پارس ناز پورتال

زندگی همیشگی همسران در مدار عشق

زندگی همیشگی همسران در مدار عشق

زندگی همیشگی همسران در مدار عشق 

این بستگی به شما دارد که چگونه زندگی خود را سرشار از عشق و صمیمیت کنید یا خیر. با به کار گیری چند روش می توانید همیشه زندگی عاشقانه ای داشته باشید. روابط زوج‌ها، بعد از گذشت چند سال، تازگی و طراوت خود را از دست می‌دهد و حتی گاهی خسته‌كننده می‌شود. در چنین مواقعی باید تلاش كنید همه چیز را جالب نگه دارید تا رابطه‌تان سالم‌تر و قوی‌تر باشد.

 

روابط زوج‌ها، بعد از گذشت چند سال، تازگی و طراوت خود را از دست می‌دهد و حتی گاهی خسته‌كننده می‌شود. در چنین مواقعی باید تلاش كنید همه چیز را جالب نگه دارید تا رابطه‌تان سالم‌تر و قوی‌تر باشد. در این زمینه به نكات زیر توجه كنید:

 

گاهی بچگی كردن بد نیست
بعضی اوقات به خودتان كمی فرصت تفریح و شادی بدهید. با وجود تمام مشغله‌های كاری می‌توانید در یكی از روزهای هفته كار را خیلی زودتر تعطیل كنید و به خانه برگردید و با همسرتان اوقات خوشی را بگذرانید. اگر هوا برفی بود، آدم برفی درست كنید و به هم گلوله‌های برفی پرتاب كنید.

 

اگر هوا آفتابی بود، كمی در پارك پیاده‌روی كنید. اگر دوست دارید در خانه بمانید، با هم بازی كنید، جدول حل كنید، شطرنج بازی كنید و یا هر كار مشترك دیگر.

 

بدون برنامه‌ریزی قبلی تصمیم بگیرید به مسافرت بروید
گاهی اوقات زندگی بسیار عادی و تكراریمی‌شود. برای فرار از این وضعیت لازم است هر چند وقت یكبار بدون برنامه‌ریزی قبلی به یك مسافرت زمینی بروید. نیازی نیست از قبل درباره‌اش فكر كنید؛ به فكر آن باشید كه در لحظه تفریح كنید.

 

دل و جرات خود را بیشتر كنید
بعضی اوقات از كمبود آدرنالین در زندگی خود رنج می‌بریم! باید سعی كنیم كار جدید و جسورانه‌ای انجام دهیم. مثلا اسكی رفتن را تجربه كنید یا اینكه به باغ وحش رفته و مارها را از نزدیك ببینید. این كارها هیجان را دوباره به زندگی شما برمی‌‌گردانند و شما مجددا همان حسی را تجربه می‌كنید كه در نخستین روزهای زندگی مشترك خود داشتید.

 

برخی تعطیلات را جشن بگیرید
چرا منتظر یك عید، تولد و یا سالگرد ازدواج بمانید تا جشن بگیرید؟ به هزار و یك دلیل مختلف می‌توان در روزهای بسیار زیاد سال جشن گرفت. این كار را با پختن یك غذای خاص، خریدن یك هدیه كوچك و روشن كردن دوباره شعله عشق در وجودتان انجام دهید.

 

كمی اجتماعی‌تر شوید
گاه مشكل زوج‌ها این است كه وقت كافی برای هم ندارند و گاهی هم مشكل اصلی آنها تنها بودن، انزواطلبی و دوری گزیدن از اجتماع است. برای رفع این وضعیت كسالت‌بار در یك كلاس ثبت نام كنید، برخی كارها را با دیگران انجام دهید، به آنها كمك كنید و حرف بزنید و روابط اجتماعی خود را بهبود ببخشید.

 

گفت‌وگوهای جالب و شنیدنی داشته باشید
زندگی گاهی اوقات دچار ركود می‌شود؛ به خصوص برای زوج‌ها این اتفاق بیشتر می‌افتد. دلیل آن هم این است كه آنها همیشه راجع به چیزهای ثابت با هم حرف می‌‌زنند. اگر حرف‌ها و بحث‌های شما تكراری شده‌اند، موضوعات جالبی برای بحث كردن و حرف زدن پیدا كنید.

 

با خواندن یك كتاب و یا تماشای یك فیلم ایده بگیرید و راجع به چیزهای جالب با همسرتان حرف بزنید. داشتن روابط خوب نیاز به تركیب سالمی از زمان با كیفیت، تجربیات جدید و محرك‌های درونی و عاطفی دارد. اگر احساس می‌كنید چیزی در رابطه‌تان از بین رفته یا كمرنگ شده است، شاید دلیل آن این باشد كه شما دیگر تلاشی برای ساختن رابطه‌تان نمی‌كنید.

 

اما با روش‌های جدید می‌توانید تازگی رابطه‌تان را بازیابید. گاه برخی دلایل باعث از هم پاشیدن یك خانواده و برهم خوردن یك رابطه می‌شوند و این دلایل گاهی بسیار پوچ و واهی هستند و اصلا ارزش آن را ندارند كه رابطه‌ای به خاطر آنها تیره و تار شود، اما چگونه می‌توان از اشتباه‌ها چشم‌پوشی كرد و رابطه‌ها را حفظ نمود؟

 

بعضی خطاها و اشتباه‌ها می‌توانند اعتماد بین زوج‌ها را از بین ببرند؛ مثل خیانت، دروغ‌های بزرگ و برخی مسائل دیگر كه در نهایت یك سوال باقی می‌ماند و آن اینكه آیا می‌توان همه‌چیز را به حالت قبل بازگرداند و این رابطه را بدون توجه به آن خطا ادامه داد؟

 

بعد از پرده‌برداری از تمام رازها و پنهان كاری‌ها، دوباره از نو شروع كنید: همه‌چیز را كاملا روشن و شفاف كنید و به حقایق متوسل شوید. مسوولیت كارهای خود را به عهده بگیرید. در مورد همه‌چیز صادق و رو راست باشید و هیچ‌چیز را پنهان و پوشیده نگاه ندارید؛ چرا كه بعدها به خاطر آن درگیر مشكلات دیگری می‌شوید. شاید گفتن و یا شنیدن حقایق در این مرحله بسیار دردناك باشد، ولی باید آنها را پذیرفت.

 

از اعماق قلب خود از همسرتان معذرت خواهی كنید:

یك عذرخواهی كامل و موثر می‌تواند بسیاری از مسائل را حل كند. دلجویی شما باید ابتدا از اعماق وجودتان باشد. عذرخواهی كردن به زبان و اقرار به اشتباه‌ها اصلا كافی نیست. شما باید با تمام وجود از اشتباه خود پشیمان شده و درك كرده باشید كه چه كار كرده‌اید. معذرت‌خواهی اگر واقعی باشد، روی همسرتان تاثیر خواهد گذاشت. سوءتفاهم‌ها را برطرف كنید و منظورتان را آشكارا به همسر خود بفهمانید.

 

 به گزارش پارس ناز در رابطه خود تغییراتی ایجاد كنید: قبل از هر چیز باید كاری كنید كه اشتباه قبلی‌تان دوباره تكرار نشود. چیزی كه شما دو نفر نیاز دارید تا حس و حال بهتری داشته باشید، اعتماد و اطمینان است. اینكه دیگر نلغزید و خطای خود را تكرار نكنید، نیاز به ایجاد تغییراتی دارد.

 

گذشته را فراموش كنید: اگر واقعا قصدتان این است كه رابطه خود را حفظ كنید، بهتر است به جای آنكه انرژی خود را صرف گذشته كنید، روی آینده متمركز شوید. به خاطر اشتباه خود جنگ نكنید.برای به دست آوردن اعتماد، دوباره تلاش كنید: زمان بیشتری را صرف جلب اعتماد یكدیگر كنید. صبر داشته و مطمئن باشید كه همه‌چیز دوباره به حالت قبل باز می‌گردد.