پارس ناز پورتال

رکورد سرعت 4G در فنلاند شکست

رکورد سرعت 4G در فنلاند شکست

رکورد سرعت 4G در فنلاند شکست 

رکورد سرعت 4G نسل چهارم اینترنت موبایل در فندلاند شکسته شد و به سرعت طوفانی دو گیگ بر ثانیه رسید که باورنکردنی است. در حالی که سریع‌ترین سرعت اینترنت موبایل نسل چهارم (4G) در جهان 300 مگابیت بر ثانیه است؛ شرکت فنلاندی «الیزا» موفق شد تا با سرعت 1900 مگابیت بر ثانیه،

رکورد سرعت 4G در فنلاند شکست

سریع‌ترین سرعت اینترنت نسل چهارم موبایل در جهان را به نام خود ثبت کند. با این سرعت می‌توان یک فیلم HD را تنها در 44 ثانیه دانلود کرد!شرکت «الیزا» به کمک شرکت مخابراتی Huawei چین موفق شد تا فناوری فراهم کند که در آن سرعت اینترنت موبایل را نزدیک به 2000 مگابیت در ثانیه برساند.

 

این شرکت فنلاندی اعلام کرد سرعت 1.9 گیگابیت بر ثانیه ثبت شده در اینترنت 4G موبایل به عنوان سریع‌ترین سرعت اینترنت نسل 4 در جهان محسوب می‌شود. با فراهم شدن این سرعت بسیار بالا و با بهره‌گیری از فناوری‌های مرتبط می‌توان واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و فیلم‌های ویدیویی 4K را در دنیای اینترنت به راحتی در اختیار داشت.

 

این در حالی است که سریع‌ترین سرعت اینترنت موبایل 4G در جهان 0.3 گیگابیت بر ثانیه ثبت شده که سرعت فعلی در حدود 6 برابر بیشتر از آن است. مدیرعامل شرکت الیزا اعلام کرد که تاکنون هیچ شرکتی موفق نشده تا این سرعت را ثبت کند.