنال که 16 تیر سال پیش نوشته شده را مرور کنیم: «سید محمدهادی رضوی مدیرعامل یک گروه اقتصادی به نام فاطمی را بر عهده دارد.

 

گروه فاطمی برای فعالیت های فرهنگی خود نیز یک باکس ویژه در نظر گرفته است و شهرزاد نیز در همین باکس به عنوان کارکرد فرهنگی این گروه تعریف شده است… سید محمدهادی رضوی در گفت و گویی که چندی پیش درباره تولید شهرزاد با دنیای تصویر داشت گفته بود؛ سریال شهرزاد بزرگترین و پرهزینه ترین مجموعه تاریخ سینما و تلویزیون ایران در بخش خصوصی است با هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد ریال.

 

این نکته را به رییس سازمان سینمایی هم عرض کردم که قطعا این میزان سرمایه گذاری که من و آقای میم. الف انجام دادیم جدا از اینکه تلاش خواهیم کرد مجموعه ای در جهت بالا بردن سطح کیفی در مدیوم شبکه خانگی ارائه دهیم باعث می شود اطمینان از دست رفته سرمایه گذاران در این بخش نیز جلب شود…»

 

چرا رضوی نیست؟

نخستین نشانه اختلاف حسن فتحی با محمدهادی رضوی در میانه توزیع «شهرزاد» رسانه ای شد؛ درست پس از پخش قسمت هفدهم که عکس حسین شریعتمداری در قاب این سریال به نمایش درآمد. او در روز 20 بهمن 94 با خبرگزاری مهر مصاحبه کرد و گفت: نمایش این عکس یک اتفاق سهوی بوده است

 

و به طور قطع کسی حق اهانت به سردار قلم را ندارد. من خودم دیشب متوجه این ماجرا شدم و باید ابتدا گفت آنچه که برداشت شده است که عکس وی در کنار اعضای حزب توده قرار گرفته اشتباه است و ما از دیالوگ ها اصلا چنین برداشتی را نداریم چرا که از فرهاد پرسیده می شود «این تصاویر را می شناسی؟»

 

بعد از رسانه ای شدن اختلاف کارگردان و سرمایه گذار سریال «شهرزاد»، حسن فتحی نامه ای خطاب به میم. الف تهیه کننده سریال نوشت و گله اش را عمومی کرد.

سرنوشت نامعلوم سریال شهرزاد

آقای سرمایه گذار بر می گردد؟

براساس پی گیری ما، آخرین دیدار سید هادی رضوی با حسن فتحی به جشن شهرزاد بر می گردد و بعد از آن صحبتی با او درباره ادامه همکاری نمی شود. خود رضوی هم تصمیم گرفته سریالی به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان را سرمایه گذاری کند که به گفته او بزرگترین سریال بخش خصوصی برای پخش در شبکه نمایش خانگی است. در چنین شرایطی آیا حسن فتحی سراغ رضوی می رود؟

 

سریال شهرزاد چه می شود؟

حسن فتحی سریالش را کلید زده اما طبعا آرامش مالی فصل اول را ندارد. سرمایه گذاران کنار او نیستند و همین سریال پرهزینه ای مثل شهرزاد را می توان گرفتار بحران کند. فتحی تصمیم دارد قسمت اول سریالش را نوروز 97 وارد شبکه نمایش خانگی کند و می داند خیلی ها منتظر ادامه داستان هستند.

 

او برای جلب رضایت علاقه مندان شهرزاد، بزرگ آقا را حفظ کرده و داستانش از طریق فلاش بک روایت می شود. امیر جعفری و رویا نونهالی را هم به تیم بازیگران اضافه کرده تا در کنار دیگر بازیگران اصلی فصل یک، خیالش از ویترین سریال راحت باشد.