پارس ناز پورتال

زاکربرگ و 3.7 میلیارد دلار ضرر به خاطر ترامپ

زاکربرگ و 3.7 میلیارد دلار ضرر به خاطر ترامپ

زاکربرگ و 3.7 میلیارد دلار ضرر به خاطر ترامپ 

مارک زاکربرگ موسس فیسبوک با کاهش ارزش شرکتش مواجه شده است که منشا آن انتخابات آمریکا و شخص ترامپ می باشد. میزان ثروت خالص شخصی مارک زاکربرگ از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا، 3.7 میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

 زاکربرگ که این روزها به علت انتشار اخبار متنوع جعلی در این شبکه اجتماعی و عدم مهار و کنترل آنها با نقدهای مختلفی مواجه است و منتقدان انتشار همین اخبار را یکی از عوامل موفقیت ترامپ می دانند، حالا با یک بحران شخصی نیز دست و پنجه نرم می کند.

 

آمار کاهش 3.7 میلیارد دلاری ثروت خالص زاکربرگ برگرفته از کاسته شدن 7 درصدی از ارزش سهام فیس بوک در حد فاصل روز برگزاری انتخابات و پایان معاملات تجاری روز جمعه گذشته است.علیرغم خسارت سنگین وارد شده به ترامپ وی بر اساس آمار فوربس کماکان پنجمین فرد ثروتمند جهان است و ارزش ثروت خالص وی بالغ بر 49 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

 

البته این شرایط بد تنها منحصر به فیس بوک و مدیر آن نیست و در هفته های اخیر ارزش سهام برخی دیگر از شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و آمازون هم کاهش یافته که می توان این مساله را به چشم انداز مبهم فعالیت آنها پس از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری امریکا نسبت داد.

 

پیروزی ترامپ اگر چه به مذاق شرکت های فناوری در آمریکا خوش نیامده، اما به نفع دیگر ثروتمندان این کشور تمام شده و از زمان انتخاب وی به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا مجموع ثروت خالص 14 نفر از ثروتمندترین مردم ایالات متحده 9.4 میلیارد دلار بیشتر شده است.

 

خوش شانس ترین فرد در این مجموعه وارن بافت است که ارزش سهام مجموعه سرمایه گذاری وی موسوم به Berkshire Hathaway رشدی 8 درصدی داشته و این امر 5 میلیارد دلار ثروت تازه برای وی به ارمغان آورده است.

 

فارس