پارس ناز پورتال

زمان عوض کردن بالش ها

زمان عوض کردن بالش ها

زمان عوض کردن بالش ها 

ما همیشه وقتی خسته هستیم و احتیاج به خواب داریم روی تخت خواب سر بر بالش می گذاریم و سپس یک خواب عمیق اما در این میان چیزی که یادمان می رود سلامتی است. وقتی شب از سر کار به خانه بر می‌گردید، نخستین چیزی که در آن وضعیت خسته و بی‌ حال به ذهنتان می‌آید این است که یک استراحت پر از آرامش داشته باشید.

 

دوش می‌گیرید و یک لیوان چای می‌نوشید و برای یک خواب کوتاه به تخت‌خواب می‌روید. تمام اعضای بدن‌تان درد می‌کند و به محض آنکه سرتان را روی بالش می‌گذارید، فعالیت حواس‌تان به طور اتوماتیک کاهش یافته و به خواب عمیقی می‌روید. اما آیا همیشه چنین اتفاقی می‌افتد؟ پاسخ منفی است.

 

یکی از دلایل آن، نوع بالش شماست. به خاطر همین است که محققان سراسر دنیا بر اهمیت تغییر بالش‌ها تأکید زیادی دارند، چرا که هم بر داشتن یک خواب خوب و هم سلامت شما تأثیر به سزایی دارد. حالا ببینیم وقتی بالش قدیمی‌تان را عوض نمی‌کنید چه اتفاقی می‌افتد.

 

بالش‌های قدیمی پناهگاه باکتری و کنه‌های حاصل از گرد و خاک هستند

بهتر است زیاد شوکه نشوید. بله. این مسئله حقیقت دارد. بالش‌های قدیمی در واقع نخستین پایگاه باکتری‌ها و کنه‌های گرد و غبار خانگی هستند. کثیفی، آلودگی، چرک و کثافت و گرد و خاک فضای داخلی خانه و پرزهای اطراف همه و همه دلایل کافی مبنی بر وجود کنه‌های حاصل از گرد و غبار و میکروب‌ها در بالش شماست.

 

اگر هنوز روی بالش قدیمی می‌خوابید، بهتر است به طور مرتب و تا جائی که امکان دارد ملافه و روبالشی‌تان را با آب داغ بشوئید، جرا که عوامل آلرژی‌زا به سختی می‌توانند از طریق بافت‌های به‌هم‌تنیده روبالشی و جای آن، راهی به بیرون بجویند و بیرون بروند.

 

ممکن است دچار گردن‌درد یا کمردرد شوید

در بدترین حالت، اگر روی بالش‌های تخت و یا کوسن‌های قدیمی می‌خوابید، به احتمال زیاد دچار کمردرد یا دردهای دیگری خواهید شد که بر زندگی روزانه‌تان تأثیر می‌گذارند. گردن ما هنگام خواب به پوشش نیاز دارد، و اگر بالش نتواند به خوبی گردن را پوشش دهد، به احتمال زیاد گردن‌دردتان برای مدتی طولانی‌تر ادامه خواهد یافت.

 

بالش مطلوب چه بالشی است؟

برخی بالش‌هایی که می‌توانیم به شما توصیه کنیم عبارتند از

 

بالش‌های پلی استر

که آنها را به نام میکروفیبر هم می‌شناسند و ارزان‌ترین و شایع‌ترین بالش‌های موجود در بازار است. می‌توان آنها را در ماشین لباسشوییانداخت و باید یک یا دو سال در میان هم عوضشان کنید.

 

بالش‌های لاستیکی

که در دو نوع مختلف در دسترس هستند: با محتوای اسفنجی و به شکل دانه‌دانه. برای داشتن یک خواب بسیار راحت می‌توانید از این بالش‌ها وبه مدت پانزده تا بیست سال استفاده کنید.

 

بالش‌های پَر

که بیشتر به خاطر مخملی بودنشان شناخته ‌‌شده‌اند. با این‌که طول عمرشان از بالش‌های پلی‌استر بیشتر است، اما به اندازه آن گردن را پوشش نمی‌دهند.