پارس ناز پورتال

ساعت 8 شب به بعد و خوردن و کار کردن

ساعت 8 شب به بعد و خوردن و کار کردن

ساعت 8 شب به بعد و خوردن و کار کردن 

دانشمندان می گویند که برای خواب مناسب و کافی نباید زیاد کار کرد و همچنین تغذیه خود را نیز کنترل نمود. محققان دریافتند ساعت کاری زیاد، خوردن مواد غذایی نامناسب، یک جا نشستن و بی‌تحرکی مانع خواب خوب و راحت است.همچنین برخی مواد غذایی نیز در این امر بی تاثیر نیستند.

 

همچنين مصرف برخي از مواد غذايي قبل از خواب، سبب ايجاد اختلال در خوابيدن مي شود بنابراين براي داشتن خوابي آرام، اين مواد غذايي را نبايد بعد از ساعت ۸ شب مصرف کنيد.

 

شکلات: اگر چه شکلات تلخ، اسنک سالمي است که حاوي منيزيم و آنتي اکسيدان است اما کافئين موجود در آن مي تواند باعث بي خوابي شود.

 

کره مغز ميوه: مغز ميوه، منبع چربي سالم است و مي تواند در کاهش وزن موثر باشد. اما روند هضم چربي ها خيلي کند است و در صورت مصرف زياد، تمامي شب در معده مي ماند.

 

هله هوله: گاهي پيش مي آيد که هوس خوردن هله هوله قبل از خواب مي کنيم اما بايد بدانيم که اين مواد حاوي ميزان بالاي قند تصفيه شده و چربي اشباع شده است.از طرفي مصرف اين نوع مواد، باعث مي شود که خواب هاي بد ببينيم.

 

غذاهاي تند: براي داشتن خواب راحت، از خوردن غذاهاي پر ادويه و تند بپرهيزيد زيرا اين نوع غذاها با افزايش دماي بدن به طور موقت باعث بي خوابي مي شود.