پارس ناز پورتال

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستند

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستند

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستند 

برخی از ستاره ها انقدر تاثیر گذار می شوند که تبدیل به الگویی برای هواداران خود می گردند. از رونالدو گرفته تا آنجلینا جولی. الگوها همانند جادوگرانی هستند که با محبوبیت خود، هوادارانشان را طلسم می کنند و به دنبال خود می کشانند. این الگوها همیشه الهام بخش تیپ و مدل رفتاری خاصی بوده اند.

 

هواداران به آن ها به چشم «مرادی» نگاه می کنند که باید به آن برسند. اغلب آن چه باعث جذابیت این الگوها می شود، موفقیت یا شهرت آن ها در جامعه است. «مریدانی» که در حقیقت به دنبال این موفقیت یا شهرت هستند، ساده ترین راه را برای تبدیل شدن به مراد خود انتخاب می کنند: «تیپ».

 

گاهی تیپ ظاهری شخصی به مدلی برای تبعیت تبدیل می شود، مثل مدل مو، لباس یا عینک و گاهی تیپ رفتاری او مورد توجه افراد قرار می گیرد، مانند صلح طلبی یا فعالیت های خیرخواهانه و بشردوستانه. اما این تیپ ها گاهی جای تامل بسیاری دارد.

 

آیکون نبوغ؛ مدل ته استکانی

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستند«عینک ته استکانی بدون فریم، پیراهن مشکی یقه اسکی و شلوار جین» می توان با همین سه عنصر، آیکون استیو جابز را ساخت. نه پیشانی بلندش که به لطف ریزش موهای بی وفای جلوی سرش به تابلویی بزرگ روی صورتش تبدیل شده بود، نه بینی بلند و صورت نسبتا لاغر و کشیده اش

 

که بعد از دوران جوانی همیشه با ریش و سبیل پر شده بود و نه چشمان نافذش، هیچ کدام آن قدر نظر را به خود جلب نمی کرد. اما آنچه بیش از همه به چشم می آمد، عینکی گرد بود که مُهر نابغه بودن را بر صورتش می زد؛ عینک برند «روبرت مارک» که از سال 1998 تا زمان مرگ جابز روی صورت او جا خوش کرده بود.

 

مدیر این شرکت به وال استریت ژورنال گفته است: «استیو مجذوب سادگی طراحی این عینک شده بود.». شرکت روبرت مارک در سال 2011 پس از مرگ جابز، مدل عینک او را برای فروش به قیمت 495 دلار به کلکسیون مدل های خود اضافه کرد و کسانی که «پدر اپل» را الگوی خود قرار داده بودند،

 

بلافاصله در فهرست طویل سفارش دهندگان این عنیک قرار گرفتند. استیو جابز با همان تیپ ساده به مدلی برای پیروی بسیاری از افراد در سرتاسر جهان تبدیل شده است.

 

کودک نوبلیست؛ مدل صلح

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستنددر صورت گرد، ابروهای به هم پیوسته و چهره شرقی و نامتقارن ملاله یوسف زی هیچ چیز خاصی برای مدل شدن نیست؛ حتی لباس پاکستانی و رنگارنگ او با شالی که همیشه جلوی موهایش از آن بیرون زده هم نتوانسته به مدلی برای پیروی نوجوانان تبدیل شود. با این وجود ملاله یکی از مهم ترین الگوهای نوجوانان امروزی در سرتاسر جهان است.

 

«یک کودک، یک معلم، یک کتاب و یک قلم می توانند جهان را تغییر بدهند!» این ها سخنان ملاله است، دختر نوجوان پاکستانی که به جرم تحصیل در مدرسه مورد حمله طالبان قرار گرفت و قرینگی صورت خود را از دست داد. این دختر 19 ساله اکنون در زمینه حقوق بشر و حقوق کودکان فعالیت دارد

 

و عضو کمپین های مختلف، به خوبی نشان می دهد که ملاله هدف زندگی اش را کمک به تحصیل دختران قرار داده است. البته جایزه نوبل صلحی که در سال 2014 به او تعلق گرفت، در تبدیل شدن ملاله به الگویی جهانی بی تاثیر نبود. بدون تردید خیلی از انسان ها تمایل به دریافت چنین جایزه پرطمطراقی دارند.

 

سلطان بالیوود؛ مدل یقه باز

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستندبا پیراهنی یقه باز در مسیر باد می ایستاد، یک دستش را روی سینه اش می گذاشت، دست دیگرش را به سمت معشوق می گرفت و آواز می خواهند، موهایش که جلوی آن همیشه بلند بود، با وزش باد روی سرش می رقصید؛ این ژستی کاملا هندی بود که از ابتدا مختص خودش بود.

 

«معمولی»، این صفتی است که می توان به ظاهر «شاهرخ خان» نسبت داد. با نگاهی به چهره او می توان با قطعیت گفت آن چه شاهرخ خان را به سلطان قلب ها تبدیل کرده است، قد 175 سانتی متری یا چشم و ابروی او نیست. بسیاری از افراد همانند او یا حتی از او خوش تیپ تر بوده اند، اما هیچ گاه به محبوبیتی نرسیده اند.

 

براساس گزارش روزنامه تایم، سلطان بالیوود بیش از 3.5 میلیارد طرفدار در جهان دارد؛ 3.5 میلیارد نفر! در ایران نیز کم نیستند کسانی که برای او سر و دست می شکنند و سعی می کنند با پیراهن یقه باز و موهای بلند خود را به او شبیه کنند. این پرسش که چه چیزی باعث شکل گیری این شخصیت کاریزماتیک در سینمای هند شده،

 

ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده او حتی پژوهش های علمی نیز در مورد دلایل شکل گیری این الگوی جهانی صورت گرفته است. شاید دلیل این محبوبیت، رفتار این هنرپیشه باشد؛ شاید هم از خوش شانسی اش است که با اقبال مخاطبانش رو به رو شده، اما به هر حال او یک بت بزرگ و مدل جهانی است.

 

اسطوره تاتو؛ مدل خال کوبی

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستندحداقل 40 خال کوبی روی بدنش دارد؛ از نام همسرش ویکتوریا گرفته که به هندی نوشته شده تا نام چهار فرزندش که روی گردنش خال کوبی کرده است. خودش در این مورد می گوید: «اکثر خال کوبی های من یادآور خاطرات و چیزهای باارزشی هستند.» این اسطوره انگلیسی

 

نه تنها به عنوان کاپیتان (سابق) تیم ملی انگلیس همیشه مورد توجه مردم بوده است، بلکه عده بسیار زیادی او را به عنوان یک مدل دنبال می کنند.دیوید بکهام به عنوان ثروتمندترین ورزشکار انگلیس تاکنون چندین هزار پوند از دارایی خود را صرف همین خال کوبی ها کرده است.

 

یکی از خال کوبی های کف دست بکهام شکلی کودکانه دارد که گفته می شود فرزندانش آن را طراحی کرده اند. هرچند او سعی دارد از طریق این خال کوبی ها به نوعی وفاداری خود به خانواده اش را ثابت کند، اما به نظر می رسد طرفدارانش به جای این که ویژگی وفاداری او را الگوی خود قرار بدهند، راه خال کوبی را در پیش گرفته اند.

 

ناگفته نماند که هرچه به تعداد تاتوهای بکهام اضافه می شود، بیشتر به عنوان مدل شناخته می شود، اما آیا طرفداران هم با نقاشی روی بدن خود به مدلی تبدیل می شوند؟

 

پلنگ هالیوود؛ مدل لب درشت

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستندآوازه فعالیت های بشردوستانه و کمک خیرخواهانه این ستاره هالیوود گوش جهانیان را کر کرده است. سرپرستی سه کودک را علاوه بر سه فرزند خودش بر عهده گرفته است. در سال 2001 زمانی که در نقش تامب رایدر بازی می کرد، درد و رنج پناهندگان را از نزدیک لمس کرد

 

و پس از آن تصمیم گرفت برای کمک به آن ها اقدام کند. به همین خاطر به بیش از 30 کشور سفر کرد و فعالیت های بسیاری برای بهبود وضعیت آن ها انجام داد.آنجلینا جولی با این پیشینه به فرشته ای مهربان تبدیل شده که الهام بخش افراد بسیاری برای انجام کارهای خیرخواهانه و فعالیت های بشردوستانه است.

 

فعالیت های او به قدری الهام بخش بوده که ملکه بریتانیا دو سال پیش به او لقب «دیم» (بانو) داد، لقبی که در انگلیس مترادف «شوالیه» است. اما این برنده اسکار نه تنها در کار خیر بلکه در چهره و به ویژه در لب های درشت نیز الهام بخش افراد بسیاری بوده است.

 

در ایران نیز اگر فعالیت های خیرخواهانه جولی خیلی طرفدار پیدا نکرد، در عوض لب هایش مورد تحسین پلنگ هایی واقع شد که با تزریق ژل خود را به قافله بانو رساندند!

 

الگوی بدنام؛ مدل تقلب

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستندماده ای به نام «ملدونیوم» او را بدنام کرد؛ کسی که روزگاری سفیر حسن نیت یونیسف بود، ناگهان روزگارش سیاه شد. سازمان ملل متحد تنها به جرم یک خطای نابخشودنی همکاری خود را با او قطع کرد. هرچند بسیاری از بازیکنان تنیس از او حمایت کردند، اما دیگر کار از کار گذشته بود.

 

ماریا شاراپووا، تنیس باز روسی که با عناوین مختلف قهرمانی در صدر جدول رتبه بندی انجمن تنیس زنان جهان قرار گرفته بود و به الگوی بسیاری از زنان ورزشکار تبدیل شده بود، ناگهان با اعلام نتایج آزمایش دوپینگ در مارس 2016 به خاک سیاه نشست؛ بسیاری از حامیان مالی ماریا به دنبال این ماجرا از همکاری با او انصراف دادند.

 

او که جزو پردرآمدترین ورزشکارهای زن در دنیاست، در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ماده ملدونیوم از ژانویه 2016 ممنوع اعلام شده است و با وجود این که فدراسیون جهانی تنیس هشت روز قبل از قرار گرفتن این ماده در فهرست ممنوعه به او اطلاع داده بوده است، اما او به این هشدار بی توجهی کرده است.

 

هرچند او خودش این مسئله را اعلام کرد و به خاطر صداقتش مورد تحسین بسیاری از هوادارانش قرار گرفت، اما بسیاری از افراد دیگر او را شایسته الگو بودن برای جوانان و ورزشکاران نمی دانند.

 

آقای «مو»بالیست؛ مدل زلف

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستندفوتبالیست ها معمولا با «پای» خود هنرنمایی می کنند، اما این بازیکن پرتغالی علاوه بر پا، با «موهای» خود نیز هنرنمایی می کند. تقریبا بلایی نیست که سر موهای خود نیاورده باشد؛ یک روز آن را رنگ می کند، یک روز جلوی آن را بلند می گذارد و اتو می کند و روز دیگر با تیغ قسمت هایی از آن را می تراشد و طرح های مختلف روی آن پیاده می کند.

 

مدل موهای متنوع او الهام بخش بسیاری از هوادارانش بوده است. بسیاری از آن ها به آرایشگاه می روند و می گویند: «جدیدترین مدل موی کریستیانو رونالدو لطفا.» آن ها اگر نمی تواند مانند او آقای گل باشند، تلاش می کنند حداقل در مدل مو مانند او باشند.

 

ناگفته نماند که او عاشق مد و لباس است و علاوه بر ورزش به عنوان مدل نیز کس درآمد می کند. به همین خاطر بسیاری از افراد در «مد» از او پیروی می کنند.

 

نابغه فلج؛ مدل مقاومت

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستند«اسکلروز جانبی آمیوتروفیک» این نام یک بیماری است که به طور مخفف در زبان انگلیسی به آن ALS می گویند. کسانی که به این بیماری مبتلا می شوند، به تدریج از انجام هر حرکتی عاجز می شوند. به عبارتی آن ها فلج عمومی می شوند.

 

معروف ترین شخصی که به این بیماری مبتلا شده، یک نابغه انگلیسی است. هرچند انتظار می رود افرادی که دچار این بیماری می شوند، به دلیل از کار افتادن اندام های تنفسی، خیلی سریع جان خود را از دست بدهند، استیون هاوکینگ سال هاست که در برابر این بیماری مقاومت کرده و به الگویی برای بیماری ALS تبدیل شده است.

 

این فیزیک دان و کیهان شناس انگلیسی برای بسیاری از مردم جهان، قهرمان ایستادگی و مقابله با ترس است. البته این سلبریتی شخصیت بسیار متواضعی دارد و می گوید: «همه این ها بازی رسانه هاست؛ آن ها به دنبال یک الگوی نابغه فلج می گردند. من شاید فلج باشم، اما نابغه نیستم.»

 

کلکسیون عجایب؛ مدل یونیک

ستاره هایی که مدل هواداران خود هستنداز دندان ببر گرفته تا پلاک چه گوارا هرچه می توانید گردن بندهای عجیب و غریب به خودتان آویزان کنید و دست بندهای چرم و غیرچرم هر مدلی که دم دست بود دور دست خود ببندید و اگر چیزی نبود، یک دستمال گل دار هم می تواند کارتان را راه بیندازد، کلاه لبه دار یا شاپو بر بگذارید،

 

گای عینک با فریم قطور مشکلی به چشم بزنید، لباس های تیره انتخاب کنید، در زمستان و تابستان بوت و نیم بوت بپوشید، هر از گاهی با زیرپیراهنی بیرون بیایید و در نهایت بدن خود را پر از خال کوبی کنید؛ این طوری شما تقریبا یک جانی دپ خواهید شد.

 

بازیگری که اغلب او را با چهره «جک گنجیشکه» نیز می توان به خاطر آورد، یکی از عجیب و غریب ترین و در عین حال خاص ترین تیپ ها را داشته است. خیلی از افراد در سرتاسر جهان تلاش می کنند سبک لباس پوشیدن او را تقلید کنند، اما دپ موفق شده مجموعه ای از عجایب را به تیپ و امضای شخصی خودش تبدیل کند.