پارس ناز پورتال

روش های طلایی برای وزن کم کردن

مجموعه : رژیم و تغذیه
روش های طلایی برای وزن کم کردن

روش های طلایی برای وزن کم کردن 

برای شما بهترین راه ها را برای وزن کم کردن داریم که شامل کمتر خوردن و ورزش کردن نمی شود! ما توصیه های بهتری داریم. وقتی بحث سوزاندن چربی به میان می آید رژیم و ورزش در کانون توجه قرار می گیرد. درست است که این دو نقش بسیار مهمی در پروسه سوزاندن چربی ایفا می کنند

 

اما چندان هم آسان نیستند. بعضی ها با تکرار و انجام این دو به طور مرتب و با اعتقاد کامل به نتایجی می رسند اما کارهای زیادی علاوه بر این دو وجود دارد که می توان با انجامشان چربی های زیادی از بین برد.اکنون موفقیت آمیزترین این موارد که بسیاری از آن نتیجه گرفته اند ذکر می کنم.

 

به اندازه کافی بخوابید
ممکن است صحبت درباره خواب و استراحت برایتان کسل کننده باشد اما اگر واقعا به فکر سلامتی و سوزاندن چربی هستید نکاتی درباره خواب هست که باید بدانید. وقتی شخصی دچار مشکل افزایش وزن و چربی می شود قبل از این که به عادت های خوردن یا مقدار ورزش های او توجه کنید درباره کیفیت و کمیت خواب و مقدار استرس او بپرسید.

 

امروزه در جامعه ما مشکل کم خوابی و استرس بسیار شایع شده است. این مشکلات در سلامتی ما تاثیر گذاشته و مانع سوزاندن چربی می شود.آیا تا به حال دقت کرده اید که وقتی خسته هستید بیشتر از حالت معمول گرسنه می شوید؟ درست است.

 

این فقط یک تصور نیست. استراحت نکردن به اندازه کافی روی لپتین و گرلین که هورمون های گرسنگی هستند تاثیر می گذارد. کم خوابی موجب گرسنگی می شود و اشتهای زیادی به غذاهای با کربوهیدرات بالا پیدا می کنید. کم خوابی مزمن یعنی افزایش کورتیزول و مقاومت به انسولین و این جواب خوبی برای سوزاندن چربی و کاهش وزن نمی باشد.

 

اگر این دلایل کافی نیستند اجازه دهید به شما یادآوری کنم که خواب کافی برای عملکردهای شناختی و داشتن انرژی کافی برای انجام دادن کارهای روزانه تان بسیار ضروری است.

 

پس از خودتان بپرسید:

آیا به طور میانگین شبانه ۷ ساعت می خوابم؟
اگر نه آیا برای این که خواب بیشتری داشته باشم هیچ تلاشی می کنم؟ به عنوان مثال: فیلم مورد علاقه تان را ثبت کنید تا بعد از بیدار شدن تماشا کنید. یا قبل از خواب گوشی موبایل را خاموش کنید.اصول کاهش وزن
در ورزش افراط نکنید

 

زمانی که بیش از حد چاق بودم احساس می کردم هر چقدر غذا می خورم برایم کافی نیست. به کلاس کیک بوکسینگ می رفتم و سخت ورزش می کردم اما مشکل اینجا بود که اشتهایم دو برابر شده بود و وقتی به خانه برمی گشتم مدام غذا می خوردم. مدت ها طول کشید که فهمیدم ورزش سخت برای من مناسب نیست. چون هرچه تلاش می کردم به هیچ نتیجه مطلوبی نمی رسیدم.

 

پیشنهاد ما این است که همیشه در حد متوسط ورزش کنید. یعنی به اندازه ای ورزش کنید که هم هورمون شادی تولید کنید و هم اشتهای متعادل و قابل کنترلی داشته باشید.برای بیشتر خانم ها ورزش مناسب یعنی دو یا سه روز ورزش قدرتی سنگین و یک یا دو تمرین اینتروال با شدت بالا در هفته می باشد.

 

اگر بیش از حد ورزش کنید و ساعت ها در باشگاه بگذرانید و در روز دو جلسه ورزش داشته باشید اشتهایتان بیش از حد زیاد می شود و این مانعی است برای کاهش وزن.

 

پس از خود بپرسید:

آیا ورزش هایی که انجام می دهم اشتهایم را زیاد می کنند؟چه ورزشی انجام دهم تا حس خوبی داشته باشم؟ به عنوان مثال: به جای ۴۵ دقیقه دویدن در روز بهتر نیست ۱۵ دقیقه ورزش اینتروال (تناوبی) انجام دهم؟ یا این که به جای ۶۰ دقیقه ورزش دوچرخه بهتر نیست دو جلسه ۳۰ دقیقه ای ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشم

 

اصول کاهش وزن
غذاهایی که علاقه دارید بخورید
وقتی به فکر کاهش وزن می افتید اولین چیزی که به ذهنتان می آید خوردن غذاهای کسل کننده و ناخوشایندی چون سینه مرغ، بروکلی، سفیده تخم مرغ، جو و پودرهای پروتئین در روز است.

 

شکی در تاثیر این غذاها در لاغری نیست ولی به شما اطمینان می دهم که تاثیر آن زیاد طول نمی کشد مگر این که خوردن این نوع غذاها را واقعا دوست داشته باشید. اما برای کسی که این غذاها را دوست نداشته باشد مدتی طول نمی کشد که آن ها را کنار گذاشته و دوباره به سمت هله هوله و غذاهای مورد علاقه خود پناه می برد.

 

کلید اصلی برای ادامه دادن تغذیه مناسب این است که غذاهای آن را دوست داشته باشید. باید از غذایی که می خورید لذت ببرید تا احساس سیری کنید. اگر از غذایی که می خورید تنفر داشته باشید بعید نیست که بعد از خوردن آن باز به سمت غذاهایی بروید که دوست دارید.

 

خداروشکر در اینترنت آنقدر دستور غذاهای جورواجور هست که می توانید غذای همیشگی را به روشی درست کنید که خوش طعم و خوشمزه تر از قبل باشد. شاید بخواهید زمان بیشتری صرف آشپزی کنید اما ارزش آن را دارد.

 

پس از خود بپرسید:

آیا غذاهایی که اکنون می خورم برایم غیرقابل تحمل هستند و فقط از روی اجبار می خورم؟
چه کنم که از خوردن آن غذاها لذت ببرم؟

 

آیا باید زمان بیشتری برای خوش طعم کردن غذایم هنگام پخت صرف کنم؟ پاسخ بله است.
ورزش هوازی به مقدار صحیح انجام دهید

 

ورزش های هوازی سرگرم کننده هستند و اکثر خانم ها از انجام دادن آن لذت می برند. این ورزش ها اگر درست انجام شوند تاثیرات بسیار شگفت انگیزی خواهند داشت.

 

اما سوال این است که آیا ورزش های هوازی برای هر کسی که می خواهد لاغر شود مناسب است؟ ورزش هوازی دائمی با شدت متوسط بهترین راه برای سوزاندن کالری است و مهمتر از همه ظرفیت کار فیزیکی را در شما تقویت می کند که نتیجه آن بهبود و تقویت تمرینات ورزشی است. همچنین به ریکاوری پس از تمرین های قدرتی کمک زیادی می کند.

 

البته تمام این ها به این معنی نیست که ورزش های هوازی برای همه مناسب است. پس هر نوع ورزشی که انتخاب می کنید باید مطمئن باشید که استرس را کم کرده و گرسنگی را تحت کنترل قرار می دهد.

 

پس از خودتان بپرسید:

از چه نوع ورزش هوازی بیشتر لذت می برم؟ پیاده روی سریع، دوچرخه سواری یا دستگاه استپر؟
آیا می توانم در هفته دو بار به مدت ۲۰ دقیقه ورزش های هوازی با شدت پایین انجام دهم؟

 

ورزش هوازی چه حسی به من می دهد؟ آیا اشتهایم قابل کنترل است؟ آیا احساس پرانرژی بودن به من دست می دهد؟ اگر پاسخ این سوال ها مثبت است برای چند هفته آن ها را انجام دهید تا تغییرات را در خود مشاهده کنید.