پارس ناز پورتال

روغن مریم گلی برای خانم های پا به ماه

روغن مریم گلی برای خانم های پا به ماه

روغن مریم گلی برای خانم های پا به ماه 

گیاه مریم گلی خواص بسیار زیادی دارد و از روغن آن نیز میتوان به عنوان مسکن و آرامش بخش بصورت استنشاقی حین زایمان استفاده کرد. استفاده از اسانس مریم گلی برای تعدادی از بیماری ها از جمله افسردگی ، اضطراب ، میگرن ، اختلالات گوارشی ، التهاب پوست و سایر علائم ناشی از استرس مفید است.

 

این روغن گیاهی درمانی برای مسائل مربوط به سلامت زنان از جمله سندروم پیش از قاعدگی نیز توصیه می شود.روغن مریم گلی می تواند به از بین بردن درد کمک کند و در نتیجه در زایمان سهولت ایجاد می کند.با این حال استفاده از آن در هرزمان دیگر در دوران بارداری می تواند سبب انقباضات رحمی گردد.در رابطه با استفاده از این روغن در دوران بارداری می توانید با متخصصین در این زمینه مشورت نمایید.

 

مرحله اول

مقدار کمی از روغن مریم گلی را در یک کاسه بریزید و توپ های پنبه یا پد را در آن بغلتانید. پنبه را در نزدیکی بالش خود یا تخت خواب قرار دهید.( در حقیقت مکانی که از نظر پزشک بی خطر است.) این کار می تواند نزدیک به زمان زایمان انجام گیرد زیرا استنشاق مریم گلی به انقباضات رحمی منجر می شود که سبب تسهیل در امر زایمان می گردد.

 

مرحله دوم

ترکیب روغن گلی با یکی از روغن های خالص نظیر روغن بادام می تواند گزینه مناسبی باشد. مقدار کمی از آن را ۱۲ ساعت قبل بر روی پوست بازوی خود تست کنید تا اطمینان حاصل شود که واکنش آلرژیک نسبت به آن نخواهید داشت. از انگشتان خود برای ماساژ روغن بر روی پوست شکم استفاده کنید این امر به تسهیل و کاهش درد زایمان کمک خواهد کرد.

 

مرحله سوم

چند قطره از عصاره مریم گلی را در دستگاه بخور ، دستگاه بخار ساز یا آروماتراپی ریخته و اجازه دهید تا عطر و بوی آن در اتاقی که زایمان می کنید پخش شود ، با تشدید انقباضات و کاهش درد تولد نوزاد سریعتر و آسانتر انجام خواهد گرفت. ترکیب روغن مریم گلی با روغنهایی نظیر اسطوخودوس نیز در کاهش درد و اضطراب ناشی از زایمانتاثیر دارد.

 

مرحله چهارم

چند قطره از روغن مریم گلی را به کرم مرطوب کننده یا لوسیون خود اضافه کنید و مدت کوتاهی قبل از زایمان برای کاهش درد و افزایش انقباضات رحمی در سطح پوست خود ماساژ دهید تا تولد نوزاد براحتی انجام گیرد.

 

اخطار

روغن مریم گلی نباید در طول دوران بارداری استفاده شود زیرا می تواند منجر به انقباضات رحمی و خونریزی شود که این امر سقط جنین را در پی خواهد داشت. روغن مریم گلی را با گیاه مریم گلی که به مراتب سمی تر است و نباید استفاده شود اشتباه نگیرید. قبل از استفاده از روغن های گیاهی حتما با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

 

روغن مریم گلی برای کمک به سیستم های تنفسی ، عضلانی و رحم در طول زایمان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا یک ضد درد است که برای کاهش درد ناشی از تولد مصرف می شود.

پس دقت داشته باشید از روغن های گیاهی زیر نظر پزشک و در حین زایمان استفاده کنید. استفاده از آنها در طول دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود.