پارس ناز پورتال

روش های خطرناک برای کاهش وزن و لاغری

مجموعه : رژیم و تغذیه
روش های خطرناک برای کاهش وزن و لاغری

روش های خطرناک برای کاهش وزن و لاغری 

برای لاغر شدن نباید سراغ هر راهی رفت،چون ممکن است در اثر اختلال در تغذیه و فشار ها بدن طاقت نیاورده و بیمار شوید. بسیاری از راهنمایی‌هایی که برای کاهش وزن ارائه می‌شود، در واقع کاهش وزن را دشوارتر می‌کند. شکی نیست که کم کردن وزن کار آسانی نیست اما با به کار بستن این راهنمایی‌ها کار را سخت ‌تر خواهید کرد. با خواندن این مطلب به اشتباهات خود پی ببرید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.

 

در کاهش وزن تان مراقب این اشتباهات باشید

مصرف نکردن چربی برای کاهش وزن 

همه چربی‌ها مانند هم نیست. برخی از آن‌ها باعث افزایش دور کمرو انسداد رگ ها می‌شود، در حالی‌ که برخی از انواع آن باعث لاغری می‌شود؛ البته به شرطی که با عادت سالم غذا خوردن و ورزش منظم همراه باشد. ترکیب چربی‌ها مانند ماهی، آووکادو، مغز میوه ، تخمه و روغن نباتی برای سلامتی مفید است.

 

پرهیز از خوردن اسنک سالم برای کاهش وزن 

اگر منظور از اسنک چیپس، شکلات و بیسکویت است که بدون شک باید از مصرف آن پرهیز کنید؛ اما اسنک سالم که مانع گرسنگی می ‌شود، در کاهش وزن موثر است. بین وعده‌های غذایی به خوردن میان وعده‌ای مانند مقدار کمی ماست، یک‌ مشت مغز یا میوه‌های خشک رو بیاورید تا علاوه بر ایجاد سیری، روند سوخت ‌و ساز بدن نیز تسریع شود.

 

افزایش مصرف پروتئین برای کاهش وزن 

بدن ما انسان‌ها طوری ساخته  شده است که با سه نوع ریز مغذی به شکل کربوهیدرات، چربی و پروتئین می تواند نیازهای خود را تامین کند. تمرکز کردن روی یکی از مواد مغذی نه‌ تنها به‌ سلامتی شما لطمه می‌زند بلکه کمکی به کم کردن وزن نخواهد کرد. تمرکز در خوردن پروتئین، مانع از مصرف کافی کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر و آنتی‌ اکسیدان می‌شود.

 

حذف کربوهیدرات برای کاهش وزن 

همانند چربی‌ها، همه کربوهیدرات‌ها شکل هم نیست. یکی از راه های کاهش وزن موفق انتخاب دقیق منبع کربوهیدراتی است؛ منابعی مانند میوه، سبزی‌ و غلات سبوس‌دار. درحالی ‌که کربوهیدرات‌ها ازمواد غذایی تهیه‌ شده با آرد تصفیه‌ شده در صورت مصرف بالا، باعث افزایش وزن خواهد شد.

 

کمتر خوردن برای کاهش وزن 

بارها و بارها متخصصان تغذیه درباره رژیم‌های نادرست هشدار داده اند زیرا نتیجه ای به دنبال ندارد. با محروم کردن بدن از کالری ومواد مغذی دیگر، روند سوخت ‌و ساز بدن متوقف می‌شود. این امر نیز کاهش وزن را سخت خواهد کرد.

 

ورزش با شکم خالی برای کاهش وزن 

ورزش، دو، شنا و  دوچرخه ‌سواری با شکم خالی باعث از دست دادن عضلات می‌شود. از دست دادن عضلات نیز برای کسی که می‌خواهد وزن کم کند گزینه خوبی نیست. زیرا علاوه بر ایجاد افتادگی باعث می‌شود روند سوخت ‌وساز بدن درست عمل نکند. پس قبل از آن‌ یک میوه یا غذای مفید و انرژی‌ زا بخورید.

 

امتناع از خوردن گوشت قرمز برای کاهش وزن 

گوشت قرمز در صورت مصرف زیاد، برای اندام ها و قلب مضر است زیرا حاوی چربی اشباع ‌شده است؛ اما در صورت مصرف متعادل ، آهن و پروتئین با کیفیت لازم برای سوخت ‌وساز بدن و حفظ عضله، تأمین می‌شود. مصرف گوشت قرمز را به هفته‌ای چند پرس بدون چربی محدود کنید.

 

منبع : khorasannews.com