پارس ناز پورتال

زنان جذاب هوش و حواس مردان را می برند

زنان جذاب هوش و حواس مردان را می برند

زنان جذاب هوش و حواس مردان را می برند 

شاید اکثر مردان حداقل یکبار در زندگی خود این تجربه را داشته اند که در مقابل زنی جذاب و برای جلب توجه وی کارهای غیرعادی از خود بروز داده اند .

 

بسیاری از ما مردان می توانیم به خاطر بیاوریم لحظات بسیار ناراحت کننده ای که بر ما گذشت وقتی ناخوداگاه برای جلب توجه زن جذابی که در روبروی مان قرار گرفته بود رفتار و اعمال نه چندان هوشمندانه از ما سر زده بود.

 

بر طبق تحقیقات متعددی که صورت گرفته است به نظر می رسد 1- باهوش ترین مردان هم در دام این لحظات موقت ولی احمقانه می افتند. 2 – این تغییر لحظه ایی شعور ، فقط مختص ما مردان است.

زنان جذاب هوش و حواس مردان را می برند

اغلب بررسی های انجام شده در کتاب« روانشناسی اجتماعی و جذابیت» بر این نکته تاکید می کند که مهمترین عنصر برای شروع یک آشنایی، باهوش بودن فرد مقابل است. با وجود اهمیتی که زنان و مردان برای هوش قائل هستند ولی تحقیقات نشان داده اند مردان در حین صحبت با یک زن جذاب، درک و هوش شان تقلیل می یابد.

 

اتفاقی که دانستن ان می تواند کمک کند از خطای کمتری در ملاقات های اول برخوردار شویم.

 

در آزمایشات گوناگون، ابتدا به مردان شرکت کننده در سنجش ها، تمرین های کوچک ذهنی می دادند و بعد آنها را برای دقایقی با زنان جذاب روبرو می کردند. وقتی که دوباره تکالیف ساده ذهنی به انها داده می شد مشخص می شد که سیستمِ درک و شعورشان به طور کوتاه مدت تقلیل یافته است.

 

اکثر جواب ها به واکنش ساده و غریزی مردان ختم می شد که محور آن، تلاش مردان برای تحت تاثیر قرار دادن زنان جذاب بود. چون برنامه اصلی و همیشگی ما، به طور ناخودآگاه، همچنان در پی یافتنِ زوج مناسب برای تولیدمثل بیشتر و موفق تر است.

 

نکته جالب در همه تحقیقات مشابهی که از سال 2009 تاکنون صورت گرفت این است که مردان، به دلیل تمرکز و تلاش بیش از حدِ شعورشان برای جلب توجه زنان جذاب، تقریبا همه موتور ذهنی شان را صرف این نیت می کنند و به نوعی برای مدت کوتاهی ذهن شان از تب و تاب می افتاد.خوشبختی اصلی این است که تاثیر فوق بسیار کوتاه مدت است.