پارس ناز پورتال

ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتند

ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتند

ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتند 

شان پن بازیگر معروف هالیوودی این هفته جشن تولد گرفت و با زندگی که دارد و همچنین همسر جوانش اصلا احساس پیری نمی کند.مدونا هم همینطور جشن تولد گرفت. طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از مدونا، «ملکه پاپ»، بگیرید تا رابرت ردفورد،

 

بازیگر هالیوودی، که هفته پیش هشتاد ساله شد! در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم:

 

تولد 56 سالگی شان پن در روز 17 اوت

شان جاستین پن، بازیگر، فیلمساز و فعال سیاسی آمریکایی، برنده دو جایزه اسکار برای بازی در فیلم های درام اسرارآمیز «رودخانه میستیک» در سال 2003 و فیلم زندگینامه ای «میلک» در سال 2008، روز هفدهم اوت، 56 ساله شد.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتنداولین بار با بازی در فیلم کمدی «دوران زودگذر در دبیرستان ریجمونت» در سال 1982 دیده شد و بعدها در نقش های اول فیلم هایی مانند «راه کارلیتو» (1993)، «راه رفتن مرد مرده» (1995)، «من سم هستم» (2001) و «21 گرم» (2003) هنرنمایی کرد.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتندپن در کودکی با بازیگرانی مانند چارلی شین و امیلیو استیوز دوست بود که با آنها فیلم های کوتاهی ساخته است. اولین حضور تلویزیونی اش در اپیزودی از سریال «خانه کوچک» در سال 1974 بود. اولین تجربه کارگردانی اش با فیلم بلند «دونده سرخپوست» بود که بعد از آن فیلم های دیگری مانند، «نگهبان گذرگاه» (1995)، «قول» (2001) و «به سوی طبیعت وحشی» (2007) را ساخت.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتندشان پن نسبت به اقدامات جورج دبلیو بوش و خشونت اعمال شده در عراق اعتراض داشت و یکی از برجسته ترین مخالفان سیاست های او بود. وی با سازمان یونیسف همکاری دارد و در جریان توفان کاترینا و زلزله هائیتی کمک های شایانی به قربانیان نمود.

 

پن از سال 1985 تا 1989 همسر مدونا، بازیگر و پاپ استار آمریکایی بود. بعدها با رابین رایت ازدواج کرد ولی در سال 2010 از او جدا شد. در سال 2015 برای مدت کوتاهی با شارلیز ترون نامزد کرد. او پسری به نام هاپر و یک دختر به نام دیلان دارد. دارایی خالص او 150 میلیون دلار برآورد شده است.

 

تولد 80 سالگی رابرت ردفورد در روز 18 اوت

ستاره فیلم «بوچ کسیدی و ساندنس کید» 80 ساله شد! این بازیگر افسانه ای، کارگردان، تهیه کننده، طرفدار محیط زیست و از همه مهمتر موسس جشنواره فیلم ساندنس، روز هجدهم اوت 1936 در سانتا مونیکای کالیفرنیا زاده شد.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتندوی قبل از آنکه نقشی در فیلم سینمایی «شکار جنگی» نقشی بدست آورد، در پروژه های تلویزیونی مختلف کار کرده بود و هفت سال بعد با اکران فیلم «بوچ کسیدی و ساندنس کید» تبدیل به ستاره بزرگی شد. او نقش ساندنس کید را در مقابل بوچ کسیدی با بازی پل نیومن جان بخشید.

 

این فیلم نامزد هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد و چهار جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی فیلم، بهترین ترانه و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برد.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتندحرفه بازیگری ردفورد در اوایل دهه هفتاد رشد بیشتری کرد و در فیلم هایی مانند «نامزد» و «آنطور که بودیم» بازی کرد که در این فیلم دوم، همبازی باربارا استرایسلند شد. «آنطور که بودیم» در سال 1973 اکران شد، یعنی همان سالی که «نیش» اکران شد، فیلمی که ردفورد در آن با نیومن همبازی شد. به همین طریق بود که ردفورد نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را بدست آورد.

 

در عرض چند سال پس از آن، وی در فیلم اقتباسی «گتسبی بزرگ» و درام «همه مردان رئیس جمهور» و چند فیلم دیگر نقش آفرینی کرد. دهه هشتاد دوره مشهورترین فیلم های رابرت ردفورد بود: فیلم کلاسیک بیسبال «استعداد ذاتی» و درام رمانتیک «از درون آفریقا» با بازی مریل استریپ از دیگر فیلم های او بودند.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتندبعد از آن نیز، دیگر فیلم هایش شامل «پیشنهاد بیشرمانه»، «از نزدیک و شخصی»، «نجوای اسب» و « جاسوس بازی» می شدند. طرفداران فیلم های مارول او را با بازی در نقش الکساندر پیرس در دومین دنباله فیلم «کاپیتان آمریکا» می شناسند. در حال حاضر ردفورد فیلم «اژدهای پیت» محصول دیزنی را روی پرده دارد.

 

گذشته از کار جلوی دوربین، ردفورد چندین فیلم را کارگردانی نموده که از آن جمله می توان به «مردم عادی»، «رودخانه ای از میان آن می گذرد»، «مسابقه تلویزیونی»، «نجوای اسب» و «افسانه بگر ونس» اشاره کرد. او جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم «مردم عادی» (1980) دریافت کرد

 

و نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای «مسابق تلویزیونی» (1994) شد. او در سال 2002 یک اسکار افتخاری نیز دریافت کرد.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتندیکی از مهمترین اقدامات او تأسیس موسسه ساندنس است که هر ساله جشنواره فیلم ساندنس را در یوتا برگزار می کند. وی دو بار ازدواج کرد که از ازدواج اولش با لولا ون وگنن چهار فرزند به نام های اسکات، شاونا، دیوید و ایمی و هفت نوه دارد. دارایی خالص رابرت ردفورد، 170 میلیون دلار برآورد شده است.

 

تولد 47 سالگی ادوارد نورتون در روز 18 اوت

ادوارد هریسون نورتون، بازیگر و فیلمساز آمریکایی، زاده هجدهم اوت 1969، در بوستون، ایالات ماساچوست آمریکا، 47 ساله شد. این آقای بازیگر برای بازی در فیلم های «ترس کهن» (1996)، «تاریخ مجهول آمریکا» (1998) و «مرد پرنده ای» (2014) سه بار نامزد جایزه اسکار شده و در فیلم های مشهور و به یاد ماندنی دیگری از جمله «همه می گویند دوستت دارم» (1996)،

 

«مردم علیه لری فلینت» (1996)، «باشگاه مشت‌زنی» (1999)، «اژدهای سرخ» (2002)، «ساعت بیست و پنجم» (2002)، «قلمرو بهشت» (2005)، «شعبده‌باز» (2006)، «قلمرو طلوع ماه» (2012)، «هتل بزرگ بوداپست» (2014) نقش آفرینی کرد.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتنداولین تجربه کارگردانی اش فیلم «حفظ ایمان» (2000) بود و چند فیلم دیگر را نیز کارگردانی نموده و در نوشتن فیلمنامه اش همکاری کرده است.نورتون برای نقشی که در فیلم «ترس کهن» در سال 1996 بازی کرد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل را بدست آورد و برای بازی در فیلم های «تاریخ مجهول آمریکا» و «مرد پرنده ای» نیز نامزد جایزه اسکار شد.

 

فیلم هایی که نورتون در آنها بازی کرده و از اهمیت خاصی در سینما برخوردارند، «باشگاه مشت‌زنی»، «ساعت بیست و پنجم»، «شعبده‌باز» و «امتیاز» هستند.قبل از آنکه به شهرت دست یابد، و زمانی که در دانشگاه ییل دانشجو بود، در چند نمایش و تئاتر بازی کرد و حتی در قایق رانی نیز در سطح رقابت مهارت داشت.

 

در سال 1991 با مدرک کارشناسی از رشته تاریخ دانش آموخته شد و پس از آن شروع به کار برای پدربزرگش کرد.
نورتون از سال 1999 تا 2003 با سلما هایک دوست بود و در سال 2012 با شاونا رابرتسون ازدواج کرد و این زوج در مارس 2013 صاحب پسری به نام اطلس شدند.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتندشاید یکی از شاهکارهایی که ادوارد نورتون در آنها نقش مهمی بازی کرده، فیلم «باشگاه مشت‌زنی» ساخته دیوید فینچر باشد که با برد پیت همبازی بود. نورتون به این مشهور است که نسبت به پذیرفتن شهرت و وضعیت سلبریتی بودنش اکراه دارد و حتی تا آنجا پیش رفته که اظهار داشته: «اگه قرار باشه یه روز مترو سوار نشم، سکته قلبی می گیرم.» دارایی خالص او 70 میلیون دلار برآورد شده است. 

 

تولد 83 سالگی رومن پولانسکی در روز 18 اوت

رومن پولانسکی، کارگردان، تهیه کننده، نویسنده و بازیگر فرانسوی-لهستانی، زاده 18 اوت 1933 در پاریس، فرانسه، 83 ساله شد. او که با فیلم جنایی درام «محله چینی ها» محصول سال 1974 با بازی جک نیکولسون و فیلم های ترسناک «انزجار» (1965) و «بچه رزماری» (1968) با بازی میا فارو شناخته می شود،

 

پس از بدست آوردن نامزدی جایزه اسکار برای اولین تجربه کارگردانی اش یعنی فیلم «چاقو در آب»، تابحال 5 بار نامزدی جایزه اسکار، دو بفتا، چهار سزار، یک گلدن گلوب و جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن را گرفته است.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتندیکی از مشهورترین فیلم های پولانسکی درام «پیانیست» با بازی مثال زدنی آدریان برودی است که برای او جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به ارمغان آورده است. قبل از آنکه او کارگردان مشهوری شود، در دوره هولوکاست و پس از آنکه پدرش را به اردوگاه اسرای نازی بردند، فرار کرد و پنهان شد.

 

در سال 1977 به آزار جنسی یک دختر 13 ساله طی عکسبرداری از او در لوس آنجلس متهم شد، پس از تحمل چند ماه زندان برای بررسی روانپزشکی، با قرار وثیقه آزاد شد و به او اجازه دادند جهت کار روی یک فیلم کشور را ترک کند، در نتیجه پولانسکی به اروپا رفت و دیگر برنگشت.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتندحدود سی سال بعد در سال 2009 به درخواست مقامات ایالات متحده در سوئیس بطور موقت دستگیر شد. همسر دومش شارون تیت توسط اعضای خانواده منسون به قتل رسید. در سال 1959 با همسر اولش باربارا کویاتکوفسا ازدواج کرد که زندگی شان تا سال 1962 ادامه داشت. در سال 1989 با همسر سومش امانوئل سنیه ازدواج کرد. او پسری به نام الویس و دختری به نام مورگان دارد.

 

دیگر فیلم هایی که او کارگردانی نموده عبارتند از: «تس» (1980)، «دیوانه وار» (1988) با بازی هریسون فورد، «دروازه نهم» (2000) با بازی جانی دپ، «اولیور توئیست» (2005) و فیلم مهیج سیاسی «سایه نویس» (2010) با بازی ایوان مک‌گرگور. دارایی خالص رومن پولانسکی 45 میلیون دلار برآورد شده است.
ستاره هایی که در این هفته جشن تولد گرفتند