پارس ناز پورتال

روش های درمان و کاهش درد فوری میگرن

روش های درمان و کاهش درد فوری میگرن

روش های درمان و کاهش درد فوری میگرن 

برای دردهای میگرنی می توان از راه های مختلفی استفاده کرد و برای این منظور روش هایی را به شما معرفی کرده ایم. ۷۵ درصد بزرگسالان در جهان حداقل یک بار دچار سردرد در طول سال شده اند. این در حالی است که از هر ۱۰ فرد بزرگسال، حداقل یک نفر دچار سردردهای میگرنی است. سردردهای میگرنی طولانی مدت تر از سردردهای دیگر هستند ضمن این که اثرات فیزیکی بیشتری هم دارند.

 

حقیقات نشان می دهد که ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی می تواند تجربه سردردهای میگرنی را کاهش دهد. تغییر در رژیم غذایی همچنین فرکانس این دردها را نیز کاهش می دهد.میگرن یک سردرد شدید است که معمولا در یک طرف سر شروع می شود و همراه با حالت تهوع و حساسیت به نور خود را نشان می دهد.

 

این علائم به خاطر تغییرات موقت در هدایت عصبی داخل مغز است و باعث می شود التهاب در سلول های عصبی ایجاد درد کند. دردهای میگرنی اغلب چند ساعت تا چند روز طول می کشد.اگر یکی از دو والدین شما به میگرن مبتلا باشند، شما نیز تا ۹۰ درصد احتمال دارد این درد را تجربه کنید. زنان سه برابر بیشتر از مردان به میگرن مبتلا می شوند و آنهم به خاطر نوسانات هورمونی.

 

مصرف غذاهای حاوی سدیم بالا و همچنین غذاهای با مواد افزودنی از قبیل مونو سدیم گلوتامات و یا شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام می تواند منجر به ظهور میگرن شود.

 

عوامل خطر دیگر عبارتند از
فشار روحی و استرس

مصرف الکل

تغییرات آب و هوا

تغییر در عادات خواب

داروهای خاص

پیشنهادهای تغذیه ای

 

توجه به رژیم غذایی یکی از بهترین روش ها برای دفاع از حملات میگرن است. غذاهای طبیعی و فاقد نگه دارنده و طعم دهنده شروع خوبی برای پیشگیری است. خوراکی های نارنجی رنگ مانند کدو و هویج، و سبزیجات تیره رنگ مانند اسفناج بعلاوه سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای، میوه های خشک یا پخته شده، گیلاس، زغال اخته، و شیرین کننده های طبیعی مانند شربت افرا و عصاره وانیل منابع خوب تغذیه ای هستند.

 

غذاهای تحریک کننده
پرهیز از برخی مواد غذایی تحریک کننده، می تواند از حملات میگرن پیشگیری کند و یا فرکانس میگرن را کاهش دهد. مکمل های غذایی یا غذاهای فرآوری شده به طور گسترده ای آغاز گر حملات میگرن هستند. تخم مرغ، گوجه فرنگی، پیاز، محصولات لبنی، گندم، میوه های خانواده مرکبات، نیتریت موجود در غذاها، الکل، کافئین، آسپارتام، شکلات، پنیر و آجیل از مواد غذایی محرک دیگر هستند.

 

رژیم غذایی کتوژنیک همراه با کربوهیدرات کم و پروتئین زیاد برای از بین بردن دردهای ناشی از برخی اختلالات عصبی مفید است و می تواند یک راه تسکین برای دردهای میگرنی باشد.اما اگر شما به دنبال تسکین فوری دردهای میگرنی هستید، استفاده از داروهای ضد درد و استراحت در اتاق کم نور توصیه می شود.

 

شما همچنین می توانید برای از بین بردن حالت تهوع و سرگیجه آب زیاد بنوشید. خوردن کراکر خشک یا سایر غذاهای کم بود نیز می تواند مفید باشد. اگر درد همچنان ادامه دارد باید با پزشک تان در مورد تجویز داروهای کمک کننده به کاهش درد مشورت کنید.