پارس ناز پورتال

سرعت پردازنده های سامسونگ 30 درصد بیشتر شد

سرعت پردازنده های سامسونگ 30 درصد بیشتر شد

سرعت پردازنده های سامسونگ 30 درصد بیشتر شد 

وقتی با گوشی های سامسونگ کار می کنیم بعضی مواقع به دلیل کم آوردن پردازنده فعالیت گوشی با کندی مواجه می شود اما شرکت سامسونگ این مشکل را رفع کرده است. شرکت سامسونگ که به تازگی گوشی هوشمند گلکسی نوت ۷ خود را  با تراشه اگزینوس  و معماری ۱۴ نانومتری ۸۸۹۰رونمایی و عرضه نموده است

 

اعلام کرد که در حال آزمایش نمودن نوع جدیدی از تراشه های اگزینوس بر روی گوشی های هوشمند خود می باشد. این تراشه ها به احتمال قوی از نوع  اگزینوس ۸۸۹۵ هستند.شنیده ها حاکی از آن است که تراشه های در حال آزمایش پیشرفت قابل توجهی در سرعت پردازنده ایجاد خواهند نمود و این می تواند تغییری شگرف در گوشی های هوشمند این کمپانی ایجاد نماید.

سرعت پردازنده های سامسونگ 30 درصد بیشتر شد

همانطور که می دانید در ساخت گوشی هوشمند نوت۵ از تراشه اگزینوس ۷۴۲۰ و در گوشی گلکسی نوت ۷ از تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ با معماری ۱۴ نانومتری استفاده شده بود.به نظر می رسد تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ در حال تست دارای معماری ۱۰ نانومتری بوده و فرکانس آن هم بین ۴ تا ۲٫۷ گیگاهرتز است.

 

شرکت سامسونگ اعلام نموده که استفاده از این تراشه در گوشی های هوشمند سبب افزایش سرعت پردازنده به میزان ۳۰ درصد به نسبت سایر پردازنده ها و همچنین افزایش کارایی و کاهش شدید مصرف انرژی خواهد بود.یکی از مسائلی که با قوی تر شدن پردازنده ممکن است نگران کننده به نظر برسد موضوع داغ شدن گوشی به سبب فعالیت بالای پردازنده خواهد بود.

 

به عنوان مثال شرکت کوالکام در زمان ساخت تراشه های گوشی هوشمند خود گاهی با این دست مشکلات مواجه می شود و هنوز قادر نیست  توازن مناسبی بین قدرت راندمان پردازنده و میزان حرارت گوشی بدست آورد.با توجه به مسائل پیش رو باید دید کمپانی سامسونگ چه تدابیر امنیتی خاصی رابرای رفع این مشکل بکار خواهد بست.