پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

نهایت رفاقت یک خانم فداکار در حق دوستش + عکس نهایت رفاقت یک خانم فداکار در حق دوستش + عکس خطای دید به این خفنی دیده بودید؟ خطای دید به این خفنی دیده بودید؟ ماشینی که آرزوی اکثر دخترها است (عکس) ماشینی که آرزوی اکثر دخترها است (عکس) مریم میرزاخانی اولین زن ایرانی برنده نوبل ریاضی مریم میرزاخانی اولین زن ایرانی برنده نوبل ریاضی اشتیاق زیاد این دختر برای دیدن دوست پسر اینترنتی خود اشتیاق زیاد این دختر برای دیدن دوست پسر اینترنتی خود زیباترین زن دنیا با پوست شکلاتی زیباترین زن دنیا با پوست شکلاتی دختران و معلمان دبیرستان آمریکا با حجاب شدند دختران و معلمان دبیرستان آمریکا با حجاب شدند کار جالب این زوج کوتوله آمریکایی در چین سوژه رسانه ها شد کار جالب این زوج کوتوله آمریکایی در چین سوژه رسانه ها شد خبر درگذشت بلند قدترین مرد جهان + عکس خبر درگذشت بلند قدترین مرد جهان + عکس پسر 10 ساله ای که تا حالا 40 عمل جراحی انجام داده است پسر 10 ساله ای که تا حالا 40 عمل جراحی انجام داده است انسان هایی که عنکبوت و رتیل می خورند (عکس) انسان هایی که عنکبوت و رتیل می خورند (عکس) دختر دار شدن یک خانواده پس از گذشت 150 سال + عکس دختر دار شدن یک خانواده پس از گذشت 150 سال + عکس دختر 23 ساله هندی با ریش مردانه + عکس دختر 23 ساله هندی با ریش مردانه + عکس پسر هندی 6 ساله رکورد اسکیت سواری را شکست + عکس پسر هندی 6 ساله رکورد اسکیت سواری را شکست + عکس با خوردن چمن می توانید به خدا نزدیکتر شوید! +عکس با خوردن چمن می توانید به خدا نزدیکتر شوید! +عکس جنجالی شدن این خانم  ریش دار (عکس) جنجالی شدن این خانم ریش دار (عکس) خواستگاری پرشور و هیجان این مرد را ببینید خواستگاری پرشور و هیجان این مرد را ببینید مانکن زیبایی که هر غذایی می خورد و رژیم نمی گیرد +عکس مانکن زیبایی که هر غذایی می خورد و رژیم نمی گیرد +عکس افشای دلیل باز و بسته شدن چشمان یک مومیایی افشای دلیل باز و بسته شدن چشمان یک مومیایی انتخاب پیرزن 104 ساله به عنوان ملکه زیبایی!! انتخاب پیرزن 104 ساله به عنوان ملکه زیبایی!!

روش های مفید در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

روش های مفید در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

روش های مفید در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

با اجرای توصیه های این مطلب ، نه تنها با افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن ، مانع ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا می شوید، بلکه همواره از بدنی سالم و قوی برخوردار خواهید بود. در این مطلب می خواهیم روش های مفید در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

به گزارش پارس ناز ، بیشتر مردم با استفاده از واکسن آنفولانزا ، سعی می کنند از بروز سرما خوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنند. امّا زدن واکسن تنها راه ایمن کردن بدن نیست، سیستم ایمنی، بدن را در مقابل باکتریها، ویروس و … محافظت می کند.

 

هرچه مقاومت آن بالاتر باشد، درصد ابتلا به امراض کمتر است، در اینجا به پنج نکته جهت افزایش سیستم ایمنی بدن اشاره می کنیم:

 

1. بهداشت خانواده
2. برنامه غذایی
3. مکمّل های غذایی
4. خواب کافی
5. کاهش استرس و اضطراب

 

گام اوّل: بهداشت خانواده – شستن دستها کافی نیست

ویروس آنفولانزا مثل سرماخوردگی نه تنها از راه تنفس منتقل می شود، بلکه از طریق تماس دست و صورت با هر فرد یا جایی که آلوده باشد، ما را تهدید می کند.

 

دستهای خود را حتماً قبل از تماس آن با چشم، بینی، دهان،..بشویید. از صابونهای ضد باکتری مصرف نکنید، چرا که چربی طبیعی موجود در پوست را که خود نوعی محافظ محسوب می شود را از بین می برد.

روش های مفید در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزااز آنجاییکه صابون به تنهایی، تمام میکروبها را از بین نمی برد، برای بالابردن سطح بهداشت خانواده، بهتر است از مراکز درمانی و داروخانه، صابون های بهداشتی مخصوص ضد عفونی کننده تأیید شده را تهیّه کنید.

 

این مواد بهداشتی، علاوه بر از بین بردن تمام ویروسها و میکروبها، سیستم ایمنی پوست را نیز به مخاطره نمی اندازد. باید بدانید که این میکروبها با تماس دست با سوراخ گوش و نواحی آن، دهان، سوراخ های بینی و گوشه ی چشم به داخل بدن سرایت میکنند.

 

بنابراین ابتدا کف صابون را به نوک انگشتان و ناخن ها بزنید، این نواحی مرکز تجمع بیشتر ویروس ها و میکروبها هستند. در صورت تمیزی کامل ناخن و نوک انگشتان و تمام دست، خود به خود از انتقال یا میزبان بودن بیماری آنفولانزا جلوگیری میکنیم.

 

گام دوّم: برنامه غذایی

با یک برنامه ی غذایی شامل انواع گروههای غذایی (پروتئین، ویتامین، املاح معدنی،…)، مثل گوشت قرمز، گوشت سفید(مرغ، ماهی)، میوه ها، سیزیجات، می توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و سلامتی خود را کنترل کنید.

 

با کنترل قند خون، می توانید از بروز بسیاری از امراض جلوگیری کنید، با کاهش مصرف شکر و قند، همچنین مواد غذایی حاوی قند طبیعی زیاد، مثل، ماکارانی، برنج، سیب زمینی، نان، در صد قند خون خود را در حد نرمال نگاه دارید. متأسفانه، امروزه مواد غذایی فوق، حجم زیادی از برنامه غذایی مردم را شامل می شود.

 

می توانید با راهنمایی کتابها و منابع، رژیم مناسبی را انتخاب و سلامتی خود را کنترل کنید. (کتابهایی چون، “بهترین رژیم ها” اثر جردن روبین، “رژیم عاری از غلات و نان” اثر دکتر.جوزف مرکولا، “روش تغذیه” اثر سالی فالون)

 

گام سوّم: مکمّل های غذایی

از آنجاییکه سیستم گوارشی و باکتری های مفید داخل روده، نقشی اساسی در سیستم ایمنی بدن را ایفاء می کند، با استفاده از مکمل های غذایی موثر بر این سیستم، می توانید سیستم دفاعی بدن را افزایش دهید که شامل:

 

پادتن ها: با تثبیت توانایی جسمانی، موجب افزایش سیستم دفاعی بدن می شود.

 

مصرف قارچ: قارچ موجب افزایش فعالیت سلولهای عامل ایمنی بدن می شوند. ترکیب قارچ با خاصیّت ایمن سازی بدن به همراه پروبیوتیک ها، تأثیر بسزایی در تقویت سیستم دفاعی بدن خواهد داشت.

 

روغن ماهی: مطالعات نشان داده است که وجود اسیدهای آمینه امگا 3 موجود در روغن ماهی، با احیای سلولهای دفاعی بدن، سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.

 

روغن ماهی سرشار از ویتامین د و آ می باشد و از آنجاییکه کمبود ویتامین آ ( کنترل کننده عدم نفوذ ویروس در بدن) یکی از دلایل عمده ی ابتلا به آنفولانزا محسوب می شود، مصرف آن موجب مقاومت بدن در برابر این بیماری خواهد شد.

 

با مشورت پزشک می توانید در مدت کوتاهی از نوعی ویتامین آ پادتن، استفاده کنید. لازم به ذکر است که مصرف خارج از توصیه پزشک از این پادتن، اثرات سمی در بدن خواهد داشت.

 

روغن نارگیل: روغن نارگیل به دلیل دارا بودن مقدار زیادی اسید لاریک، ضد میکروب، ضد ویروس، ضد انگل، ضد سموم می باشد. بنابراین به نوعی مصرف آن مانعی بزرگی در مقابل آنفولانزا خواهد بود.

 

دیگر مکملات: گیاهان سنّتی و ادویه ها، مثل سیر، زنجبیل، پونه ی کوهی، … نیز می تواند در افزایش سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

 

ویتامین سی : مصرف روزانه 3 تا 4 گرم ویتامین سی (معادل 3000 تا 4000 میلی گرم)، طی سه وعده در روز، (به خصوص در 24 ساعت اولین روز سرماخوردگی)، بدن را در برابر ویروس آنفولانزا محفوط می دارد.

 

با شروع فصل سرما با محاسبه میزان ویتامین موجود در برنامه غذایی خود، می توانید مقدار ویتامین سی لازم را کنترل کنید. درصورت تمایل به استفاده ی بیشتر با پزشک مشورت کنید.

 

گام چهارم: خواب کافی

عدم خواب کافی همواره یکی از عوامل مهم در کاهش ایمنی بدن و ابتلا به امراض می باشد. طبق مطالعات جدید، عواملی چون، مقدار ترشح هورمون ها، سوخت و ساز بدن و کورتیزل، در کیفیت و داشتن یک خواب راحت، موثرند.

 

عدم ترشح مناسب هورمون ها و اختلال در متابولیستم بدن، یکی از دلایل اختلال در سیستم ایمنی بدن و حتّی ایجاد سرطان محسوب می شود.

 

ساعت خواب در شب بسیار مهم است، چرا که در ساعاتی خاصّی از شب در خواب، غدد مربوطه ترشحات لازم را انجام می دهند، طبق تحقیقات انجام شده، خواب قبل از نیمه شب، موثّرتر از خواب بعد از آن است.

 

بهترین ساعات خواب، درتابستان و بهار، از 9 تا 10 و در پاییز و زمستان، 8 تا 9 است. در واقع، خواب و استراحت کافی، ارزانترین راه حفظ سلامتی است.

 

گام پنجم: کاهش استرس و اضطراب

طبق آخرین آمار، استرس و اضطراب، عامل اصلی شش بیماری مرگ آور، شامل، سکته قلبی، سرطان، بیماری های ریوی، اختلال و تورم کبد، تصادفات و خودکشی، اعلام شده است.

 

علاوه بر موارد فوق، استرس مستقیماً سیستم دفاعی بدن را تضعیف و منجر به بیماری عفونی و بروز حساسیتها می شود.

 

بیشتر استرس ها منشاء روانی و روحی دارند، بنابراین با متعادل کردن فعالیتهای جسمانی، کاری و حتی ورزش، می توانید آرامش بیشتری را کسب کنید.

 

در صورتی که در هر کدام از موارد فوق، بیش از حدّ پیش بروید، ناخودآگاه سیستم ایمنی خود را تضعیف و در نتیجه سلامتی خود را تحت خطر قرار می دهیم. سعی کنید با مروری بر برنامه های خود، اشتباهات را پیدا و اصلاح کنید. هیچ چیزی جای سلامتی را نمی گیرد.

 

توصیه ما این است که اگر به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی امروزی، قادر به اجرای تمامی پنج راهکار فوق نیستید، حداقل بهداشت را رعایت کرده، البته لازم به ذکر است با رعایت آنها نه تنها مانع بروز و ابتلا به آنفولانزا خواهید شد، بلکه همه ی جوانب سلامتی خود را تا آخر عمر تضمین می کنید.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ