پارس ناز پورتال

زیبایی را با لوازم آرایشی سنتی به دست آورید

زیبایی را با لوازم آرایشی سنتی به دست آورید

زیبایی را با لوازم آرایشی سنتی به دست آورید 

برای زیباتر شدن بوسیله لوازم آرایشی می توانید به سبک سنتی و گیاهی استفاده کنید! بسیاری از گیاهان می توانند در زمینه زیبایی به خانم ها کمک کنند. لوازم آرایشی که در بازار وجود دارد، ضرر دارد، همه مان این موضوع را می دانیم، اما لوازم آرایشی سنتی و طبیعی که ضرری ندارد، پس چرا از آنها استفاده نمی کنیم؟

 

لوازم آرایشی که در کارخانه ها تولید می شود، ضرر و زیان هایی برای پوستمان دارد، چرا که بالاخره مواد شیمیایی است و در دراز مدت باعث خشکی، چروکی و تیرگی پوست می شود، اما اگر بتوانیم لوازم آرایشیمان را خودمان در خانه بسازیم، آنهم با استفاده از طبیعت، نه تنها ضرر ندارد، بلکه ما را با گذشت زمان زیباتر هم می کند.

 

این پودر را جایگزین مداد ابرو کنید

اگر شما هم از آن دست خانم‌هایی هستید که به مداد چشم و ابرو حساسیت دارید بهتر است این شیوه را نیز تجربه کنید. هزاران سال پیش زنان برای افزایش جذابیت چشم و ابروی خود از پودر سنگ سرمه استفاده می‌کردند و با کمک یک شاخه نازک یا میله‌بسیار نازک فلزی پودر نرم شده سنگ سرمه را به ابروها و چشم‌ها می‌کشیدند.

 

پودر سرمه درست همان کاری را می‌کرد که خط‌ چشم‌های امروزی می‌کند. شاید خالی از لطف نباشد که در این روزها که بازار لوازم آرایشی و بهداشتی و برندهای مختلف محصولات آرایشی گرم است برای یک بار هم که شده دل را به دریا بزنید و یک بار از پودر سنگ سرمه برای آرایش چشم‌ها و ابروهای‌تان استفاده کنید. تنها کافی است به نزدیک‌ترین عطاری سر بزنید و از او بخواهید مرغوب‌ترین سرمه‌ را به شما بدهد.

 

در خانه رژ لب بسازید 

 به گزارش پارس ناز می توانید برای پاک کردن آرایش های شیمیایی از روی صورتتان از روغن نارگیل استفاده کنید.شاید شما هم ترجیح می‌دهید خودتان رژ لب مورد علاقه‌تان را بسازید. برای تهیه این رژ نیاز به یک‌چهارم فنجان موم، یک‌چهارم فنجان روغن کرچک و 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد دارید. این مواد را با هم ترکیب کنید و روی حرارت غیرمستقیم بگذارید.

 

می‌توانید آنها را روی کتری قرار دهید تا با کمک گرمای بخار آب خوب به خورد یکدیگر روند. در نهایت وقتی این مخلوط را از روی حرارت برداشتید و گرمای آن از دست رفت. برای رنگ آمیزی آن می‌توانید آب چغندر را به آن اضافه کنید و آن را در یخچال بگذارید تا به خوبی ببندد. این رژ لب یکی از طبیعی‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین رژ‌هایی است که می‌توانید از آن برای آرایش روزانه خود استفاده کنید.

 

از گلبرگ های گل محمدی هم غافل نشوید، آنها را بکوبید و با کمی روغن نارگیل به لبتان بمالید.

زیبایی را با لوازم آرایشی سنتی به دست آورید

گلبرگ های گل محمدی را بکوبید و با کمی روغن نارگیل به لبتان بمالید‎

 

عطراسپری شیرین‌بیان بزنید

همه ما از عطر، ادکلن و اسپری خوشبو کننده بدن استفاده می‌کنیم و هر ماه مبلغی را برای این کار کنار می‌گذاریم. ما برای شما پیشنهاد بهتری داریم؛ به جای استفاده از عطرها و اسپری‌های خوشبوکننده صنعتی از اسپری گیاهی شیرین‌بیان استفاده کنید. برای تهیه این اسپری کافی است 50 گرم شیرین‌بیان را درون 3 لیوان آب بجوشانید

 

تا یک و نیم لیوان از آب آن باقی بماند. بعد از آماده شدن جوشانده را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. این جوشانده را درون ظرفی که قابل اسپری کردن باشد، بریزید و روزی سه‌بار آن را به بدن به ویژه بخش‌هایی که بیش از همه عرق می‌کند، اسپری کنید.

 

برای استحکام بخشیدن به ناخن‌ها

برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها یک مشت گیاه دم اسبی تهیه کنید.این گیاه حاوی سیلیس است و برای دفع سنگ کلیه، عفونت‌های دستگاه ادرار و فرسودگی ناخن‌ها موثر می‌باشد.گیاه دم اسبی را داخل آب سرد بریزید و بجوشانید. سپس شعله را کم کنید و بگذارید به مدت ۱۵‌دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و داخل یک ظرف بزرگ بریزید. روزانه به مدت ۱۰ دقیقه ناخن‌هایتان را داخل این محلول قرار دهید.

 

مایع نرم‌کننده بدن

۳ مشت چای سبز را داخل ۳ لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس این دم‌کرده را داخل وان آب گرم (۳۸ درجه سانتی‌گراد) بریزید و هفته‌ای یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰دقیقه بدن‌تان را در این اکسید نرم‌کننده رها کنید. خواهید دید که بدنی نرم و لطیف خواهید داشت.

 

کرم دور چشم

برای رفع کبودی زیر چشم کافی است یک لیتر آب داغ را روی یک مشت بابونه بریزید، در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت چند دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک شیشه دربسته بریزید. هر شب بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید، یک گوله پنبه را به آن آغشته کنید و روی کبودی دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که شیشه حاوی این محلول را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته مابقی را دور بریزید.

 

پاک کردن آرایش از روی صورت

می توانید برای پاک کردن آرایش های شیمیایی از روی صورتتان از روغن نارگیل استفاده کنید، این روغن غیر از این که آرایش صورت شما را، حتی ضد آب ها را هم پاک می کند، خواص درمانی فوق العاده ای دارد.