پارس ناز پورتال

روغن بادام معجزه زیبایی و سلامت پوست

روغن بادام معجزه زیبایی و سلامت پوست

روغن بادام معجزه زیبایی و سلامت پوست 

روغن بادام می‌تواند برای پوست واقعا کارساز باشد. دلیل استفاده عمده از روغن بادام در محصولات آرایشی بهداشتی نیز همین است. یکی از همه ی ي کاره ترین روغنها برای پوست، بدن و موی شما کـه دارای عملکردی عالی است، را می توانید در کمد آشپزخانه تان پیدا کنید. این بار در مورد روغن نارگیل صحبت نمی‌کنیم ــ منظورمان روغن بادام شیرین است.

 

دونا فولر،مدیر برند InstaNatural «یک خط مراقبت از پوست کـه از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و طبیعی استفاده میکند» می گوید: روغن بادام، یک روغن چندکاره است کـه پوست را بـه طور منحصربفردی نرم میکند و تسکین میدهد.

 

روغن بادام محتوی اسید چرب بالاتری نسبت بـه هر روغن دیگری دارد و غنی از ویتامین هـای A،B1،B2،B6 و E، بعلاوه زینک، منیزیم و کلسیم، و بنابراین یک مرطوب کننده قوی است. در عین حال بـه طور شگفت آوری سبک و غیر چرب است و همچنین برگ برنده پوست هـای حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمی کند.

 

فرقی نمی‌کند انتخاب شما کدامیک باشد، محصولی کـه حاوی روغن بادام است «اگر میخواهید بـه مشکلات پوستی دیگری مانند هیپرپیگمانتاسیون یا لکه هـای تیره پوستی و چین و چروک رسیدگی کنید، تصمیم درستی است» و یا مستقیما از آن استفاده میکنید «روغن بادام خام، پرس سرد و ارگانیک را انتخاب کنید»،

 

این نرم کننده طبیعی و سبک، مزایای متعددی برای روال زیبایی شما دارد. ۹ مورد از آنها را در اینجا بیان می‌کنیم.
روغن بادام معجزه زیبایی و سلامت پوستیک ماده ضدپیری است

حتماً دلیلی دارد کـه روغن بادام در لوکس ترین محصولات ضدپیری بـه کار میرود. جفری جیمز از Botanicals میگوید: شواهدی وجود دارد کـه نشان میدهد روغن بادام شیرین بـه کاهش خطوط ریز و علائم پیری در پوستهای آسیب دیده از آفتاب کمک میکند.

 

یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان میدهد کـه روغن بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهندگی اثر زخم است. برای استفاده از این روغن بـه تنهایی، چند قطره از آن را بین کف دستهایتان بمالید تا گرم شود و سپس بـه آرامی روی پوست تمیز، ماساژ دهید.

 

پوستتان را با رطوبت، اشباع میکند

روغن بادام، رطوبت پوست را حفظ میکند و در درمان خشکی، التهاب و خارش پوست موثر است. جیمز میگوید: از آنجا کـه چربی ها در روغن بادام، عمدتاً اشباع نشده هستند، پوستتان آنها را بسرعت جذب میکند و در نتیجه رطوبت را حفظ می نماید. شما میتوانید روغن بادام را در محصولات آرایشی مختلفی پیدا کنید

 

اما در صورت تمایل بـه استفاده از روغن بادام خالص این کار را پس از حمام یعنی هنگامی کـه پوست، تازه هیدراته شده است انجام دهید.

 

حلقه هـای سیاه زیر چشم را پنهان میکند

ویتامین E و اسیدهای چرب امگا۶، مواد تشکیل دهنده جادویی این روغن هستند. فولر میگوید: روغن بادام، کم شدن آب بدن را کـه می‌تواند باعث مشخص تر شدن حلقه هـای زیر چشم شود، جبران میکند ۲ یا ۳ قطره روغن بادام «یا یک کرم چشم حاوی روغن بادام» را درست قبل از خواب، بـه آرامی و بدون مالش، دور ناحیه اطراف چشمتان بزنید. مراقب باشید روغن در چشم شما نرود.
روغن بادام معجزه زیبایی و سلامت پوستآکنه را برطرف میکند

 بـه گزارش پارس ناز ما نسبت بـه زمانی کـه استفاده از روغن برای پوست چرب ممنوع بود پیشرفت زیادی کرده ایم. برندا براک، بنیانگذار Farmaesthetics، یک شرکت تولید کننده محصولات مراقبت از پوست گیاهی میگوید: در واقع استفاده از روغن روی پوست چرب، یک راه مهم برای مقابله با مشکل تولید بیش از حد چربی است.

 

روش قدیمی برای برطرف کردن این وضعیت، از بین بردن چربی یا خشک کردن پوست با محصولات قابض و الکل مانند بود اما این کار فقط چربی هـای موضعی را از بین برده و باعث تولید چربی بیشتر می شد.روغن بادام بـه باز کردن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند و حتی تحقیقات نشان داده است

 

کـه مشکل سبوم اضافی «چربی کـه پوست ما بـه طور طبیعی تولید می کند و می‌تواند باعث آکنه شود» را حل میکند. شبها پس از تمیز کردن پوستتان، مقداری کمی از این روغن را روی آن بمالید.

 

پوست تحریک شده را تسکین میدهد

بـه گفته فولر، زینک موجود در روغن بادام آن را بـه یک ماده ایده آل برای تسکین راش هـای پوستی، از جمله پسوریازس و اگزما تبدیل میکند. او میگوید: بدن ما برای سرعت بخشیدن بـه زمان ترمیم بـه زینک وابسته است. او توصیه میکند اگر پوست حساس و تحریک پذیر دارید در یک وان آب گرم کـه ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین بـه آن اضافه کرده اید بـه مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بمانید.

 

آرایش را پاک میکند

فولر میگوید: روغن بادام در پاک کردن آرایش هم ملایم است و هم موثر، حتی برای ناحیه حساسی مانند دور چشم. یک گلوله پنبه ای را در روغن بادام فرو ببرید و سپس بـه صورتتان بزنید. اجازه دهید این روغن بمدت ۲ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با یک پد پنبه ای، آرایشتان را بـه آرامی پاک کنید. این روغن، پوست شما را تمیز و نرم خواهد کرد بدون آنکه اصلا چرب بـه نظر برسد.

 

پوست لب شما را ترمیم میکند

چند قطره روغن بادام از لبهای خشکیده و ترک خورده محافظت کرده و آنها را تسکین میدهد. یا میتوانید یک بالم لب کـه حاوی روغن بادام است، تهیه کنید.

 

شوره سر را برطرف میکند

ما معمولاً تا زمانیکه پوست سرمان شروع بـه خارش و پوسته دادن نکند، بـه فکر آن نیستیم و پس از آن نیز بـه سراغ شامپوی ضدشوره می رویم. جیمز میگوید: بـه یاد داشته باشید کـه پوست سر نیز نیاز بـه تغذیه دارد. برای پیش گیری یا درمان شوره سر، او توصیه میکند چند قطره روغن بادام شیرین را شبها بـه طور مستقیم روی پوست سر بمالید.

 

نقش روغن بادام شیرین در زیبایی

این کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکین و کاهش میدهد و پوسته هـای خشک را نرم میکند بلکه سلامت و رشد مو هـای شما را نیز بهبود می بخشد «بخصوص اگر شما دچار کمبود جزئی روی یا منیزیم باشید هر دوی اینها برای سلامت مو مهم هستند».

 

آنقدر ماساژ دهید تا روغن جذب شود و اجازه دهید تمام شب روی سرتان بماند. جیمز میگوید: شما بـه عنوان یک درمان شبانه یا هفتگی، فقط بـه چند قطره از این روغن نیاز خواهید داشت. اگر با یک محصول کـه مخصوص سلامت پوست سر فرموله شده، احساس راحتی بیشتری میکنید، محصولی کـه حاوی روغن بادام است را خریداری نمایید.

 

مو هـای شما را درخشان می کند

شما میتوانید برای درخشان کردن موهایتان از محصولات گرانقیمت حاوی روغن بادام استفاده نمایید یا در پولتان صرفه جویی کرده و مقداری روغن بادام شیرین را در کف دستهایتان گرم کرده و از وسط ساقه مو تا نوک موهایتان بمالید.

 

سوزان گریفین بلک، یکی از بنیانگذاران محصولات EO میگوید: روغن بادام شیرین یکجای گزین عالی برای عده ای از محصولات درخشان کننده و نرم کننده معمولی است. مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم بـه تقویت مو کمک کرده، موخوره را کاهش می‌دهند و بـه ساقه هـای خشک مو، رطوبت می‌رسانند.