پارس ناز پورتال

روش های کم کردن استرس صحبت در جمع

روش های کم کردن استرس صحبت در جمع

روش های کم کردن استرس صحبت در جمع 

برخی از افراد از صحبت کردن در جمع واهمه دارند و این کار برای آن ها مانند یک کابوس است. باید بگوییم که برای از بین بردن این ترس راه هایی وجود دارد. به طور طبیعی صحبت کردن کار آسانی است. ولی با این همه اگر بدون شناخت خود بخواهید یک ساعت در مورد چیزی پی در پی صحبت کنید کار واقعاً سختی است.

 

در عین حال اگر بخواهید پیش بینی کنید در جلو یکی از حضار این کار را انجام دهید چه اتفاقی می افتد؟به طور طبیعی صحبت کردن کار آسانی است. ولی با این همه اگر بدون شناخت خود بخواهید یک ساعت در مورد چیزی پی در پی صحبت کنید کار واقعاً سختی است. در عین حال اگر بخواهید پیش بینی کنید در جلو یکی از حضار این کار را انجام دهید چه اتفاقی می افتد؟

 

این نوع تفکر نیز حتی مانع درست صحبت کردن شما می شود. بنابراین لازم نیست قبل از ارائه هر مطلبی خود را مورد حمله مضطربانه قرار دهید. در اینجا مطالبی بیان می شود که به شما کمک می کند تا بر این ترس غلبه کنید.

 

۱. مهار کردن تلفن ( استفاده صحیح از تلفن):
پایین آوردن سر و شانه ها هنگام استفاده از تلفن باعث خمیدگی بدن و تضعیف اعتماد به نفس می شود. تحقیقات نشان می دهد ایستاده صحبت کردن درحالی که چانه خو را بالا گرفته اید و پاهایتان کمی باز است اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

 

۲. دستشویی بروید:
نگرانی که در ارائه سخنرانی ممکن است پیش آید. بنابراین به دستشویی بروید این کار استرس شما را کم می کند.

 

۳. نفس کشیدن:
منظم نفس عمیق کشیدن باعث آرامش سیستم عصبی و همچنین موجب استراحت، ارتباط و حس بهتر می شود.

 

۴. هوشمندانه خوردن و نوشیدن:
از مواد غذایی مانند شیر که موجب مخاط و قهوه که باعث خشک شدن تارهای صوتی می شود اجتناب کنید؛ زیرا در شما حالتی از اضطراب به وجود می آورند. از غذاهای سبک تر استفاده کنید و آب زیاد بنوشید.

 

۵. آماده شوید:
آگاهی کامل از مطلبی که قرار است ارائه دهید را داشته باشید. به موضوعات دقت کنید؛ زیرا خطا درحین سخنرانی تعادل شما را به هم می زند.

 

۶. بدترین شرایط را تصور کنید:
روز قبل چند دقیقه مشکلات بالقوه ای که ممکن است اتفاق بیفتد را تصور کنید. مانند گرفتگی زبان، بمب گذاری، بالا رفتن لباس و واکنش های مناسب و منطقی که در این موارد می توان انجام داد را تمرین کنید. این تمرینات باعث می شوداعتماد به نفس شما هنگام بروز این مشکلات بالا برود.

 

۷. انسانی برخورد کردن با مخاطبان:
به هر مخاطب همچون یک گروه خاص توجه کنید. آنها می خواهند شما موفق باشید تا بدانند وقت خود را بیهوده هدر نداده اند.

 

۸. شناسایی ترس هایتان و سرباز زدن از آنها:
ترس های خود را قبول کنید، به جای این که با آن ها مبارزه کنید. از کنار آنها بگذرید اگر نمی توانید سرکوبشان کنید. خود را تشویق کنید، موسیقی شاد گوش دهید. به این طریق شما اضطراب را از خود دور می کنید.

 

۹. خوب باشید:
استفاده از کلمات مثبت، تشویق صحبت کردن با خود دور از هر ترس و شک احمقانه. به خودتان بگویید دوستانی دارید که شما را حمایت می کنند. محققان همچنین پیشنهاد می کنند به زمان هایی که می توانید به هدف بزنید، فکر کنید. این کار باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و آرام شدن اعصابتان می شود.