پارس ناز پورتال

سرماخوردگی و آنفلوانزا چه تفاوتی دارند؟

سرماخوردگی و آنفلوانزا چه تفاوتی دارند؟

سرماخوردگی و آنفلوانزا چه تفاوتی دارند؟ 

نشان های دو بیماری شبیه به هم است و در هر دو عطسه و سردرد و آبریزش بینی مشاهده می گردد.اما این دو تفاوت دارند. سرماخوردگی و آنفلوآنزا از طریق ترشحات تنفسی با سرفه و عطسه انتقال پیدا می‌کنند و با وجود داشتن تفاوت‌های زیاد، روش‌های درمانی مشترکی دارند.

سرماخوردگی و آنفلوانزا چه تفاوتی دارند؟

سرماخوردگی به صورت تدریجی پدیدار می‌شود و شایع‌ترین علامت آن آبریزش بینی، عطسه و گرفتگی بینی است؛ اما آنفلوآنزا به صورت ناگهانی بروز می‌کند و بارزترین نشانه‌های آن تب بالای 38 درجه، سردرد، درد عضلانی، عرق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه است که مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا سرفه‌ از بین برود.

 

همچنین سرماخوردگی علائمی مثل تب و کوفتگی ندارد، اما این دو نشانه در آنفلوآنزا بعلاوه خلط به صورت بارز وجود دارد.البته دوران نهفتگی بیماری در آنفلوآنزا نسبت به سرماخوردگی بسیار کوتاه است، اما در افراد سالمند و کسانی‌که دچار بیماری زمینه‌ای هستند عوارض بیماری آنفلوآنزا شدیدتر است و گاهی مرگ و میر نیز در پی دارد.

 

البته هر دو بیماری از طریق ترشحات تنفسی (سرفه و عطسه) منتقل می‌شود. رعایت بهداشت فردی و عمومی، اجتناب از حضور در تجمعات در فصل بیماری از راه‌های پیشگیری از ابتلا به هر دو بیماری است.