پارس ناز پورتال

زیتون سوخاری شده بهترین دورچین برای غذا

مجموعه : آموزش آشپزی
زیتون سوخاری شده بهترین دورچین برای غذا

زیتون سوخاری شده بهترین دورچین برای غذا 

زیتون می تواند بعنوان بهترین دورچین کنار غذاهای مختلف سرو شود. نوع سوخاری شده زیتون می تواند سلیقه و مهارت بالای کدبانو را در آشپزی نشان دهد. زیتون سوخاری ایده ای خلاقانه برای تهیه یک پیش غذای خوشمزه و هیجان انگیز است. در کمتر از نیم ساعت، زیتون ساده را به زیتون سوخاری هایی شکم پر و فوق العاده خوش طعم تبدیل کنید. این زیتون ها برای پذیرایی در مجالس و میهمانی بسیار مناسب هستند.

 

مواد لازم:

زیتون بدون هسته 200 گرم
پیاز خرد شده 1 عدد
سیر خرد شده 1 حبه
ژامبون خرد شده (اختیاری) 2 ورق
جعفری تازه و خرد شده 4 قاشق غذاخوری
فلفل به میزان دلخواه
روغن زیتون بکر 2 قاشق غذاخوری
آرد 1/2 فنجان
تخم مرغ هم زده 1 عدد
خرده نان یا پودر سوخاری 1/2 فنجان
زیتون سوخاری شده بهترین دورچین برای غذاطرز تهیه:
1-پیاز، سیر، ژامبون، جعفری، روغن زیتون و فلفل را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و چند بار بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند و بافتی نرم و یکدست پیدا کند.

 

2-مواد را داخل قیف بریزید و با ماسوره کوچک، اندازه سوراخ زیتون، داخل زیتون ها را با مواد پر کنید. آرد را در یک بشقاب و پودر سوخاری را در بشقابی دیگر بریزید و پخش کنید.

 

3-در یک ماهیتابه گود مقداری روغن بریزید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. زیتون ها را ابتدا در آرد بغلطانید، بعد در تخم مرغ بزنید و در آخر در پودر سوخاری بغلطانید.

 

4-وقتی روغن داغ شد زیتون ها را داخل ماهیتابه بریزید و سرخ کنید. زیتون ها را بچرخانید تا همه جای آن طلایی و برشته شود. سپس زیتون های سوخاری را خارج کنید و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش خارج شود و بعد نوش جان کنید.