پارس ناز پورتال

سامسونگ و اپلیکیشن سنسور چشم

سامسونگ و اپلیکیشن سنسور چشم

سامسونگ و اپلیکیشن سنسور چشم 

شرکت سامسونگ همیشه یکی از پیشروها در زمینه فناوری بوده است و اکنون به کاربران وعده اپلیکیشن های سنسور چشم را داده است. در اخباری که تا کنون در مورد گلکسی نوت ۷ به اطلاع کاربران عزیز گویا آی تی رسانده ایم بار ها به این نکته اشاره کرده ایم که سامسونگ این بار تصمیم گرفنه از سنسور عنبیه چشم نیز در دستگاه خود استفاده کند.

 

حالا که تمام علاقمندان به گوشی هوشمند در مورد این ویژگی اطلاعاتی کسب کرده اند، متوجه شدیم که مسئول بخش امنیتی سامسونگ ضمن اشاره به بکارگیری سنسور عنبیه در دستگاه های مختلفی نظیر نوت ۷ و Galaxy Tab Iris. اعلام داشته که قصد دارد این سرویس را در سایر گوشی هایش نیز جاگذاری کند.

سامسونگ و اپلیکیشن سنسور چشمD.J. Koh که مسولیت بخش موبایل را بر عهده دارد اعلام کرده که برای این خصیصه سه سال در حال تحقیق و جستجو بوده اند تا توانسته اند از این ایده امن ترین ابزار مدیریت ایمنی برای دستگاه ها، را تولید کنند.از آن جا که استفاده از سورس بکار گرفته شده در این سیستم برای همگان امکان پذیر نیست

 

سامسونگ اعلام داشته که قصد دارد با ایجاد یک رابط به توسعه دهندگان کمک کند تا با ارتباط این سرویس با یک اپلیکیشن آن را در اختیار دیگر سیستم های سامسونگی و غیر سامسونگی نیز قرار دهند.این سنسور کارهای جالبی می کند که از جمله آن ها در نسخه های اولیه می توان به باز کردن قفل گوشی، گرفتن عکس های با کیفیت با تشخیص هویت از پشت عینک یا چشم بند و نظیر این اشاره داشت.

سامسونگ و اپلیکیشن سنسور چشم

حتی در بیانیه ها به این اشاره شده که نیازی نیست در نور زیادی باشید تا این سیستم کار خود را انجام دهد بلکه با کمترین میزان نور نیز می توانید از آن بهره مند شوید. اگر به دقت به این موضوع نگاه کنیم می توان حس گر اثر انگشت را از نظر امنیتی در درجه دوم اهمیت نسبت به حسگر عنبیه قرار داد.

 

شواهد حاکی از این است که ال جی نیز به عنوان رقیب همیشگی سامسونگ در حال کارکردن روی این سنسور است تا بتواند با این گوشی و برند رقابت سخت تری داشته باشد.