پارس ناز پورتال

زردآلو برای کسانی که فشار خون بالا دارند معجزه می کند

زردآلو برای کسانی که فشار خون بالا دارند معجزه می کند

زردآلو برای کسانی که فشار خون بالا دارند معجزه می کند 

زردآلو کـه در فصل تابستان بـه بازار روانه می شود خواص زیادی دارد اما مـا دراین پست بـه خاصیت مهم آن یعنی بازرسی فشار خون اشاره می‌کنیم. زردآلو مثل اکثر میوه‌هاي دیگر سرشار اسـت از ویتامین‌ها و مواد مغذی مهمی کـه فواید مختلفی برای سلامتی انسان دارند. این میوه بـه‌عنوان یکی از میوه‌هاي بومی چین شناخته میشود.

 

زردآلو، منبع خوبی از ویتامین A یا رتینول اسـت کـه فواید مختلفی برای بدن دارد. این ویتامین محلول در آب بـه افتراق سلولی، رشد سالم جنین و تقویت بینایی کمک می کند. علاوه بر این در عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارد، و پوست و غشاهای مخاطی را سالم نگه می‌دارد.

 

این ویتامین مهم حتی میتواند بـه درمان آکنه‌ها و مشکلات پوستی کمک کند، خطر ابتلا بـه دژنراسیون ماکولای ناشی از سن را کاهش دهد و نقش موثری در حفظ استحکام استخوانها ایفا سازد. ویتامین A حتی برای عملکردهای عصب‌شناختی نیز مهم تلقی میشود.

 

زردآلو بـه‌عنوان منبع خوبی از فیبر غذایی شناخته می شود کـه برای بدن مهم اسـت. دریافت فیبر بـه عملکرد گوارشی مطلوب کمک می کند و می تواند فشار خون را کاهش دهد. یک فنجان زردآلو تقریباً ۳ گرم فیبر دارد.پتاسیم، املاح مهمی اسـت کـه هر کدام از سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌هاي بدن برای عملکرد مطلوب بـه آن نیاز دارند.

 

این املاح مهم حتی برای عملکرد مناسب قلب و انقباض عضلات نیز ضروری اسـت. پتاسیم در تشکیل استخوان، کاهش فشار خون و کاهش خطر بروز سکته مغزی نیز نقش دارد.