پارس ناز پورتال

روش های درمان بیماری آرتروز را بدانیم

روش های درمان بیماری آرتروز را بدانیم

روش های درمان بیماری آرتروز را بدانیم 

بیماری آرتروز مربوط به مفاصل میشود و گرفتگی و کج و معوج شدن انگشت ها از نشانه های آشکار این بیماری است. 

 

اخیرا تعدادی راه درمانی در دسترس مبتلایان به آرتروز و پوکی استخوان قرار گرفته است. بسیاری از افرادی که این بیماری در آنها تشخیص داده شده ، توانسته اند بوسیله ی تغییرات در رژیم غذایی ، روش زندگی و رویکردهای مقابله با درد تا حد زیادی به درمان خود کمک کنند. در اینجا هفت راه کار موثر را به شما معرفی می کنیم.

 

به وزنی ایده آل دست پیدا کرده و آن را حفظ نمایید
میزان چربی اضافه در بدن موجب تضعیف مفاصل می گردد. اما تجمع چربی خود می تواند بروز مشکلات جدی ، در مفاصلی که از قبل حساس و تخریب شده اند ، به همراه داشته باشد. چربی بدون فعالیت در بدن باقی نمی ماند.

 

بلکه جزء بافت های فعال بدن محسوب شده و خود به تولید هورمون و ترکیبات شیمیایی می پردازد. برخی از اینهورمون ها و ترکیبات موجب بروز التهابات شده و سرانجام آرتروز را به مشکلی جدی در تمام بدن تبدیل می کند.

 

رژیم غذایی خود را بهبود بخشید
مصرف امگا۳ ، مواد غذایی سرشار از سولفور ، آنتی اکسیدان و فیبر را افزایش دهید . برای دوری از التهابات از مصرف مواد غذایی نظیر قند ، روغن های هیدروژنه ، دانه های اصلاح شده مثل گلوتن ، گندم و آرد پرهیز نمایید.

 

فعالیت های بدنی خود را ادامه دهید
معمولا افرادی که به بیماری آرتروز مبتلا هستند از فعالیت بدنی کمتری نسبت دیگر مردم برخوردارند . این موضوع می تواند به خاطر ایجاد درد در نتیجه ی حرکت مفاصل باشد.

 

به هر حال فعالیت بدنی برای سلامت ماهیچه ها امری ضروری به شمار رفته و اگر به صورت ادامه دار انجام پذیرد حتی می تواند یکی از راه های درمان بیماری باشد.تمرینات ورزشی برای افزایش قدرت ماهیچه های اطراف مفاصل ، که از آنها حمایت می کنند ، بسیار مفید هستند.

 

زردچوبه و زنجبیل مصرف کنید
زنجبیل حاوی ترکیبات شیمیایی است که به عنوان مسکن و ضد التهاب عمل می کنند. در تحقیقات ، خواص ضد درد زنجبیل روی مفاصل وهمچنین بهبود مشکلات گوارشی و معده ، ثابت شده است.

 

اما زردچوبه . بیش از ۱۰۰ ترکیب فعال در زردچوبه زندانی شده اند که چند مورد از آنها موادی خاص کشف شده در روغن فرار زرچوبه هستند . فعال ترین این ترکیبات کورکومین نام دارد و به عنوان یکی از قویترین ضد التهاب ها شناخته می شود.

 

همین موضوع زرچوبه را به یکی از بهترین مبارزان علیه بیماری آرتروز تبدیل کرده است . زردچوبه می تواند سرعت تخریب مفاصل را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

از روغن کندر استفاده کنید
این ماده ی کم نظیر به کاهش التهابات کمک می کند. کندر به شکل های مختلفی در بازار وجود دارد که یکی از آنها روغن درمانی کندر است. می توانید این روغن را می توانید مستقیما روی پوست ناحیه ای که درد دارد، برای ماساژ استفاده نمایید.